heb echt advies nodig!!...

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
@marjolein,

het is al goed meid!!   we hebben gewoon allemaal onze eigen ervaringen, jouw kindje doet het beter met losse johannesbroodpitmeel, die van mij doet het super met friso comfort, en weer een ander doet het geweldig op omneo of een ander merk. dus eigenlijk moet je gewoon doen wat jij denkt dat goed voor je kindje is.  

En dat schreef ik gister ook al, het is gewoon moeilijk om hier de juiste toon te gebruiken omdat je elkaar niet kan horen, maar het is weer opgelost en we gaan gewoon weer verder met het opvoeden en groot laten worden van onze wonders, hetzij met de ene hetzij met de andere voeding, maar juist die voeding waar onze kinderen in onze eigen mening het het beste op doen en dat is voor een ieder anders.

en laten we gewoon onze ervaringen met elkaar kunnen blijven delen.

liefs linda

Hai marijon,

Bedankt voor je tips, geef nu nog nutrilon omneo (nu ongeveer 2wkn) maar het werkt niet echt.. ze heeft nog steeds krampjes en echt moeizame ontlasting denk daardoor... vind het zoo zielig voor haar. Maandag heb ik een afspraak bij de dokter misschien dat ze er iets voor heeft.
Morgen gaat ze voor het eerst in haar eigen bedje dus dan begint de rust en regelmaat hopelijk ook een beetje  XXx

Hoi Sense,

hopelijk valt het allemaal mee en is het een fase waar jullie doorheen moeten.
De rust-en-regelmaat methode werkt goed! (ik spreek uit eigen ervaring). In het begin was het moelijk, om Lars te laten huilen, maar nu gaat hij zonder problemen naar bed en is hij (bijna) meteen stil. Dus nog even volhouden!

Groetjes, Marijon

Hai marijon,

Hoe deed jij dat precies met regelmaat?.. s'avonds na de fles breng ik haar naar bed en dan gaat het prima tot sochtends.. maar overdag is het verstandig om haar na de fles iedere keer naar haar bedje te brengen?? overdag is ze behoorlijk wakker en wil niet aldoor slapen, ik twijfel of ik dan smiddags ook gewoon moet doorzetten en ff laten huilen tot ze zelf in slaap valt, als ze beneden bij ons is slaapt ze niet echt alleen in de armen haha.. Ben wel benieuwd hoe jij het overdag met je kleintje doet... Xxxx

Hallo,
Wij hebben voor onze dochter Lefax gebruikt voor de krampjes, maar dat spul kun je alleen bij de duitse apotheek halen, weet niet of je kort bij de duitse grens woont, maar dat spul werkt hartstikke goed!!!! kun je zo bij in de fles doen en is zonder doktersrecept verkrijgbaar.In nederland is er eigenlijk niet voor te krijgen.
groetjes

Hoi Sense,

trap er niet in hoor: je baby in je armen in slaap laten vallen! Dat deden wij namelijk ook en op een gegeven moment willen ze niet anders meer. Met als gevolg, dat jij met je handen in je haar zit. Wij kregen op tijd een boek te leen hoe we dit konden voorkomen.

De rust en regelmaat methode houdt in:
- wakker worden
- schone luier
- voeden
- even met je baby spelen / aandacht geven (kan ook praten of liedjes zingen zijn)
- even alleen laten spelen (niet bij heel jonge babies, die kunnen dat nog niet)
- wakker in bed leggen (bij de eerste tekenen van vermoeidheid: bijv. in de ogen wrijven, aan het oortje zitten, rode wangen, gapen of erg druk worden).

Ook (juíst) overdag in het eigen bedje in de eigen kamer laten slapen, met de gordijnen dicht. Volgens het boek, dat wij even te leen hebben gehad, ziet de baby het slapen als een nachtelijke activiteit en dat doe je in je bed in het donker.
Je baby lijkt wakker te zijn, maar die drukte is juist een teken van vermoeidheid. op gegeven moment is je baby zó moe, dat het slapen helemaal niet meer wil lukken.

Probeer een vast ritme in te bouwen in het waken en slapen. Je zult zien, dat je baby het daar  goed op doet.  

Probeer het maar, Sense. Je zult zien, dat je kindje zich snel aan dit ritme aanpast en een tevreden baby is (overigens kan ik een bezoekje aan de  chiropractor ook aanraden).

Heel veel succes! Even doorzetten en het lukt je vast en zeker.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan