hartslag baby jongen of meisje!

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje, ik heb net gelezen dat je aan de hartslag van het kindje het geslacht kunt opmaken, een lage hartslag (120-140) zou wijzen op een jongetje, een hoge op een meisje (140-160). Wie heeft hier meer van gehoord en bij wie klopte dit. Ik ben benieuwd!

Groetjes Tess.
 
Hoi,
Ik ken dit (baker)praatje ook en ik weet niet wat er echt waar van is. Bij mij klopt het in ieder geval, ons babytje heeft de hele tijd een hoge hartslag (tegen de 160) en het wordt een meisje (dit is twee keer duidelijk gezien op de echo).
Maar of dit ook voor anderen geldt ???
Birgit
 
Hoi!

Ja ik ken het bakerpraatje, ik was zelf ook reuze benieuwd! Maar wat als de hartslag er precies tussenin zit? Dat was bij mij het geval, hahaha. Ik vol spanning meeluisteren met de verloskundige en wat bleek: hartslag rond de 140. Tweede keer zelfs iets minder. En het werd.... een meissie. Dus voor mij een onjuist praatje. #


Gr, cee
 
Hoi,

Het schijnt vaak wel te kloppen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Bij mij was de hartslag laag en het word ook een jongen!!

Groetjes Annemiek
26w2d
 
Hoi,

Bij mij klopte het wel! Het kindje had steeds een hoge hartslag bij de controle's, en tijdens de bevalling had ze zelfs een hartslag van 200! We hebben dus een prachtig meisje gekregen......!
 
Tja... volgens onze vk is het een echt bakerpraatje, maar ja, het zal best een keer uitkomen natuurlijk maar of je er echt van opaan kan dat denk ik niet (zoals hierboven ook al duidelijk is geworden).

Wij zijn zelf in verwachting van een tweeling (geslacht onbekend) en de een heeft steeds een hartslag van ca. 140-145 (ligt bovenin mijn buik) en de ander ca 160-165 (ligt onderin mijn buik) dus we zullen het in juli/augustus wel zien of het van beide geslachten één is.... zou wel leuk zijn vind ik zelf hoor ! Zelf heb ik trouwens het gevoel dat degene die bovenin mijn buik ligt een meisje zou zijn en de andere een jongen, dus precies het tegenover gestelde van het bakerpraatje !! Grappig !

groetjes Marasje
 
Ook ik ben zwanger van een tweeling, en weet ook het geslacht niet! Maar heb ook alleen echo's gehad, zonder 'telling' van de hartslag, zal de volgende keer eens opletten!
 
Terug
Bovenaan