Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Happy en Bianca,

de striaie valt bij mij wel mee, alleen om mijn navel, maar nu die weer naar binnen gaat zie je dat niet zo goed meer. Ook heb ik er geen cellulitus bij gekregen. Toen ik zwanger was van Rick kreeg ik wel striaie op mijn borsten en daar is de huid nu nog steeds erg dun. Wel heb ik, net als happy, last van een aambei. Au. Hij is inwendig, maar niet minder pijnlijk. Vooral als de kraamverzorgende mijn temperatuur moest opnemen. Ik voel me wel een beetje als de pony van Bianca, want als ik draaf schudt mijn buik ook heen en weer. Ik vind wel dat ik nog enorm veel kan zweten. Helaas is de kraamverzorgster er niet meer om elke dag mijn bed te verschonen.

Wat heerlijk dat onze kleintjes het zo goed doen. Stijn heeft daarnet een uur op mijn arm liggen slapen en ik was zelf ook even weggedommeld. Nu heb ik hem even in de box gelegd, want ik moest vreselijk nodig plassen.  

Oh, Bianca, helaas, hier is geen plaats voor een konijn. Ik heb vroeger wel konijnen gehad, maar na tom's geboorte kregen ze niet meer de aandacht die ze nodig hadden. Daarom heb ik ze aan iemand gegeven die er meer tijd voor had.

Groetjes van Marloes

Hoi hoi!

Ik heb het konijnen-onderwerp hier ook even in de groep gegooid!
Mijn vriend heeft nl jarenlang een konijntje gehad waar hij
gek op was en leek me nu voor Roy ook wel leuk! (hoe oud worden die beestjes eigenlijk??) maar vriendlief wil nog even wachten met een nieuw konijntje, over een jaar of 3 ongeveer!!! Ik geloof dat hij met een baby nu eerst even zijn handen vol genoeg heeft!

Marloes, ik herken het: ik zweet ook nog erg veel moet ik zeggen.
('s nachts) Ik word erg vaak badend in het vocht wakker, heb zelf nu de kraamhulp er niet meer is al diverse malen snel het bed verschoond (in elk geval het laken!!!).

Mijn manneke doet het vandaag weer prima!! Wat een heerlijkheid!
Al een paar dagen achter elkaar geen huildagen...
dus ik ben superblij. Hij slaapt nu ook heerlijk en heeft mij lekker even rustig laten lunchen! Dat is wel eens anders geweest, net als ik naar de wc wilde, een douche nemen, gauw stofzuiger door het huis of een boterham wilde nemen zette hij het op dat moment op een nieuwe rit krijsen!!

Ik ga mij zo eens verdiepen in kolven! Weer een nieuw iets voor mij. Kolven jullie ook? En werken jullie trouwens?
(ik hoef het kolven pas in september onder de knie te hebben ivm werk, maar het lijkt me handig om alvast nu te oefenen, kijken of het uberhaupt lukt en of Roy een flesje accepteert)
Geen idee hoeveel ik moet afkolven maar laat ik eerst een bodempje proberen te leggen
(ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen!!)

Hallo Happy en Marloes!!!

Wat een rotweer toch weer, het onweert hier flink op los.
Ik hoop dat het nog een beetje zomer gaat worden, want ik moet er niet aan denken dat het 6 weken slecht blijft, met de kids thuis.

Heerlijk dat het zo goed gaat met onze baby's! Super dat Roy geen huildagen meer heeft nu, dat moet een verademing zijn, Happy!

Ik heb trouwens geen idee hoe oud koijnen kunnen worden, ik heb ze wel van jongs af aan al gehad. En onze Snuf is nog steeds druk met haar nestje maken en eet als een bootgraver (en waar ze het laat... ze is nog helemaal niet zo dik). Ik weet niet meer hoe lang de draagtijd is, maar volgens mij kan het toch een dezer dagen gebeuren. Ik hoop alleen dat ik alle evt. kinders (tja, misschien blijkt ze toch nog schijnzwanger..) goed onder dak krijg, dat ze niet als reptielenvoer gaan dienen. Nee, ik zie tegen die tijd wel, vraag wel wat rond hier in het dorp.
Echt weer wat voor ons, nemen we na lang twijfelen een konijntje, krijgen we er meteen een heel nest bij....
Voor kinderen is een konijntje erg leuk, maar meer vanaf de kleuterleeftijd denk ik.
Net als pony's, wij hadden Sterre eigenlijk veel te vroeg gekocht, Milan (en Sterre) waren allebei 2,5 jaar toen we haar kochten. Nu Milan 5,5 is en Jòia bijna 4, hebben ze er pas echt plezier van.

