Happy en Bianca, gaan we hier verder?

A

Anoniem

Guest
Hoi Happy en Bianca,

ik mis onze mail wel van het juni-forum. Daarom begin ik hier maar opnieuw. De mannen zijn naar de kermis en Stijn is in dromeland. Hij slaapt de hele dag al en word alleen wakker als zijn maagje leeg is.

Zijn jullie al helemaal gewend aan het nieuwe leven? Ik kan Stijn echt niet meer wegdenken, maar het huishouden is nog een ongeorgaiseerde chaos. Af en toe probeer ik wat te doen, maar vraag niet hoe. Afwassen doe ik wel, maar ik laat het op het aanrecht drogen en zet het later een keer in de kast. En de stroom wasgoed is eindeloos.

Gelukkig gaat het met Stijn prima. Ik heb al een aantal pakjes moeten opbergen omdat meneer er niet meer in past. Ik heb zelfs al wat pakjes maat 62 bij hem aan gehad. En zijn luiers zijn ook al maat drie, want twee daar red hij het niet meer mee.

Hoe gaat het met jullie kleintjes? Bianca, ik las dat Chiaira ook al lekker aan het groeien is. Het lijkt me wel handig een weegschaal thuis. Wij zijn dan ook heel benieuwd hoe zwaar Stijn is. Aandacht komt hij in elk geval niet te kort, want bij het eerste geluidje verwachten zijn broers dat ik hem oppak. Als ik dat niet doe kunnen ze heel verontwaardig reageren.

En Happy, hoe gaat het met jou kleine man. Ik las dat je wat probelem had met huilen en veel wakker zijn. Ik hoop voor jullie dat het snel beter met hem gaat.

Groetjes van Marloes

Ha die Marloes!
(en Bianca als je dit ook leest)

Ja lijkt me leuk (en gezellig) om hier verder te gaan...

Wat fijn dat het goed gaat met Stijn en dat ie goed groeit.
Wat mooi he, die kleine hummeltjes. Ik geniet echt elke dag
(ja ondanks de huilbuien!) Die komen en gaan, met vlagen.
De ene dag gaat het geweldig goed, slaapt hij lekker veel
en is poeslief. De andere dag is het dan weer mis (de nachten
gaan wel goed) en huilt ie wel 7 uren achter elkaar overdag.
Dan maak ik me weer de grootste zorgen...
want heb alles dan geprobeerd, naar mijn weten!!
Hij is gek op eindjes wandelen in de wagen, dus dat doe ik dan
maar om hem wat te troosten, en tussendoor flinke knuffels geven
natuurlijk!

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel Roy nu weegt, heb helaas
ook niet zo'n weegschaal. Maatje 56 past ie ook niet altijd meer aan, behalve merken die groot vallen! Dus Stijn groeit ook zo lekker...  

En hoe gaan de nachten bij jou Marloes? Hoe vaak meldt hij zich?
Roy 1 of 2 keer en slaapt daarna lekker verder.
Je geeft ook borstvoeding? en gaat dat goed?
En Bianca, als jij je ook toegevoegd hebt hier.. hoe gaat het met jou en de kleine meid??

Liefs

oh marloes, ik las net dat je ook een andere topic een
berichtje voor me had geplaatst.
Dus maatje 3 al van luier!!? Dat gaat echt supersnel he,
wij zijn net begonnen met nr. 2 en dát vond ik al snel gaan!
Ja ik had op het Juni-forum wat foto's geplaatst van Roy,
ergens rond 14 juni gedaan zo ongeveer.
En dat Stijn al zo sterk is, dat heeft Roy ook!
Ik verbaas me echt elke dag. Als ik hem op zijn buikje
in de box leg, gaat het koppie al parmantig omhoog om
de boel eens goed om zich heen te bekijken!!
Zo sterk al, dat nekje. En ook als ik hem tegen me aan hou en mijn handen onder zijn voetjes plaats, duwt ie zich al echt omhoog om
over de schouder te kunnen kijken!

Hoe zwaar is Stijn? (wat was zijn geboortegewicht?)
Roy 3800 gram en 52 cm.
zijn papa is ook groot; 2 meter!
Ik denk dat hij paps wil inhalen ;-)

Hoi Happy en Marloes,

Goed idee om hier verder te gaan, erg leuk!
Ik heb hier gister voor het eerst gekeken, door jouw mailtje, Marloes, want ik wist niet dat iedereen hiernaar verhuist was. Maar nu ben ik hier dan ook!

