* Hoever zijn jullie met het kamertje
Na een klusvakantie van 3 weken is in ieder geval de babykamer af; de primaire kleuren van Sesamstraat/Dick Bruna gebruikt en ook figuren hiervan. Lekker vrolijk kamertje zonder dat het meteen heel druk is omdat we ook veel wit gebruikt hebben. Meubels staan (na heel veel ergenis omdat én de handleiding niet klopte én er planken bij zaten met verkeerde boorgaten of verkeerd formaat), ook hangen na heel veel geduld het ingekorte rolgordijn en de ingekorte gordijnen (vooral niet denken dat je dat even doet; zeker niet als je net zo precies bent als wij...), lampjes branden en alles wat we gekregen hebben tot nu toe ligt netjes in de kast.
* Hebben jullie al last van nesteldrang?
Helaas meer in mijn hoofd dan in de praktijk. Wil steeds heel veel, maar merk nu ik weer aan het werk ben, dat ik 's avonds toch wel moe ben.
* Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Nee, vind het wel leuk om af en toe weer wat bij te kopen. Kinderwagen moet nog, alle bad/wasspulletjes, box etc. Maar hoor van vriendinnen (oa een die als het kan de kraamzorg bij mij gaat doen) dat veel overbodig is. Dus nog maar eens kritisch kijken. Denk dat ik me maar aan het lijstje van de kraamzorg hou.
Deze week bij Kruidvat een heel leuk logeerkoffertje gekocht met een rompertje, slab en pyamaatje van baby Elmo (sesamstraat) ook verkrijgbaar in baby cookiemonster.
Dit soort dingen kan ik maar moeilijk laten liggen.
* Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Geen idee, ik zie altijd overal zwitsal staan, maar moet me daar nog eens in verdiepen. Lijkt mij dat de billendoekjes van Etos of Kruidvat net zo goed zullen zijn?
Maar eens onder dit topic kijken bij de moeders die zwanger van een 2e of 3e zijn...
* Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.
Wij hebben al wel de erkenning van een ongeboren kind geregeld. Maar dit hoeft alleen als je niet getrouwd bent. Hetzelfde telt voor het regelen van het gezag. Tevens staat op mijn to do lijstje de notaris te mailen om te vragen of onze testamenten/samenlevingscontract nog gewijzigt moet worden. Volgens mij stond er ook eea in het kraamdossier.
* Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?
Nee, wel wat aan het oriënteren op internet, maar tzt eens de boeken van de drukkerij halen. Zijn nu vooral bezig met een naam. Voor een meisje waren we eruit, voor een jongen nog niet. Wel wat opties, maar niets wat er echt uit springt.
Ben nu ruim 23 weken, nog gemiddeld 17 te gaan, voor sommige zal dit bijna vier weken minder zijn, hoop volgende maand ook weer wat verder te zijn.
Voel nu wel regelmatig de baby, maar ook af en toe last van een harde buik.
En het idee dat mijn conditie met hele grote sprongen achteruit gaat.