Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Ik heb nog even een vraagje.

gebeurt het bij jullie ook wel eens dat de melk tijdens het drinken bij de kleine uit de neus loopt? Dat zie ik regelmatig bij Stijn. Ook verslikt hij zich er wel eens in. Hij is ook zo gulzig en drinkt alsof hij een week niet gehad heeft.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca.

We hebben een moeilijk avondje gehad gisteren.
Roy was weer eens ontroostbaar.. op geen enkele manier leek hij tevreden, zo zielig. Pas tegen 0.00 uur viel hij als een blok in slaap, moe van zijn eigen geschreeuw. De nacht ging wel aardig, hij heeft zich zoals gewoonlijk 2x gemeld. Maar vanmorgen weer mis.
Huilen, huilen. Een vriendin was op bezoek, zij heeft hem lekker verschoond en in de tummytub gedaan, maar het bleef krijsen.
Ik blijf het lastig vinden uit te zoeken wat er nou aan mankeert. Volgens mn vriendin niet echt buikkrampjes, aangezien hij dan veel meer met zijn beentjes opgetrokken zou liggen...nu hield hij zijn beentjes druk heen en weer spartelend en languit.
Gisteravond heeft hij wel 6 uren achter elkaar gehuild, met pieken en dalen...

Wat hij wel heerlijk vindt is een massage, doe ik nu om de dag zo'n beetje. Lekker met olie insmeren en alle deeltjes van zijn lichaam lekker masseren. Dan pruttelt ie erover!

Oh ja Marloes: Roy heeft ook geregeld dat de melk uit zijn neus komt! Hij is vaak gulzig, dan moet ik hem gewoon even loshalen om hem wat adem te gunnen, want dat gunt ie zichzelf niet en dan kan hij het nauwelijks aan, al die melk!!! Loopt rood aan, zet het op een krijsen even tot ie weer goed heeft kunnen doorslikken en dan is het pas weer goed... Tja, wat kunnen we eraan doen?
Hij heeft ook standaard de hik na zo'n gulzigde drinkpartij

Ik vraag me nog af of het soms misschien gewoon te druk is voor Roy. Ik wil even kijken of hij extra druk en huilerig is nadat er bezoek is geweest namelijk.. Geven jullie de kleintjes veel op de arm van een ander? (bezoek) of bewust niet?
Ik ben daar zelf nog wat bescheiden mee, maar mijn vriend geeft hem bij iedereen makkelijk op de arm....

Nou, ik ga even gauw een boterham smeren nu Roy nog rustig is!!
Groetjes

oeps, na de zin over de tummytub heb ik ''het'' getypt
maar Roy is natuurlijjk niet onzijdig en ik bedoelde
uiteraard ''hij'' !!  

Hai Happy en Marloes,

Wat naar dat Roy zo ontroostbaar was, Happy. Hoe gaat het nu met hem?
Ik ben vrij makkelijk met de baby laten vasthouden door anderen, dat ben ik met alledrie de kids vanaf dag 1 geweest. Tenzij m'n baby ontroostbaar is, dan wil ik haar zelf troosten. Maar meestal ging het prima.
Misschien heeft Roy er wel meer moeite mee, is het toch wat te druk voor hem. Goed idee denk ik, om dat in de gaten te houden. Er zou toch een oorzaak moeten zijn voor dat ontroostbare, al lijkt me dat heel moeilijk te vinden met een baby. Wel fijn dat hij masseren prettig vindt.

Chiara doet het weer als vanouds, ze is gelukkig niet ziek geworden. Vannacht meldde ze zich om 04.15 en heeft daarna keurig doorgeslapen. Ik moest laatst wel lachen om dat nachtelijk verschoongebeuren van happy, maar gisteravond waren wij zelf aan de beurt met Chiara. Hadden we haar net lekker gebadderd en een neiuwe pyama aangedaan, liggen we net in bed, horen we wat verontrustende geluiden. Nou ja, verontrustend... Voor haar luier dan. Dus meteen verschonen, maar het was al te laat; de romper en nieuwe pyama zaten al onder de gele smurrie. Bah! Net als het aankleedkussen en onze handen....
Ze krijgt nu weer een splinternieuwe pyama aan, dus ik hoop dat ze zich gedraagt vannacht....

