Hallo waar zijn jullie allemaal, het is zooooo rustig hier haha

Hoi,

Jeetje schaam me diep, heb nog niks geregeld of gedaan. Het is onze derde misschien dat het daar aan ligt.
Ik wilde eind september begin october aan het kamertje beginnen onze twee dochters gaan dan samen op 1 kamertje en van het andere kamertje willen we dan de kamer voor de baby maken.
Zijn er nog meer die nog niet echt bezig zijn, alle spulletjes hebben we natuurlijk wel al in huis vanwege de andere twee.

Groetjes

Hoi dames!
Kristap, nee hoor, je bent niet de enige!
Wij zijn nu nog bezig met de nieuwe kamer voor de oudste maken en als zij daar gaat slapen kan ik de babykamer weer wat opknappen. We hebben dus wel nog veel spullen van de oudste, dus dat scheelt.
Van nesteldrang heb ik geen last, wás het soms maar eens zo! Ik heb een hekel aan poetsen en opruimen en daar kunnen hormonen niet tegenop! ;-)
Zwitsal ruikt idd heerlijk, ik heb van collega's al een pakketje gekregen met vanalles en nog wat. Nu had mijn 1ste kindje een erg gevoelige huid en was Zwitsal eigenlijk te geparfumeerd, dus ik wilde nu wat neutralere producten proberen. Maar ik ga denk ik toch eerst maar het Zwitsal-pakketje opmaken en dan zien we wel. Absolute aanrader vind ik een pot Sudo-crème, werkt perfect bij rode billetjes! Nog een tip: meld je aan voor de nieuwsbrief op http://www.watkostenluiers.nl/. Dan krijg je elke week een mail waarin staat waar luiers en doekjes in de aanbieding zijn, vond ik erg handig!
Het kaartje gaan we (weer) zelf maken. Ik wil op de voorkant een (buik)foto, dus kan voorlopig nog niet beginnen, eerst nog wat meer buik kweken!
Groetjes, Edith.

Goede tips van die watkostenluiers site haha wat dat gaat heel wat centjes kosten!
Ik wilde eergisteren mijn zwangerkadoos op gaan halen bij Etos, hadden ze hem niet weer volgende week weer, balen!
maar wel weer wat dingen meegenomen en ook luiertjes, ik koop ze in het begin van Pampers en Kruidvat om te kijken wat me het beste bevalt, scheelt een hoop in prijs die van de Kruidvat zeg!!!

liefs Daantje

* Hoever zijn jullie met het kamertje
Na een klusvakantie van 3 weken is in ieder geval de babykamer af; de primaire kleuren van Sesamstraat/Dick Bruna gebruikt en ook figuren hiervan. Lekker vrolijk kamertje zonder dat het meteen heel druk is omdat we ook veel wit gebruikt hebben. Meubels staan (na heel veel ergenis omdat én de handleiding niet klopte én er planken bij zaten met verkeerde boorgaten of verkeerd formaat), ook hangen na heel veel geduld het ingekorte rolgordijn en de ingekorte gordijnen (vooral niet denken dat je dat even doet; zeker niet als je net zo precies bent als wij...), lampjes branden en alles wat we gekregen hebben tot nu toe ligt netjes in de kast.
* Hebben jullie al last van nesteldrang?
Helaas meer in mijn hoofd dan in de praktijk. Wil steeds heel veel, maar merk nu ik weer aan het werk ben, dat ik 's avonds toch wel moe ben.
* Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Nee, vind het wel leuk om af en toe weer wat bij te kopen. Kinderwagen moet nog, alle bad/wasspulletjes, box etc. Maar hoor van vriendinnen (oa een die als het kan de kraamzorg bij mij gaat doen) dat veel overbodig is. Dus nog maar eens kritisch kijken. Denk dat ik me maar aan het lijstje van de kraamzorg hou.
Deze week bij Kruidvat een heel leuk logeerkoffertje gekocht met een rompertje, slab en pyamaatje van baby Elmo (sesamstraat) ook verkrijgbaar in baby cookiemonster.
Dit soort dingen kan ik maar moeilijk laten liggen.
* Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Geen idee, ik zie altijd overal zwitsal staan, maar moet me daar nog eens in verdiepen. Lijkt mij dat de billendoekjes van Etos of Kruidvat net zo goed zullen zijn?
Maar eens onder dit topic kijken bij de moeders die zwanger van een 2e of 3e zijn...
* Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.
Wij hebben al wel de erkenning van een ongeboren kind geregeld. Maar dit hoeft alleen als je niet getrouwd bent. Hetzelfde telt voor het regelen van het gezag. Tevens staat op mijn to do lijstje de notaris te mailen om te vragen of onze testamenten/samenlevingscontract nog gewijzigt moet worden. Volgens mij stond er ook eea in het kraamdossier.
* Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?
Nee, wel wat aan het oriënteren op internet, maar tzt eens de boeken van de drukkerij halen. Zijn nu vooral bezig met een naam. Voor een meisje waren we eruit, voor een jongen nog niet. Wel wat opties, maar niets wat er echt uit springt.

Ben nu ruim 23 weken, nog gemiddeld 17 te gaan, voor sommige zal dit bijna vier weken minder zijn, hoop volgende maand ook weer wat verder te zijn.

Voel nu wel regelmatig de baby, maar ook af en toe last van een harde buik.
En het idee dat mijn conditie met hele grote sprongen achteruit gaat.

Ha Femke,

Fijn hoor kamertje al klaar, bij ons worden de rolgordijntjes gehangen scheelt ons weer gepruts haha
Denk ook dat kruidvat doekjes enzo net zo goed zijn hoor, zo ook dus de luiers, iedereen hier gebruikt ze!

liefs Daantej

Hoi allemaal!

Hier ook weer eens online . Leuk om te lezen hoe jullie ermee bezig zijn. Lees ook vaak meer dan dat ik reageer, maar zo is het nu bij ons:

Ben eindelijk weer aan het werk!! Zit al sinds begin mei in de ziektewet ivm hyperemisis (spugen) en kan nu eindelijk weer een paar uurtjes werken. Heerlijk om niet meer thuis of in het ziekenhuis te liggen. Krijg zo toch weer een stuk sociaal leven en contact terug. Gaat nu redelijk goed, althans van hoe het is geweest, mag ik nu niet klagen. Het kan veel slechter.

We zijn bijna klaar. Hadden het geluk dat de muren en vloer al klaar waren. We wonen hier 2 jaar en hebben toen we hier kwamen alles aangepakt. Moet de inbetween nog ophangen en de definitieve plek van de commode bepalen, zodat we de plank erboven kunnen ophangen. En ons oudste dochtertje slaapt nu nog in het ledikant.  Voor haar willen we een meegroei bedje ophalen. Als ze daarin wil slapen,  kan het ledikantje naar de babykamer.  Helaas was die vorige week niet aanwezig bij de Ikea, dus moeten we komende week nog een keer heen.... (geen probleem hoor  vind dat soort winkels nooit een straf). Zal van tevoren wel even bellen of hij al binnen is.

Helemaal!!! Wil eigenlijks alles al in huis hebben, ookal heb ik nog 15 weken te gaan.... Probeer me zo goed mogelijk in te houden, maar kom toch vaak met iets thuis. Zo wordt de lijst al heel hard kleiner van de spullen die ik nog wil ophalen. We hebben ook nog een heleboel van de eerste, dus dat scheelt.
Leg ook alles al klaar in de commode enz. Wel zo overzichtelijk dat alles daar bij elkaar ligt. Moet nu alleen de babydozen van onze dochter nog doorspitten voor de spullen die ik weer wil/kan gebruiken. Van haar kleding zal dit niet veel zijn. Ze is een echt zomer kindje en heeft in het begin weinig anders gedragen als rompers, is met ons komend decemberkindje wel heel sneu...  om alleen een romper aan te doen..... .