Ai, ik was de aambeien vergeten, maar wordt er nog regelmatig door gepeinigd. Ik heb ze standaard elke zwangerschap en bevalling gehad en nu gaat het maar langzaam weg. Jakkes, die narigheid.
Van zweten heb ik geen last, ik ben altijd een enorme koukleum als ik zwanger ben en na de bevalling wordt dat pas wat minder.

Morgenochtend met Chiara naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoe dat weer gaat. Ik vond het met de andere kids nooit zo speciaal, maar wie weet met Chiara (laatste babytje dus nog meer van genieten) nu wel.
Ze woog gisteravond 3920 gram en groeit dus lekker door.

Ik heb nog niet gekolfd dit keer, zie er ook nog niet naar uit dat weer te gaan doen straks, maar binnenkort toch maar weer eens proberen hoe dat ook alweer ging. Voor Jòia heb ik niet zoveel hoeven kolfen omdat ik kort na mijn bevallingsverlof ontslag had genomen i.v.m. de verhuizing vanuit Almere. Daarna was ik 1,5 jaar thuis bij de kids. Het is ook allemaal alweer 4 jaar geleden bijna, dus het wordt vast even oefenen weer.

Donderdag heeft Jòia schoolreisje met de speelzaal, naar Ballorig. Er moet dan een ouder mee en ik heb gezegt dat ik wel mee wil, maar alleen als ik Chiara mee mag nemen. In principe mogen er geen broertjes/zusjes mee, maar ik zit met de bv en  ik vind Chiara nog te klein om haar al uren af te staan. Gelukkig begrijpt de juf dat.
Vanmiddag heeft Jòia uitgedeeld op de speelzaal, ze deden alsof ze al 4 jaar was geworden. Vond ze prachtig, ze houdt wel van die alsof spelletjes. Ze heeft wel door dat ze bijna de speelzaal gaat verlaten, dus hoor ik de hele dag hoe jammer ze dat vindt en hoe ze de juffen zal missen.
Bij ons hangt ook wel zoiets van Jammer, want het is toch een eind van een tijdperkje van ruim 3 jaar rennen en vliegen van en naar de speelzaal en het is daar reuze gezellig. Nog 2 jaar, dan is Chiara aan de beurt! Beginnen we gewoon weer opnieuw!

Ik ga Chiara even met Roelof in haar slaappakje heisen! Ik mail jullie morgen weer!
Welterusten alvast en groetjes, Bianca

Hoi Happy en Bianca,

gisteren heb ik wat problemen met de computer gehad, dus kon ik helaas niet reageren. Manlief is de hele avond bezig geweest met alles opnieuw installeren.

Happy, ik heb bij Tom wel eens een poging tot kolven gedaan, maar dan was ik drie kwartier bezig met een fles van 120ml, die hij vervolgens in vijf minuten leeg had. En ik had de hele dag pijnlijke tepels. Ik heb de kolf weggedaan. Ik heb geen baan buitenshuis, dus ik heb het gelukkig ook niet nodig. Wat doe jij voor werk?

Stijn is echt zo'n makkelijke baby. Al twee dagen is hij sávonds rond elf uur naar bed gegaan en heeft om vier uur nog een slokje gedronken en is vervolgens weer gaan slapen. Nu moeten we hem elke morgen om half acht wakker maken om aan te kleden en te voeden, want anders zijn we niet op tijd klaar voor school. Gelukkig is dat na morgen voor zes weken over. Stijn gaat sinds een paar dagen naar bed voordat hij slaapt. Hij pruttelt dan wat in bed en slaapt vervolgens heerlijk. Tom en Rick sliepen altijd afwisselend links en rechts met hun hoofd, maar Stijn slaapt gewoon op zijn achterhoofd.