Heerlijk, dat ochtendhumeur van Stijn!
Met een beetje geluk staat die later niet om half 6 aangekleed naast je bed, zoals onze Milan vaak gedaan heeft.
Baby's kunnen flink beledigd kijken, Chiara kan ook zo'n frons trekken als de melk een beetje snel gaat als ze drinkt. Dan is het net een donderwolkje.

Bal-lorig was erg leuk! Chiara lag heerlijk te slapen in de Maxi Cosi, dus ik ben overal in geklommen met Jòia. Vond ze prachtig! En de trampolines vond ze ook geweldig, ze sprong steeds bovenop haar juf.
Ze kreeg ook een soort van rapportje mee als overdracht aan de kleuterschool. En ze scoort overal de maximale punten op! Vooral sociaal-emotioneel is ze erg sterk volgens haar juf. Helemaal top dus!
Nu is het speelzaaltijdperk voorlopig afgesloten, na 3,5 jaar heen en weer crossen  van en naar het dorpje hier vlakbij. Jammer hoor! Maar we hebben de juf beloofd dat dochternummer 2 graag komt over 2 jaar.
Heel toevallig trouwens, is dat de juf van jòia tevens de oppas is van de kindjes van de verloskundige die we het meest bezochten. De verloskundige hoorde de dag na Chiara's geboorte van de juf dat Jòia een zusje had gekregen toen ze haar kinderen naar oppas bracht. Jòia had haar de avond ervoor gebeld om het te vertellen.

Morgen heb ik een lekker rustig dagje, Milan naar school van 08.30 tot 10.00 en daarna op kinderfeestje. Jòia gaat naar oma in Almere, dus ik heb tot zeker 13.00 het huis alleen met Chiara.

Ojee, madammetje wordt wakker.... Ik ga haar maar eens omkleden! Tot gauw weer!

Groetjes, Bianca

Goeiemorgen!

Daar was ik alweer, heerlijk, zo'n ochtendje alleen met Chiara!
Ben al druk met het huis aan kant maken. Chiara is alweer 4 weken (morgen is ze alweer een maand oud) en dus heb ik de geboortekaartjes maar eens opgeruimd. Ik ga ze binnenkort allemaal in een plakboek plakken voor Chiara voor later.

Hoe gaat het met Roy en Stijn vandaag? Chaira is een beetje aan het mopperen omdat ze in de wieg moet slapen, ik hoop dat ze dat zo ook gaat doen.

Had ik gister weer een heel verhaal gedicht hier, vergeet ik ons nieuwtje te vertellen.
Onze Snuf is gister moeder geworden van 4 heel schattige kleine konijntjes!
1 Zwarte en 3 zwart/witte, dus misschien niet van een wild konijn?
Hoe dan ook, we hebben er weer wat mondjes bij om te vullen! Als er een vrouwtje bijzit houden we er zelf 1, zodat Snuf niet meer alleen is, maar voor de andere 3 moeten we een ander plakje vinden. Gelukkig hebben we daar een week of 6 de tijd voor.

Nou, ik ga me weer eens verder storten op het huishouden...!

Fijne dag vandaag!

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Marloes,

Met Roy gaat het tot nu toe goed, is wel de hele ochtend sinds 09.00 uur wakker maar ik hoop dat hij zo toch even een lekker deel vd middag slaapt. Ik krijg bezoek en dan is het niet leuk als meneer
de hele tijd huilt (zoals gisteravond wederom). Nou is het nooit leuk natuurlijk, maar soms zit ik een hele poos boven met Roy om hem in alle rust wat te troosten, te voeden of te verschonen en als hij
zijn huilbuien heeft is het zo sneu voor de visite als ik een poos weg ben met Roy. Maar voor hem het allerzieligst !!!!
Ach ja, vandaag een nieuwe dag. Nieuwe ronde..nieuwe kansen!