De kinderwagen, maxi-cosi, box  ed die hebben we allemaal al. Hoeven niets groots meer aan te schaffen, behalve het meegroeibedje voor onze dochter. Wel een lekker gevoel.

We gebruiken hier de shampoo en zeep van zwitsal en de bilpoeder van vsm. Wil dit voor de baby ook weer gaan gebruiken, bevalt nu goed. Voor onze dochter gebruiken we nog steeds luiers van pampers. Van andere merken krijgt ze direct uitslag, maar wil met de baby wel weer kruidvat gaan proberen. Scheelt toch een hoop. Koop nu de luiers ook in de acties, scheelt alweer 33%

* Wat moet er geregeld worden na de geboorte?
Wij moeten nog steeds de erkenning tekenen bij de gemeente..... heel erg . Bij de eerste hebben we dit al gedaan bij 12 weken en nu... komt telkens iets tussen. Moeten komende dinsdagmiddag (zijn beide vrij) toch maar echt heen. Mijn partner moet niet vergeten om bij het aangeven van de geboorte een formulier mee te nemen voor de voogdij. Als ik die teken en op de post doe naar de rechtbank, heeft hij binnen 5 werkdagen ook de voogdij. Heel simpel, maar moet wel gebeuren.
Na de geboorte wordt de kinderbijslag automatisch doorgegeven, maar bij de zorgverzekeraar moet je het wel even melden en ook bij je andere verzekeringen (bijvoorbeeld reisverzekering).
Ik moet nog wel even een lijstje maken met telefoonnummers van bijvoorbeeld  ouders, aantal vrienden, kraamzorg en de drukker. Kan dit in de ziekenhuistas.    

Dit hebben we al wel gedaan. Hebben 1 kaartje uitgezocht die voor een meisje en  jongen kan.  Ben ook al een heel eind met de tekst. Nu nog doorgeven aan de drukker en dan kunnen ze een proefdruk maken. Spannend.

Groetjes Noah

hoi, degene die nog niet is begonnen hoef zich niet te schamen. over 2 weken komen ze hier nog een trap verplaatsen en dankan ik ook pas beginnen, krijg het wel een beetje op me zenuwen nu wil wel alles klaar hebben. nesteldrang komt bij mij vaak wat later beetje rond 30 weken want dan wil ik echt alles opgeruimd hebben van zolder tot keuken en kasten etc.kaartjes heb ik ook nog niet maar wel namen, ik wacht meestal tot 28 a 30 weken eer ik ga zoeken naar een kaartje vind het nu nog te vroeg er kan nog zat gebeuren.maar zal wel heel blij zijn als k alles af heb!!
groetjes lotte 26wk

Hoi Daan,

Tis hier idd rustiger geworden! Maar wil misschien wel zeggen dat het goed met ons allen gaat!

Je vragenlijstje:

Het kamertje:
Wij gaan eind okt. nog even verhuizen  dus wij beginnen begin nov. met het kamertje. Drastische muurschilderingen en andere vloer hoeven we niet dus het zal zo ingericht zijn. In die week komen ze ook de meubeltjes brengen en opbouwen. Net zo makkelijk voor als er iets niet goed is!

Nesteldrang:
Heb ik nog niet heel erge last van. Zal straks echt wel komen haha!

De babyuitzet:
De grote dingen hebben we al.  Wat voor het raam komt moeten we  nog wel bestellen! Niet te lang mee wachten  
Nu nog de accesoires zoals lamp, aankleedkussen, en de hele reutemeteut. Vind heel erg moeilijk welke KLEUR!!   En welke stijl! Ze hebben zoveel mooie dingen. Moet wel lekker fleurig zijn. Ik vind aqua erg mooi.

Verzorgingsprodukten:
Weet ik nog niet

Geboortekaartje:
Ik wil vandaag een boek halen. Vind ik toch prettiger dan van internet.

Veel succes iedereen met alles!!

x Suus

* Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.

Terug
Bovenaan