Bianca, wat leuk dat Joia morgen op schooolreis gaat. Bal-lorig is altijd leuk. Waar gaan jullie? Het is wel leuk als je mee kan.

Morgen komt de wijkverpleegkundige langs voor Stijn. Dat doen ze altijd na twee weken (hij is morgen drie weken, maar ach...). Ik heb geen idee waarom. Bij Rick is ze alleen met de hielprik geweest. En dat was iemand die er niets van kon. Wat heeft hij gebruld. Gelukkig had Stijn een ander. Ze wist wel hoe het moest.

Gistermorgen heb ik een enorme schoonmaakaanval gehad. Mijn man wist niet wat hij zag toen hij thuis kwam. Nu hoop ik dat ik nog een strijkaanval krijg, want er ligt weer genoeg.

Nou, de koffie is klaar. Dames, ik wens jullie een hele fijne dag en een dikke knuffel voor de baby's.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca!

Ja zeg, wat een weertje gisteravond (en nu trouwens
nogsteeds bagger). Ik was samen met Roy alleen thuis,
tv kijken gisteravond, en toen kwam de enorme klap!
En ik houd niet zo van onweer moeten jullie weten.
De tv schoot uit... er viel een kussen van de bank (!)
en ik was totaal overstuur. Ik hoorde het onweer via
de babyfoon zelfs in stereo ;-)   Brrr
Gelukkig sliep Roy gewoon door alles heen

Haha vannacht heb ik noodgedwongen de hulp van vriendlief
moeten inschakelen. Roy had de hele boel onder gepoept!
Ik wilde na de voeding zijn luier verschonen, die zat al bomvol,
en toen meneer verlost was van zijn vieze luier, vond ie het nodig om er nog heerlijk wat achteraan te ''sproeien'' !! Geweldig, en dat diep in de nacht haha. De commode en aankleedkussen zat eronder en mijn vriend moest even helpen om Roy even vast te houden met zijn vieze kont terwijl ik de boel schoonmaakte...

Jeetje dat Stijn al zo lekker doorslaapt!! Hier is het tegenwoordig
zo dat ik rond 22.00 uur de laatste voeding geef, daarna meldt hij zich rond 2.00 uur en rond 5.00 uur weer. Maar mij hoor je niet klagen als hij maar lekker daarna weer verder slaapt!
En dat gaat vooralsnog goed.

Oh ja Marloes, even een reactie n.a.v. het Juni forum:
Nee mijn kraamhulp heeft voor het gemak niets gezegd over
vitamine D voor de moeder. Maar ze was dus in wel meer dingen
niet al te kundig omdat ze mijn hechtingen niet goed gecontroleerd had.. Kan ik dezelfde druppels en hoeveelheid nemen als Roy??

Ik ga in september weer voor 2 dagen aan het werk. Ik ben fulltime(directie-)secretaresse geweest, maar deze taken worden door mijn vervangster nu overgenomen, als ik weer terug keer zal ik me meer bezighouden met boekhouding en secretarieel werk (wat ik er voorheen bij deed) omdat het secretaresse-deel fulltime moet gebeuren..

Het kolven ging goed! Ik heb het nog niet via de fles aan Roy gegeven, dat wil ik dit weekend proberen (en manlief ook).
Maar het begin is er! Al wist ik niet dat het beter is om de baby eerst te laten drinken en dan de kolf het te laten overnemen, ik
begon meteen met het kolfapparaat! Dat las ik later pas...
toen de tv uitvloog gisteravond en ik maar wat ben gaan internetten!

Nou genoeg getypt, ik zal even wat doen (huishouden roept!)
Meiden, fijne dag verder!   (Bianca: morgen veel plezier met het schoolreisje)

Hoi Bianca en Happy,

hier even een kort berichtje van mij. Ik ga me zo wagen aan de enorme mand met  strijkgoed. Happy, wat de vitaminedruppels betreft kan je dezelfde hoeveelheid als Roy aanhouden. Zelf vind ik multivitamine voor zwangeren altijd beter, omdat ik me daar lekkerder bij voel.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Happy!

Even een mailtje van mijn kant, Chiara heeft net heerlijk in de tummy tub gezeten en wil zo nog een voeding voor ze gaat slapen.

