hoi yvette, wat rot voor je. ik weet precies hoe je je voelt. mijn allerbeste vriendinnetje werd ook zwanger, ongeveer 2 maanden na mijn miskraam. de nacht voordat ze het aan mij vertelde heeft zij allerlei nare dromen gehad over dat ik haar nooit meer zou willen zien enzo, zo'n zorgen maakte ze zich ook om mij. ik was heel erg blij voor haar, maar toen ik thuiskwam heb ik ook de longen uit m'n lijf gehuild, echt alsof het weer net gebeurd was. m'n vriend reageerde in eerste instantie ook zoals jouw vriend, zo van "gun je het haar niet ofzo, je moet toch blij voor haar zijn". later bleek dat hij het alleen maar zo had gezegd om mijn verdriet weg te nemen (wat dus niet werkte op die manier). ik heb het er erg moeilijk mee gehad en ik was zelfs bang dat mijn vriendschap met haar eronder te lijden zou hebben. ik kon het niet aan om naar haar zwangerschap te vragen en moest vaak huilen nadat ik haar aan de telefoon had gehad, vooral toen ze de 1e echo achter de rug had, toen kwam alles helmeaal hard aan.
maar....ik kan je vertellen, het gaat echt echt over dit gevoel. ik weet niet na hoeveel weken jij je miskraam hebt gehad, bij mij is het na 9 weken bekend geworden en 1,5 week later losgekomen. toen mijn vriendin voorbij die 9 weken was, was ineens mijn rotgevoel naar haar toe over. omdat ik dat zelf nog niet had meegemaakt, en alles voor die tijd was allemaal herkenning (naar iets waar je met je hele hart weer terugverlangd).
ik kan je alleen maar adviseren, hoe fijn het ook is voor je vriendin, op dit moment ga jij een beetje voor en moet er goed rekening worden gehouden met jou gevoelens. praat erover als je dat nodig hebt, en zeg haar dat je het niet altijd aankunt om over haar zwangerschap te praten. dat heb ik ook gedaan met mijn vriendin en we zijn nog steeds de beste maatjes.
en...er is ook hoop... inmiddels ben ik ook zwanger en schelen we maar 3 maanden met elkaar! we kunnen nu alles van afgelopen tijd inhalen en kletsen elkaar de oren van het hoofd over baby's enzo.
ik hoop dat het gevoel wat minder zal worden voor je, maar geloof me, dat zal echt gebeuren.
veel sterkte he!
liefs s