Hai Happy en Marloes,
Wat naar dat Roy zo ontroostbaar was, Happy. Hoe gaat het nu met hem?
Ik ben vrij makkelijk met de baby laten vasthouden door anderen, dat ben ik met alledrie de kids vanaf dag 1 geweest. Tenzij m'n baby ontroostbaar is, dan wil ik haar zelf troosten. Maar meestal ging het prima.
Misschien heeft Roy er wel meer moeite mee, is het toch wat te druk voor hem. Goed idee denk ik, om dat in de gaten te houden. Er zou toch een oorzaak moeten zijn voor dat ontroostbare, al lijkt me dat heel moeilijk te vinden met een baby. Wel fijn dat hij masseren prettig vindt.
Chiara doet het weer als vanouds, ze is gelukkig niet ziek geworden. Vannacht meldde ze zich om 04.15 en heeft daarna keurig doorgeslapen. Ik moest laatst wel lachen om dat nachtelijk verschoongebeuren van happy, maar gisteravond waren wij zelf aan de beurt met Chiara. Hadden we haar net lekker gebadderd en een neiuwe pyama aangedaan, liggen we net in bed, horen we wat verontrustende geluiden. Nou ja, verontrustend... Voor haar luier dan. Dus meteen verschonen, maar het was al te laat; de romper en nieuwe pyama zaten al onder de gele smurrie. Bah! Net als het aankleedkussen en onze handen....
Ze krijgt nu weer een splinternieuwe pyama aan, dus ik hoop dat ze zich gedraagt vannacht....
Heerlijk, dat ochtendhumeur van Stijn!
Met een beetje geluk staat die later niet om half 6 aangekleed naast je bed, zoals onze Milan vaak gedaan heeft.
Baby's kunnen flink beledigd kijken, Chiara kan ook zo'n frons trekken als de melk een beetje snel gaat als ze drinkt. Dan is het net een donderwolkje.
Bal-lorig was erg leuk! Chiara lag heerlijk te slapen in de Maxi Cosi, dus ik ben overal in geklommen met Jòia. Vond ze prachtig! En de trampolines vond ze ook geweldig, ze sprong steeds bovenop haar juf.
Ze kreeg ook een soort van rapportje mee als overdracht aan de kleuterschool. En ze scoort overal de maximale punten op! Vooral sociaal-emotioneel is ze erg sterk volgens haar juf. Helemaal top dus!
Nu is het speelzaaltijdperk voorlopig afgesloten, na 3,5 jaar heen en weer crossen van en naar het dorpje hier vlakbij. Jammer hoor! Maar we hebben de juf beloofd dat dochternummer 2 graag komt over 2 jaar.
Heel toevallig trouwens, is dat de juf van jòia tevens de oppas is van de kindjes van de verloskundige die we het meest bezochten. De verloskundige hoorde de dag na Chiara's geboorte van de juf dat Jòia een zusje had gekregen toen ze haar kinderen naar oppas bracht. Jòia had haar de avond ervoor gebeld om het te vertellen.
Morgen heb ik een lekker rustig dagje, Milan naar school van 08.30 tot 10.00 en daarna op kinderfeestje. Jòia gaat naar oma in Almere, dus ik heb tot zeker 13.00 het huis alleen met Chiara.
Ojee, madammetje wordt wakker.... Ik ga haar maar eens omkleden! Tot gauw weer!
Groetjes, Bianca