Ze was niet zo lekker gisteravond en vanochtend. Erg veel huilen, voelde vanochtend nog wat warm en was erg onrustig. Normaal gesproken vindt ze het gekeuvel van verschonen, aankleden en tutten erg fijn, maar nu kon er alleen een huilpartij van af vanochtend. Bij het consultatiebureau hebben we d'r alleen gewogen en opgemeten en dat was allemaal prima. Ze zit nu net over de 3900 gram, 3930 ongeveer, dus dat komt overeen met mijn weegschaal. Verder is ze niet onderzocht, omdat ze erg verdrietig was en net ging slapen in m'n armen toen ik aan de beurt was. Nu moeten we volgende week donderdag weer, want als ze 2 maanden is zitten we in Italië en in overleg met de arts hebben we besloten de 1e  vaccinatie dan maar eerder te doen, zodat ze al goed beschermt meegaat op vakantie.
Vanmiddag heeft Chiara trouwens weer heerlijk geslapen, was niet meer onrustig en had keurig 37,1 toen ik haar temperatuurde. Few!
Het is hier behoorlijk oppassen nu Roelof een koortslip heeft, volgens het info-boekje dat ik meekreeg mag hij niet in de buurt van Chiara komen zonder mondkapje. Die hebben we natuurlijk niet in huis, maar we zijn wel erg voorzichtig.

Ik heb ook een vreselijke hekel aan onweer! Mij krijg je niet naar buiten als het dondert en bliksemt. Jakkes Happy, dat klinkt wel erg spannend, dat de kussens van de bank vallen en de tv uit ging....! Zou niets voor mij zijn!
Toenb ik terugkwam van het cons. bureau hing het onweer direkt boven het dorp. Ik heb dus een minuut of 10 (met de meiden, Jòia vond het erg gezellig) in de auto gezeten op de oprit, tot het overdreef.

Lekker dat de baby's allemaal zo lekker slapen snachts.
Chiara gaat er ca. half 10 a 10 uur savonds in en meld zich dan 1 x snachts en slaapt dan meteen weer door. Behalve vannacht dus, toen was ze erg lang onrustig en flink aan het schoppen met haar beentjes en werd een paar keer gillend wakker.
Vanmiddag waren we lekker met z'n tweetjes in slaap gevallen terwijl Roelof de andere kids vermaakte terwijl hij werkte thuis.

Fijn dat het kolven zo goed ging, ik moet me er ook maar weer eens aan wagen. Ik zie ook erg op tegen pijnlijke tepels, heel herkenbaar, Marloes!
Ben benieuwd hoe Roy het flesje vindt van 't weekend!

Nou, ik ga vlug naar dochterlief, kruip ook meteen m'n bed in. Morgen met 22 peuters naar Bal-lorig..... Moet ik wel goed uitgeslapen zijn! We gaan  naar Meppel.

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Happy,

het weer is gelukkig opgeklaard. Ik vind het wel wat hebben als ik binnen ben en het regent heel hard en het onweert. Maar dan moet ik wel in huis zijn.

Hebben jullie wel eens een baby met een ochtendhumeur gezien? Ik heb Stijn vanmorgen wakker gemaakt om hem te verschonen en aan te kleden. Hij heeft de hele tijd met een hele boze frons op de commode gelegen en kon pas weer gewoon kijken nadat hij gevoed was. Stijn is er nu al achter dat wakker worden niet zijn sterkste kant is.

Gisteravond dacht ik eens op tijd te gaan slapen, werd mijn man gebeld door de alarmcentrale van zjin werk dat er een alarmmelding was. Gelukkig wilde zijn collega wel gaan kijken maar hij moest wel wachten tot hij terug werd gebeld. En met een zenuwachtige man naast me lig ik niet lekker te slapen. Gelukkig was er alleen maar iets gevallen in de winkel. En dat om half twaalf.

Bianca, hoe is het met je kleine meid? Is ze alweer opgeknapt? Ik vind het zo sneu als de kleintjes min zijn.

Happy, heb je je al aan het kolven gewaagd? Als je goed oefent lukt het vast vanzelf. Ik ben benieuwd hoe Roy het vind uit de fles. Dat is wel leuk vor pappa, want dan kan hij hem ook een keer voeden.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan