heb echt advies nodig!!...

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Mijn dochtertje is nu 3 weken, ik ben begonnen met flesvoeding van friso.. ze deed het hiermee niet zo goed dus ben na 1,5 week met nutrilon begonnen. Hier gaat het een stuk beter mee, maar nu poept ze best moeilijk en spuugt ook meer nu. Nu wil ik beginnen met nutrilon omneo is dit verstandig?.. ze slaapt er gewoon niet goed door en vind het zo zielig voor haar dat ik echt wanhopig ben om nu gewoon met omneo te beginnen... hoor hier goeie verhalen over namelijk.. heb niet met consultatiebureau gesproken ze zeggen toch steeds nog even volhouden maar zij zitten niet met een huilende baby toch?.. please help!!! XXX

Hai

Doe wat je gevoel je ingeeft!!! Dus naar de Omneo!!!!!

Wij zaten eerst op speciale ziekenhuisvoeding, maar was 1 drama met
spugen, groeide er niet op, etc. In een bepaald weekend zijn we van de
ene op de andere voeding compleet overgegaan ook op de Omneo
en....super!!!!!!!!!!! WIlde dat we er eerder mee begonnen waren! GIng
super drinken, groeide als kool en spugen werd minder, bijna nihil (met
nog wat hulp van Nutriton(johannesbroodpitmeel)

Maar vooral; volg je gevoel met je kleine!!!!

Succes!

Geraldine

Gewoon proberen... kan écht geen kwaad (wij hebben het ook een tijdje geprobeerd) Wat je ook kan doen... op de achterkant van het pak staat het nummer van de Nutricia/Nutrilon informatielijn. Ze helpen echt perfect! en hebben heel erg fijn advies.

Suc6!

Kirsten

Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat. Kan me voorstellen dat je iets wilt veranderen maar je moet je kind ook tijd geven om aan de nieuwe voeding te wennen. Je kind is nu drie weken en je wilt nu al de derde soort voeding geven, dat vind ik persoonlijk nogal veel veranderingen in korte tijd. Misschien dat je je kind kunt troosten door het bij je te nemen? Verder is een baby natuurlijk nog helemaal niet gewend aan eten en moeten de darmen er aan wennen. Het ene kind heeft daar meer tijd voor nodig dan het andere. Succes en ik hoop dat je gauw een tevreden kind hebt.

Onze zoon heeft het op de Omneo prima gedaan. Maar deze gaat de darmkrapjes niet helemaal tegen, hoor! Die moeten eruit groeien.
Belangrijker is het hanteren van de drie 'R'-en: zorg voor structuur en regelmaat (slapen, wakker worden, verschonen, voeden, even aandacht ouder, even zelf spelen en wakker weer in bed leggen). Slapen in het eigen bedje in de eigen kamer, ook overdag. Een baby ziet slapen als een nachtelijke activiteit. Zorg voor een rustige ruimte tijdens het voeden (dus geen muziek aan, zelf liedjes zingen is wel leuk voor je baby) en een rustige slaapkamer, gordijnen gesloten en voldoende ventilatie tijdens het slapen.
Heeft je baby darmkrampjes: je kunt  het buikje met de klok mee masseren, of  je baby  op de linkerzij tegen jouw warme buik aan leggen. Er zijn ook homeopatische druppels tegen darmkramp en spugen. Ook inbakeren in bed kan helpen.
Wij hebben vanaf het begin de flessen van Dyfrax gebruikt. Deze hebben een s-vorm, waardoor de baby niet zoveel lucht naar binnen krijgt.

Heel veel sterkte!!! En (ik weet, het is nu nog ondenkbaar voor je): er kómen betere tijden!   Marijon

Dat vergeet ik nog: wij zijn met onze zoon (hij was toen ca. 6 weken oud) naar de chiropractor geweest. Zij heeft hem één keer behandeld: er bleek een botje in zijn schedel niet goed te zitten, waardoor hij zijn nekje niet alle kanten op kon bewegen.
Dat maakte een wereld van verschil! Van een veel en vaak huilende baby kregen we een rustig en tevreden kind. Ook spijsverteringsproblemen bij kinderen kunnen soms behandeld worden door de chiropractor of osteopaat. Zeker het overwegen waard!

Zet 'm op, hè! We denken aan je. Groetjes, Marijon

Hoi hoi,

Als ik jou was zou ik niet overstappen op weer een                        andere soort voeding.
De darmen van je kindje krijgen op deze manier gewoon niet de kans om aan een bepaalde soort voeding te wennen.

Je kan beter gewoon de nutrilon standaard blijven gebruiken en daar voor het spugen een paar schepjes nutriton (johannesbrood pitmeel) van nutricia aan toevoegen.
Dit maakt de voeding wat dikker waardoor kindjes minder gaan spugen.
Je kan dit gewoon bij de drogist kopen (oranje pak).

Daarnaast raad ik je voor de krampjes cina baby druppels van VSM aan.
Verder kan je tegen de krampjes de voeding aan maken met spa blauw of rooibosthee.
Rooibosthee staat erom bekend dat het verlichtend werkt bij darmkrampen.
Hier heeft het in ieder geval heel goed geholpen.

Hopelijk heb je hier wat aan. Veel succes!!!

Marjolein

Hallo,

Wij hadden ons zoontje (inmiddels bijna 2,5) ook Friso gegeven. We wilden dit tussendoor geven als ik geen borstvoeding kon geven of als avondfles. Toen hij
de fles op had en even later in de box lag, spuugde hij me toch een golf eruit.....
Toen zijn we ook overgestapt naar de Omneo en die ons redelijk goed bevallen.
We geven ons dochtertje (bijna 6 weken) ook Omneo, gecombineerd met
de Standaard en borstvoeding. Gelukkig drinkt ze alles. Ze heeft ook wat last van
buikkrampen en geeft soms een mondje terug (ze spuugt geen golven!).

Succes!

Terug
Bovenaan