Hallo waar zijn jullie allemaal, het is zooooo rustig hier haha

Hoi Allemaal,

*Hoever zijn jullie met het kamertje?
Bedje staat er al, gordijnen hangen, is geschilderd, eind deze maand komen kast en commode binnen, matrasje moeten we nog bestellen, en nog paar kleine dingen.

* Hebben jullie al last van nesteldrang?
Heb nog geen last van nesteldrang, komt vast nog wel ;-)

* Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Op een paar kleine dingen na nog niet, kinderwagen en box hebben we ook al besteld en die halen we in november op.

* Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Geen idee nog.

* Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.
Ik denk dat je het kindje nog niet meteen op je paspoort hoeft bij te laten schrijven, en volgens mij geeft de gemeente toch door dat er een gezinslid bij is. Of ik heb het helemaal fout hoor! Als je niet getrouwd bent moeten jij en je vriend volgens mij naar het gemeentehuis om het kind te erkennen, als je getrouwd bent hoeft dat niet.

* Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?
Geboortekaartjes hebben we toevallig afgelopen maandag besteld en krijg er binnenkort en proefdruk van.

Hoi Dames, leuk om te lezen hoever we allemaal zijn met de voorbereidingen!
en idd geen nieuws hier is goed nieuws he?!
De twee kamers die we opgeknapt hebben zijn klaar dus laat de meubels nu maar komen haha

liefs Daantje

Ik had even wat drukke weken en vorige week een beetje een anre week (emotioneel wat labiel haha) maar ik ben er weer en zal me dus langzaam aan weer wat meer laten zien hier.

Leuk om te lezen hoe "ver" iedereen overal mee is. we komen toch echter dichterbij de maand december nu hoor.

* Hoever zijn jullie met het kamertje
Ik moet nog even wat lakens wassen en dan kan ik het bed om gaan maken. Dan twee schilderijtjes aan de muur en daarna is het een kwestie van wat "foambeestjes" plakken. Eigenlijk dus nog een beetje de afwerking/aankleding. Elke keer wanneer ik het kamertje binnenloop overvalt me een gevoel van trots, maar ook van geluk. Wat zal het straks mooi zijn als ons meisje hier ligt te slapen.

* Hebben jullie al last van nesteldrang?
Poeh, dat begon bij mij weken geleden al. Een enorm lijstje gemaakt met dingen die ik naar mijn idee moest doen en heb bijna alles afgewerkt nu. We zijn er echt klaar voor. laat maar komen!!

* Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Ehm...nee nog niet helemaal. We moeten echt alleen nog wat kleine dingetjes. Babyfoon en verzorgingstas gaan we deze week achteraan en dan hebben we volgens ons alles wat op het lijstje staat.

* Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Aangezien ik ook al van alles heb gekregen en ook de verschillende pakkettenvan de winkels cadeautjes geven, heb ik tot nu toe al verschillende merken, van Zwitsal tot etos huismerk en van Natusan tot Neutral. Ik weet gewoon nog niet echt wat het beste gaat bevallen dus dat zien we dan wel.

* Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.
Dat is een goede tip van je. Daar denk je nog niet zo snel aan. Hoewel ik denk dat manlief het "aangeven van het kindje" niet zal vergeten, wil je toch zeker weten dat je niets vergeet. Paspoort bijschrijven doen we niet. We laten een eigen IDkaart maken, zodat ons meisje ook een keer met opa en oma naar Duitlsand kan (we wonen niet ver van de grens).

* Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?
We zijn druk bezig. we hebben al wel een beetje een idee hoe het eruit moet zien, maar er zijn zoveel kaartjes...pff wat een keus. We hebben als doel om volgend weekend een prefexemplaar van ons gekozen kaartje te bestellen. Tja en dan de tekst op het kaartje nog he? Daar wil ik wel wat leuks op, dus denken we nog even over na.

Ha Weekee,

Ik miste je al hier ja haha

Ik heb nu een lijstje gemaakt voor manlief, je moet er aan denken dat je je beeb aan moet geven in de gemeente waar het geboren is (is in ons geval een andere gemeente als we toch naar het ziekenhuis moeten), zorgverzekering en bijschrijven uitvaartverzekering als je die hebt.Heb alle adressen en internetsites voor hem opgeschreven haha anders komt ie het straks nog aan mij vragen hihi

Jullie zijn al lekker ver met alles zeg! hier wordt mijn nesteldrang een beetje geremd door manlief haha ik draaf ook een beetje door ik weet het! Over 2 weken even shoppen voor laatste dingetjes, vooral accesoires, maar ook lakentjes enzo.

Geboortekaartje is al uitgezocht! gezien op www.hipdesign.nl

Moeten nog foto's maken die we op canvas laten afdrukken.

En ik heb even goed doorgesproken met manlief wat ik wil als de bevalling zich aandient, dus niet meteen bellen naar ouders dat ik aan de gang ben, alleen als er een ambulance aan te pas moet komen aangezien mijn schoonouders hier om de hoek wonen. Eerst een paar uurtjes voor ons zelf na de geboorte en als ons meisje 's nachts geboren wordt bellen we pas de volgende ochtend dat soort dingen, wilde het gewoon even besproken hebben. Erg ben ik he? haha

liefs Daantje

Hi daantje,

Haha ben blij dat ik niet de enige ben die dat allemaal al weer doorspreken mijn vriend wordt af en toe echt gek van me, maar hij heeft dan ook geen flauw idee wat ie alleemaal kan verwachten tijdens en na een bevalling (hij weigerd voorals nog om er wat over te lezne ook). Ik ook niet helemaal (het wordt de eerste) maar heb er veel over gelezen etc. Hij dacht ook van zodra ze geboren is bellen we iedereen op en die komen dan gelijk langs heb zijn enthousiasme beetje getemperd en uitgelegd dat aangezien ik borstvoedig wil geven dat eerst gebeurd en dat ik toch wel even met zijn drieen wil zijn en daaarna toch beetje opgefrist moet worden voor  mijn slaapkamer vol staat  en hoe het zit   met placenta enzo en mocht die niet komen dat je dan alsnog naar het zieken huis moet enzo (vond ie maar onzin).
En inderdaad even doorgenomen dat we s'nachts niemand wakker bellen mocht ze dan geboren worden, en nog wat dingen over de bevalling.

En even alle dingen doorgenomen die zouden kunnen gebeuren (niet te hopen): toch onverwacht naar ziekenhuis en in ergste geval een keizersnede ben er in dat laatste geval behoorlijk fel op dat ik eerst even met zijn drieen wil zijn voor opa'en oma's, tante's en ooms  komen etc. zou het echt heel erg vinden al hebben die mijn kindje eerder beetgehad als ik. ondanks dat het hun kleinkind is wil ik eerst ook wel even genieten met zijn drieen (vriedin vna mij was bevalleen met keizersnede (volledige narcose)  en heel de familie had het kind al gezien en beet gehad voor dat zei het zelf  had gezien en aangeraakt en toen ze eenmaal bij was heeft het nog anderhalf uur geduurd voordat het ze voor het eerst met zijn drieen waren lijkt me dus echt afschuwelijk al mij dat zou overkomen).

Zijn er nog meer meiden die al bezig zijn daarmee? de bevalling enzo?

groetjes simone
25w+4 dg

@Daan:

hoi hoi, ja , laten we zeggen dat ik even wat adempauze nodig had. Twee weken geleden ging het emotioneel even niet zo lekker. Zat er even doorheen en het werd me allemaal teveel. gelukkig gaat het emotioneel nu weer prima. ik zit op zich lekker in mijn vel, ware het niet dat mijn lichaam me nu langzaamaan een beetje inde steek gaat laten. ik heb steeds meer last van mijn rug en soms voelt het alsof ik doormidden wordt gebroken, zo'n pijn. Ook mijn rechterbil en -been spelen op wanneer ik een hele dag heb gewerkt. ik ga dus maar even overleggen met de vk en daarna met mijn baas...misschien is 9 uur werken op een dag wel teveel.