Jeetje, wat wordt Stijn al groot! En Roy gaat zo te lezen ook erg goed!

En Marloes, gaat het allemaal goed met Rick? Heerlijk dat hij bijna geen last heeft van z'n amandelen knippen!
Ik zit helaas nog niet op m'n oude gewicht, ik denk nog een kilo of 4 a 5. Op zich niet zo erg, maar mijn heupen zijn nog zo breed dat ik amper in m'n oude broeken pas. Ik heb er nu een stuk of 3 die lekker zitten, de rest wil nog niet zo. Bij de andere kids zat ik zo weer in maatje 34/36, maar nu ben ik al blij als ik 36 kan behouden.
Nou ja, dat komt vast wel weer!

Ik heb ooit eens (voor Jòia geboren werd) een Tefal babyweegschaal via Marktplaats gekocht. Die gebruikte ik af en aan voor dan weer een nestje pups en toen voor Jòia, uiteraard na een flinke schoonmaakbeurt. Nu doet ie opnieuw dienst voor Chiara, en hij doet het nog steeds prima. We kunnen elke dag wegen als we willen, en hij geeft dan aan hoeveel ze gegroeid is sinds haar laatste gewicht.
Chiara zat laatst op 3820, dus ze groeit erg goed. Ze begint nu ook lekkere bolle wangetjes te krijgen.
Ik moet woensdag voor het eerst met haar naar het consultatiebureau.

Het is een beetje chaos hier de laatste dagen, want eerst was Milan ziek (kon helaas niet mee op schoolreisje) en toen werd Roelof ziek. En vooral dat laatste hakt er erg in, want met de kids thuis (en visite, een vriendin met haar zoontje), de honden en de (steeds dikker wordende)  pony (en oh ja, ook nog een - vermoedelijk- zwanger konijn) merk je ineens hoeveel werk het allemaal is. Roelof is flink aan de koorts en overgeef, dus die ligt non-stop in bed.
Vanochtend liep ik in het bos met de honden toen het even droog was. Kwamen er ineens overal vandaan horzels op me af. Ik was er sinds ik hoogzwanger was al niet meer in geweest, dus ik wist niet hoe snel ik het bos door moest rennen met de honden. Pfff! Ik heb zo'n hekel aan insecten, vooral dat soort stekende wezens.

Gelukkig ligt iedereen plat nu, en Chiara ligt bij haar papa nu. Kan ik even vlug lezen en mailen....

Ik kan Chiara ook al niet meer wegdenken, heerlijk zo'n babietje! Ze hoort er al helemaal bij en krijgt vreselijk veel aandacht van broer en zus. En inderdaad, als ze huilt roepen ze al dat ik haar moet eten geven, ze zijn ook heel beledigd als ik niet meteen bij haar sta.
Chiara zit nog steeds in maatje 50, maat 56 is nog veel te groot. Ik vin het heerlijk hoor, zo'n klein hummeltje, maar aan de andere kant heb ik heel veel zin haar andere kleertjes aan te kunnen trekken, het is nu steeds hetzelfde. Maar dat gaat straks vast snel genoeg en dan wil ik haar weer klein hebben.
Ze komt overdag om de 3 a 4 uur voor een voeding en snachts slaapt ze 5 a 6 uur achter elkaar, soms wat meer en soms wat minder.

Nou, ik ga Chiara nog maar een voeding geven, ik hoor al dat het tijd is....!
Tot snel mails weer!

Groetjes, Bianca

Zo goedemorgen (of alweer goedemiddag!)
ik meld me ook weer hier!
Vanochtend visite gehad, zoete inval en net
een boterhammetje achter de kiezen en Roy ligt
prinsheerlijk te slapen (ja boven in zijn wiegje!!) dus
ik neem het er even van en lekker even de pc aan...

Vanochtend is Roy weer zo lief en rustig geweest. Lekker
in de tummytub (vind ie geweldig), kleertjes weer aan,
even lekker wat knuffelen en uiteraard even bij de visite op
de arm, de borst zo nu en dan.. en nu lekker rusten.
Ik kruip zo even naast hem in ons bed.

