heb echt advies nodig!!...

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
mijn zoontje spuugde ook heel erg met friso normaal en hij dronk erg veel, zijn overgestapt toen op friso extra dit is voor hongerige baby's, maar helaas ook hiervan spuugde hij het grootste deel weer van uit.

In overleg met wijkverpleegkundige en kinderarts overgestapt op friso comfort hier zit al johannesbroodpitmeel in,   en ik heb geen spuugje meer gehad.

daarentegen kreeg hij in het ziekenhuis een week lang omneo en bingo!! het spugen begon weer..

Dus voor voor ons werkt friso comfort het beste, zeker ook voor Sam. ( en waarom tobben met 2 verpakkingen als het ook met 1 kan??)

liefs linda

Als ze pas 3 weken is zou ik niet te snel overstappen op een andere voeding, haar darmpjes hebben ongeveer 2 weken de tijd nodig om aan een voeding te wennen, dus als je te snel van de ene naar de andere voeding switched kan ze juist last van krampjes etc krijgen !

Hoop dat het snel beter gaat !

Groetjes Bianca

Hoi Hoi,
Onze zoon (nu bijna 6 maanden) heeft vanaf het begin Nutrilon gehad. Omdat hij veel spuugde en krampjes had waren  wij daarnaast  ook Nutrilon Omneo gaan gebruiken (half/half dus). Ging op zich al een heel stuk beter, maar hij bleef nog best veel te spugen na het eten. Sinds een week of drie/vier zijn overgestapt op Friso en Friso Comfort (weer half/half) en dat werkt perfect!!! Hij eet een stuk beter en heeft al ruim drie weken niet meer gespuugd!!
Kijk maar naar wat je kindje je probeert te vertellen, switch in ieder geval niet te vaak met zijn eten, dan moet ie elke keer weer wennen en duurt het allemaal nog langer.
Veel succes,

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-04-2008 12:00:44'));

mijn zoontje spuugde ook heel erg met friso normaal en hij dronk erg veel, zijn overgestapt toen op friso extra dit is voor hongerige baby's, maar helaas ook hiervan spuugde hij het grootste deel weer van uit.

Dus voor voor ons werkt friso comfort het beste, zeker ook voor Sam. ( en waarom tobben met 2 verpakkingen als het ook met 1 kan??)

liefs linda

Ten eerste snap ik al niet dat je over stapt van friso normaal naar friso extra als je een spugertje hebt.
Friso extra is nog zwaarder dan friso normaal, en dat jou kindje veel dronk kwam waarschijnlijk omdat hij ook veel voeding weer uitspuugde en dus niet omdat hij niet genoeg had aan de friso normaal.

Ten tweede denk ik dat je beter kan tobben met 2 verpakkingen dan steeds over stappen op een andere voeding.
Zoals ik al in een eerdere reactie zei, is dat gewoon niet goed voor de darmpjes van je baby omdat ze zo nooit de kans krijgen om aan een soort voeding te wennen.
Dit heeft krampen tot gevolg, die voor je kindje heel vervelend en pijnlijk zijn.

En ach voor je kind doe je toch alles, dus wat is het dan voor moeite om te "tobben" met 2 verpakkingen????

Marjolein

hallo marjolein,

hoewel Sam mijn tweede kind is, heb ook ik net als jullie niet de wijsheid in pacht, en ook met Sam hebben we moeten uitvinden wat voor hem het beste was, het spugen is later gekomen maar hij at als een dijker en dat al vanaf dat ie geboren was, ik had al snel niet genoeg bv meer. Alle verandereingen in voeding die wij bij ons thuis hebben gedaan hebben wij in overleg gedaan ( wijkverpleegkundige huisarts + kinderarts) tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat te vaak switchen niet goed is, maar je moet wat, om je kind comfort te geven. zodat het een blije baby kan zijn.

Wat mij werd vertelt is dat het niet echt zoveel kwaad kan om van voeding te veranderen, maar blijf wel bij je merk.  

Wat het "tobben" betreft ( en zo zie je maar weer dat je er niks aan kan doen hoe iets gelezen en opgevat word)   heb ik niet vervelend bedoeld, maar als je voeding hebt waarin alles zit wat jij je baby wilt geven hetzij rijstbloemmeel hetzij johannesbroodpitmeel of whatever...... waarom dan niet die ene verpakking kopen ipv 2.

tuurlijk heb ook ik alles voor mijn kind over (zeker met wat we nu al met hem hebben doorgemaakt ik zou willen dat ik het van hem had kunnen overnemen maar dat gaat niet), maar ook het gemak dient de mens,   bv waarom een krop andijvie kopen als je het ook voorgesneden kan kopen, misschien niet helemaal een goed vergelijk maar goed, je zal vast wel begrijpen wat ik bedoel.

mijn mening was goed bedoeld en ik zit er niet op te wachten om op zo'n een onpersoonlijke manier een klein beetje afgekat te worden.   ook ik probeer mijn ervaringen te delen. maar probeer niet in alles kritiek te lezen nogmaals zo was het niet bedoeld.

liefs linda

hoi hoi,

wij zijn bij Quentin begonnen met standaard voeding van het kruidvatmerk.
Na een week begon hij echter golven te spugen.
Op advies van het cb overgestapt op comfort voeding.
Quentin doet het hier erg goed op.
Hij heeft na het overstappen echter wel een paar weken wat meer last van krampjes gekregen.
Dit schijnt echter normaal te zijn omdat de darmen zeker twee weken nodig hebben om aan nieuwe voeding te wennen.
Ik zou niet zomaar iets anders gaan proberen, zeker niet zo snel al weer.
Op het cb kunnen ze je het beste helpen met dit soort dingen.
succes ermee.

groetjes kwinty.

Hallo Linda,

Sorry dat ik zo bot heb gereageerd op jouw stukje, het was niet echt mijn bedoeling om je aan te vallen.
Wie ben ik om te zeggen dat jij niet het beste met je kind voor hebt???

Ik blijf echter bij het standpunt dat het beter is om niet te vaak van voeding te veranderen, ook niet binnen hetzelfde merk.
Vandaar ook dat ik in dit geval zelf johannesbrood pitmeel aan de voeding zou toevoegen.
Ten eerste omdat je dan niet weer van voeding hoeft te veranderen en ten tweede omdat je zelf kan bepalen hoeveel van die pitmeel je erin doet.
Misschien heb je maar 1 schepje per fles nodig, maar het kunnen er ook 4 zijn.

Nogmaals sorry voor mijn aanval op jou,!!!

groetjes,
Marjolein

Hoi Sense,

hoe gaat het nu? Trek je het nog een beetje?
Ikzelf heb een erg zware bevalling en ziekenhuistijd gehad. Gelukkig kreeg ik veel hulp van mijn moeder, familie  en vrienden en ook nog wat uitgestelde kraamzorg.
Het is nu waarschijnlijk nog ondenkbaar voor je: maar pak die hulp met beide handen aan! Er is vast een (schoon)moeder, (schoon)zus, vriendin, opa, of wie je ook maar kunt verzinnen, die je kindje een paar uurtjes wil verzorgen, zodat jij weer even bij kunt slapen.
Zo ging onze zoon al vrij snel 1 dag in de week naar onze gastouder, zodat ik een dag kon bijtanken. De eerste keer vond ik erg moeilijk en voelde ik me schuldig naar hem toe, maar het was voor ons allebei goed. Een uitgeruste moeder is een vrolijke moeder. Dus pak alle hulp aan, die je kunt krijgen en zorg dat je aan je rust toe komt.

Sterkte! Marijon

Terug
Bovenaan