Hoe is het jou dan?

Ik ben het helemaal met je eens hoor, over het bevallen en wie er wanneer bij mag. Wij hebben het er nog niet zo expliciet over gehad, maar ik weet dat we er hetzelfde over denken. Mogen we eerst zelf even aan het idee wennen dat we ons meisje in onze armen hebben?
Tuurlijk wil ik mijn ouders, zusje en mijn schoonfamile er graag bij hebben, maar pas wanneer wij denken dat het tijd is. Ze zullen echt wel de eerste zijn die er bij mogen zijn en dat weten ze ook.

Mamamiss, tja ik ben nu ook al wel bezig met de bevalling etc. Ik ben al volop bezig inde zwangerschapscursus en afgelopen maandag kwam "de bevalling" aan de orde. pfff, ik kreeg het ineens spaansbenauwd. Niet omdat ik denk dat ik het niet kan ofzo..iedereen kan het ;) Maar gewoon omdat het iest is, waarvan je niet weet wat je kunt verwachten. hoe goed je je er ook op voorbereid.

Ha Weekee, fijn dat je weer terug bent hier en dat je je nu weer beter voelt!

En mamamiss, ja wij hebben het ook besproken wat ik wil bij een eventuele keizersnede, moet er niet aan denken dat er mensen zijn die mijn meisje al eerder gezien en vastgehouden hebben zeg en mijn man zei wel natuurlijk bel ik ze dan niet meteen, maar als ik daar nog onder narcose lig wil hij zijn blijdschap natuurlijk ook met iemand delen, hij weet ook niet hoe hij op alles gaat reageren dadelijk en het voorkomt kwade gezichten achteraf, heb dus tegen hem gezegd dat ie dat ook moet melden bij de verpleegsters als ik in het ziekenhuis ben! Dus niet dat er toevallig iemand is die ons kent en dan al onze baby heeft gezien grrrrrrr MIJN BABY!!!! haha

Mijn man vindt volgens mij dat ik een beetje doordraaf, maar wil graag alles besrpoken hebben, weet zeker dat hij het straks na de bevalling heerlijk vind dat er lijstjes klaarliggen en dat ie niet alles zelf hoeft op te zoeken enzo, maar het is voor hem nog te ver weg, ooh nog 12 weken, ja hallo, maar wat als het eerder komt?!!!!
kan zomaar he? en ook dan wil ik voorbereid zijn.

Ben nog niet echt bezig met de bevalling op zich, ben meer benieuwd naar hoe het zich aan zal dienen, maar angst gelukkig nog niet, we zullen zien hoe hoog mijn pijngrens is he? en de buren zullen het horen haha grapje!!!

liefs Daantje

Oh ja, Weekee, heb ook echt last van mijn rug de laatste weken echt flink balen, maakt je ineens een stuk minder mobiel he?! Bij mij straalt het dan ook uit naar mijn rechterbil, echt pijnlijk, heb deze week rustig aan gedaan, want zondag vertrekken we naar Barcelona en ik wil daar niet alleen op het strand liggen, maar ook iets van de stad zien, maar vaak schiet het er plots weer in, zonder te veel inspanning, bijv. op de fiets.
Maar jij werkt dan zelfs nog ja, kun je wat meer rust krijgen op je werk dat je wat vaker even gaat zitten of niet?
Ik doe wel oefeningen voor rug en bekkenbodem, helpt wel iets, dan ga je zitten, schouders naar achteren, adem inhouden, buik inhouden, en bekkenbodem spannen en dan uitademen. Heb ik vorig jaar geleerd van de Fyshio die bij mijn moeder was. en je moet je bekkenbodem even aangespannen houden dan uitademen en dan weer doen en zo paar keer herhalen, erg makkelijk omdat je dit zittend kunt doen.
Is het duidelijk, want ik ben weer aan het kakelen haha

liefs Daantje

Terug
Bovenaan