Bianca, leuk dat je er ook weer bij bent!
Jeetje zeg, hoe doe je dat? Ik zit nog lang niet op mijn
oude gewicht, moet er nog 10 kilo af hebben! Ik was totaal 18
gegroeid. Heb gewoon nog positiebroeken aan of rokken die
lekker ruim zitten  die ik tijdens de zwangerschap gekocht heb,
maar helaas nog lang niet de lekkere leuke spijkerbroekjes
van voor die tijd!! Komt wel, en anders maar niet hoor. Ik wil
wel graag weer wat bewegen! De boel is lekker uitgelubberd en slap vind ik! Hoewel mijn buik er al behoorlijk af is...  't zijn  meer de benen en heupen die nog flink zijn.

Hoe is het nu met de ziekenboeg Bianca?
En Marloes, hoe gaat het nu met jullie vandaag??

Ik moet volgende week dinsdag voor het eerst naar het consultatieburo trouwens. Spannend, vooral omdat ik benieuwd ben hoeveel Roy nu gegroeid is...

Nou, ik zal nog even een paar e-mails beantwoorden en dan leg ik mezelf even lekker neer! Ik wil steeds een rondje buiten met de wagen lopen, maar dan volgt er net weer een regenbui zodra ik er klaar voor ben, grrr !!
Tot later maar weer, groetjes

Hoi Happy en Bianca,

wat gezellig dat jullie weer meeschrijven. Ik geniet even van de rust om me heen, want pappa, Tom en Stijn liggen te slapen. Alleen Rick is wakker. Ik merk sinds zaterdag eigenlijk helemaal niets meer aan hem. Alsof er niets gebeurd is. Bianca, hoe gaat het met je ziekenboeg? Wat sneu voor Milan dat hij zijn schoolreisje heeft gemist.

Stijn woog bij zijn geboorte 4.075 gram. Hij is afgevallen tot ongeveer 3.900 gram en woog op de achtste dag al 4.280 gram. De verloskundige wist niet wat ze hoorde. Ik heb het idee dat meneer ook al aardig de lengte in gaat, want zijn kleertjes beginnen krap te zitten. Hij moet niet te hard groeien, want ik wil hem nog een hele poos in de wandelwagenbak laten liggen. Ik moet de 18e pas naar het consultatiebureau. Er is hier wel een inloopuur op vrijdag, maar dat is op zo'n onmogelijke tijd. En zolang hij goed groeit vind ik het niet de moeite waard om daar heen te gaan. O ja, Stijn krijgt nog steeds borstvoeding. Van de week werd ik wakker van een natte plek in bed. Heel mijn shirt, beha, zoogcompressen, alles was nat. Ach, liever op bed dan dat ik lekker in de stad loop.

Happy, wat fijn dat Roy vandaag zich van zijn beste kant laat zien. Dat is dubbel genieten.

Bianca, je pony is toch ook zwanger? En je konijn? Wat een vruchtbare grond in dat dorpje zeg. Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om zo snel weer af te vallen? Ik heb sinds de middelbare school geen broek maat 34 meer aangekund. Ja, spijkerbroeken. Ik zit nu een beetje tussen alle kleding in. De zwangerschapskleding lubbert om me heen, maar mijn normale strakkere truitjes daar waag ik me nog maar niet aan, want dat is geen fraai gezicht voor de medemensen. Nu heb ik een overhemd van mijn man aan. Van de week ga ik even naar het centrum om wat kleding te kopen. Zijn jullie lichamelijk al helemaal hersteld van de bevalling? Ik ben niet ingeknipt maar wel gescheurd en dat is gehecht en dat begint nu vreselijk te jeuken. Verder heb ik nog last van mijn stuitje. Die heb ik, net als bij Tom, gekneusd.

Nou, ik ga wat met Rick doen, want die verveelt zich.

Groetjes van Marloes

Goeiemiddag!!!

De ziekenboeg herstelt zich hier langzaam, gisteravond was ik zo gammel dat ik zelf ook voor apegapen lag. Het was een chaotisch lang weekend.
Nu heeft iedereen hier de griep gehad, op mij en Chiara na. Jòia heeft maar 1 avondje koorts gehad, maar dat heeft niet doorgezet. Ik ga er vanuit dat Chiara door de BV goed beschermt is, dus dan blijf ik alleen nog over als potentiele griep-kandidaat. Ik hoop niet dat ze me aangestoken hebben, want het is geen fijn virusje....