Gefeliciteerd met Snuf!! Goed zeg, dus nu inderdaad wat mondjes extra om te voeden ;-)

Oh, een kort berichtje deze keer... Roy zet het weer op een brullen in de box.

Hoe is het met jullie zelf trouwens?? Elke dag weer wat opgeknapt?
Gaan jullie nog wel eens zelf 's een uurtje liggen ofzo?
Ik heb daar bijna geen tijd voor!, zeker tijdens de huildagen van Roy niet! En jullie hebben nog 2 koters rondlopen, dus ik kan me zo voorstellen dat het ook niet lukt!!!

Nou, ik ga rennen!
Hoop nog wel even iets te posten vandaag, en dan wat langer

Hoi Happy en Bianca,

zo, ik heb even wat tijd om een berichtje te posten. Tom en Rick hebben sinds gisteren vakantie en gingen vanmiddag uit zichzelf hun kamer opruimen. Stijn lag in de box te slapen dus ik ben ook even een uurtje gaan liggen. Ik heb nu alleen het gevoel of er een blok beton in mijn hoofd zit. Veel te vast geslapen.

Happy, hoe gaat het vanmiddag met Roy? Hij zal wel moe zijn. Stijn is vannacht om kwart over vier gekomen voor een slokje voeding. Veel meer kan ik het niet noemen. Daarna kwam hij om kwart voor acht. Toen is hij naast mij in bed weer in slaap gevallen en hebben we samen tot een uur of negen zo gelegen. Heerlijk. Ik zou wel eens een weekje met hem willen ruilen. Wat een zorgeloos leventje.

Gisteravond heeft stijn enorm last gehad van krampjes. De avond daarvoor heb ik pizza gegeten waar wat rode ui op zat. Dat doe ik maar even niet meer.

Bianca, hoe is het met moeder konijn en haar jongen? Wanneer kan je het geslacht eigenlijk zien? Dat is toch niet erg makkelijk bij konijnen?

Nou, het word een kort berichtje want uit Stijn zijn luiertje komen allamerende geluiden.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca,

Ik ben kapot! Roy heeft welgeteld een uurtje geslapen vandaag,
vanaf 08.30 uur.. Hele dag wakker. Ligt nu net in zijn wiegje
maar ik hoor hem via de babyfoon nogsteeds jengelen,
dus het zal zo wel weer luider en serieuser worden!
En het arme knulletje is zo moe. Van zichzelf.
Vandaag af en toe huiluurtjes, maar ook weer niet onophoudelijk.
Gewoon klaarwakker, wilde niet slapen. Ja, alleen op mama's arm..
Juist op een dag als vandaag, net als ik veel bezoek heb he.
Ik weet ook niet wat het is. Ik ga het dinsdag toch maar even bij het
cb melden. Misschien maak ik mezelf ook wel gek hoor, door steeds te denken dat een pasgeboren baby veel meer slaap nodig heeft, en als Roy dan zo'n wakkere dag heeft.. word ik daar niet vrolijk van.

Ach. Het is in elk geval weer weekend. Nou maakt dat voor mij niet zoveel verschil, maar vriendlief is dan wel weer meer thuis, dus dat vind ik fijn. Lekker met zn drietjes hopelijk uitslapen, even lekker naar de winkel etc.

Nu zit ik uitgeput op de bank met laptop. Mijn vriend kijkt tv
en ik hang lekker tegen hem aan! Heerlijk. Roy jengelt nogsteeds wat, hij is'wat schor hoor ik, hoestjes voordat ie echt gaat huilen etc. Misschien is/wordt ie wat verkouden, en is dat wellicht het probleem..

Hoe is het bij jullie en de kleintjes?

Fijn weekend alvast!
Ik ga nu kolven (ohja, het ging goed met flesje geven door mijn vriend!!!!)

Terug
Bovenaan