Heb het moeilijk!!!

He Ingel, het is wat katska zegt, inderdaad gewoon afwachten. Ik heb ook gezegd was er maar een boek waarin je alles na kon lezen, en dat het volgens het boekje ging. Maar helaas.
Fijn dat je dit forukm gevonden hebt.
Ik heb hier enorm veel steun gehad, en ik weet zeker dat je aansluiting zal vinden.

Katska, hou ons hier op de hoogte, ik hoop gauw te lezen dat je positief nieuws hebt.

liefs

Hoi Katska,

Wat erg voor je! En heel begrijpelijk dat je er steeds mee bezig bent. Mensen zeggen dat je dat niet moet doen, maar je kunt je gevoel niet uitschakelen hè.
Ik heb in juli 2009 een miskraam gehad en vanaf die dag ben ik er steeds mee bezig geweest. Nu heb ik in mei de eerste afspraak in het ziekenhuis gehad en moest ik bloedprikken tijdens de menstruatie. Ik heb daar zo erg op zitten wachten die keer en toen kwam het niet!
Pas na 35 dagen durfde ik te testen, en positief!!!
Dus loslaten kan echt wel werken!

Verder wil ik zeggen dat er veel over praten mij heel goed heeft gedaan, daarna is het makkelijker om het even van je af te zetten.

Heel veel strekte en succes.

Loslaten, het een plekje geven, er niet mee bezig zijn, afwachten, dat zijn veelgebruikte woorden.
Maar hoe moet dat in godsnaam??? tips welkom!!!
Gister heb ik een eerste zet gedaan: ik heb de test die ik had liggen gewoon weggegooid, zo van, ik zie het wel. En gisteravond was ik moe.... dus ben gewoon in slaap gevallen... het zijn misschien kleine stapjes... maar het is toch iets, hoop ook dat het lukt...

En Ingel, veel succes!

Hey Katska,

Die woorden worden zo vaak gebruikt dat je er uiteindelijk kotsmisselijk van word. Ik ken het uit ervaring. Ik kreeg vaak na mijn mk de zin "Ja je moet afwachten want je bent toch al zwanger geweest"!!!! Grrrr daar word je ziek van.

Die onzekerheid is het ergste. En tuurlijk het zit ook in je hoofd maar dat wil je gewoon niet horen. Het belangrijkste wat je wilt is zwanger zijn en een gezond kindje op de wereld zetten! Maar goed......

Het komt ook echt wel allemaal goed alleen waarschijnlijk niet zo als je zelf wilt! Ik ben nu weer zwanger bijna 19w en ik had het totaal niet meer verwacht. Wij hadden te horen gekregen dat het maar een klein kansje was dat ik weer vanzelf zwanger zou raken.... In die week ben ik zwanger geraakt!!! Ik denk dat het ook komt dat ik in mijn hoofd hebt van ja ik kan toch niet zelf zwanger worden nu kunnen we vrijen wanneer WIJ willen en niet wanneer iets of iemand anders zegt dat we het moeten doen.

Dus meid, Kop op ik zal duimen. Probeer wat afleiding te zoeken. (Ik weet het het is niet makkelijk)

Die zin jebent al zwanger geweest wordt inderdaad heel vaak gebruikt, maar toch is het waar, dat probeer ik mezelf ook voor te houden. En als je dan te horen krijgt dat de kans klein zal zijn dat je vanzelf zwanger zal worden, ik geloof dat dat best wel opluchting geeft, dan is de druk van de ketel he!!! wat fijn dat het bij jou dan toch nog gelukt is!!!
Bij mij begint het, dankzij dit forum, een beetje te verlichten. Ik houd mezelf gewoon voor "ik ben niet zwanger nu, het komt als het komt" en ik moet zeggen, dat lukt nu aardig, af en toe..... heb gister zelfs een borreltje genomen... dit durfde ik voorheen nog steeds niet, uit angst....
En ja, in tussen tijd wil ik genieten van MIJN LEVEN...das ook leuk en belangrijk toch???

Hey Katska,

Beetje late reactie. Maar ja, donderdag opnieuw miskraam gehad en beetje half geleefd.

Maar ik zou 2x moeten bloedprikken: tijdens menstruatie om bepaalde hormonen te zien en op de 21e dag voor de eisprong geloof ik.Verder ook een test voor chlamidia erbij.

Nu maar afwachten of ik verder mag in het ziekenhuis. Vorige keer begon hij al een beetje te zeuren dat mijn miskraam nog geen jaar geleden was. Toen ik aangaf dat ik toch al 35 ben reageerde hij met: dat is toch nog jong!

Heb je ook echt wat aan dus...

En Katska,
Die ontzettend irritante opmerkingen over
dat je al zwanger bent geweest doen alleen maar pijn. Maar ik probeer nu maar te denken, dat het goed bedoeld is. Voor mezelf merk ik dat erover praten nog het beste helpt. Deze keer heb ik het idee dat ik de miskraam beter aankan. Juist omdat ik heel veel huil kan ik tussendoor soms even écht lachten. Na de vorige kon ik dat bijna een jaar niet.

Succes verder

Terug
Bovenaan