Ja, inderdaad, onze pony verwacht waarschijnlijk een veulentje. Geen idee wanneer het moet komen, ik hou angstvallig de uiers in de gaten, want als daar melk uit gaat komen kan het niet lang meer duren. Het arme dier waggelt nu echt als ze draaft, is vreselijk dik, het lijkt me sterk dat dat van het weinige eten dat ze krijgt komt. Ik heb de kids maar niet teveel gezegt, want die begonnen zelf al enthousiast te roepen dat Sterre misschien een veulentje krijgt en ik wil ze niet teleurstellen als het toch een grasbuik blijkt.
En nu begon vorige week het konijn ook al te slepen met zaagsel, hooi en haren....!!! Ik vroeg me al af waarom ze wondjes op haar rug had toen ze in het bos gevonden was.... Dat is achteraf dus goed te verklaren! Als er kleine konijntjes met witte staartjes uitkomen weten we het zeker. Zijn jullie nog op zoek naar een schattog jong konijntje???
Het is  heel vruchtbaar hier, ik hoorde vandaag dat er al 3 zwanger zijn van een tweeling hier in het dorp.

Fijn dat het zo goed gaat met Roy vandaag, Happy!

Ik heb nog echt een hangbuikje van de zwangerschap, die blubbert nog over mijn broeken heen. En mijn heupen lijken nog wat breder dan anders, maar verder ben ik behoorlijk herstelt. Alleen als ik ga rennen voel ik al m'n buik-ingewanden door elkaar schudden, dat is dus geen succes. Verder heb ik echt niet het idee dat ik nog maar zo kort geleden bevallen ben. Heel af en toe voel ik m'n stuitje. Hebben jullie trouwens last van striae? Toen ik over de 40 weken liep, voelde ik de striae er gewoon in springen, zowel bij Jòia als Chiara.

Jòia heeft vanochtend proefgedraait op school voor de 2e keer. Erg grappig, op maandag mogen ze over het weekend vertellen. Milan vertelde over zijn vriendje (en mijn vriendin) die op visite waren gister, en Jòia.... Die vertelde dat Milan het beeldscherm van de pc had stukgemaakt en dat de pc het toen niet meer deed! Dat wordt oppassen voor Milan, als Jòia straks al zijn kattenkwaad gaat verklappen in de klas.

Nou, ik gooi Jòia even in bed, ze is erg moe van het laat naar bed gaan gister...

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Marloes

Net toch maar even een blokje om geweest, het was eventjes mooi weer! Roy ligt nu lekker bij te komen in zijn wagen naast de tafel dus ik heb gezelschap. Hij gooit alleen na het typen van elke regel zijn
speen eruit, dus ik blijf opstaan en weer verder typen!

Ik voel me wel weer prima. Ik ben wel ingescheurd (én geknipt) en heb af en toe nog een beetje last van de hechtingen.  Heb er 5.
Eentje bleek ontstoken, de kraamhulp had mij niet goed gecontroleerd en de verloskundige zag bij een huisbezoek na de 1e week dat het waarsch een ziekenhuisbacterie is geweest. Twee x per dag in een zoutbadje op het toilet volgde , net als behoorlijke pijn bij het zitten! Nu gaat het weer aardig.
Ik heb meer last van .. aambeien (nogmaals ) Erg vervelend..

Nee ik heb geen striae. Wel is er een maanlandschap aan cellulitus ontstaan op mijn bovenbenen. (nu laat ik het poppetje maar achterwege, gaat vervelen!)

Kan eigenlijk niet wachten tot ik weer lekker de stad in kan om kleren te shoppen, leuke nieuwe outfits!! Dat kan ik nu wel doen, maar heb nu echt zo'n ''tussenmaat'', niet zo dik meer als tijdens de zwangerschap maar ook nog -lang- niet mijn eigen maatje terug...
Dus ik probeer me wat in te houden! (met shoppen bedoel ik..
eten vind ik nogsteeds erg lekker!)

Een van jullie ervaring met bevallen op de baarkruk?
Het ''beviel'' mij nl prima, aangezien het liggend op een gegeven moment niet meer opschoot...  
Ik ben wel benieuwd: is het waar dat bij een volgend kind de bevalling vaak wat makkelijker gaat meiden??

Groetjes!

Terug
Bovenaan