Hcg alleen als je zwanger bent?

[quote quote=10128838]Zoals je kunt lezen in de tabel van het artikeltje, is de hcg waarde bij niet zwanger “lager dan 5”. Met andere woorden: het zit wel in je lichaam, maar in een extreem kleine hoeveelheid.[/quote]
Oke! Dit betekend dus dat ik gewoon mijn menstruatie kan verwachten? Het is ook niet mogelijk dat dit nog oploopt gezien het al enige tijd geleden is?

Bij 6 weken geleden seks, zou je nu op ongeveer 8 weken zwangerschap zitten, als je hcg dan nog zo laag is, denk ik echt niet dat je zwanger bent. Symptomen kunnen ook andere oorzaken hebben, zoals spanning over het misschien zwanger zijn, of een naderende menstruatie, of iets heel anders.

[quote quote=10128872]Bij 6 weken geleden seks, zou je nu op ongeveer 8 weken zwangerschap zitten, als je hcg dan nog zo laag is, denk ik echt niet dat je zwanger bent. Symptomen kunnen ook andere oorzaken hebben, zoals spanning over het misschien zwanger zijn, of een naderende menstruatie, of iets heel anders.[/quote]
Oke! Duidelijk! Dank jullie wel!
ik heb namelijk ook gelezen dat elke man/vrouw een kleine hoeveelheid hcg standaard in het bloed heeft zitten. Klopt dat? Of zeg ik nu iets geks?

Je hebt een morning after pil genomen en je huisarts zegt, na bloedonderzoek, dat je niet zwanger bent.
Ik zou me geen zorgen maken ;)

[quote quote=10128887]Je hebt een morning after pil genomen en je huisarts zegt, na bloedonderzoek, dat je niet zwanger bent. Ik zou me geen zorgen maken [/quote]
Oke:)! Ik hoef volgende week ook niet nog een test uit te voeren dan?

[quote quote=10128889] Oke:)! Ik hoef volgende week ook niet nog een test uit te voeren dan?[/quote]
Nee als je een paar dagen geleden een waarde van 0,1 HCG had ben je niet zwanger en kun je ook niet meer zwanger raken van seks 6 weken geleden. Tenzij het natuurlijk vaker is gebeurd ;)
Je gaf zelf aan een onregelmatige cyclus te hebben? Wacht het gewoon rustig af.

Oke! Nee daarna ook geen seks meer gehad. Het is dus niet mogelijk dat mijn hcg waarde als nog stijgt omdat ik mijn menstruatie nog niet heb gehad? Ik zal dus ook over een aantal dagen niet positief testen? Ik ben hier best onzeker over omdat mijn familie extreem streng is. Ik vind het super lief dar jullie reageren

Ik denk dat jij pas rust hebt als je volgende week ook negatief test ;) dus doe het maar voor je eigen gemoedsrust. Maar ga je er niet te druk om maken meis, als je zwanger zou zijn geraakt van de seks die je 6 weken geleden gehad hebt, had je inmiddels echt wel een positieve test gehad. (Spreek uit ervaring want ik ben dus 8 weken zwanger nu). 

Terug
Bovenaan