Heb het moeilijk!!!

Oeiiii moelijk toch,

Datis is erg! 1 keer tot daar aan toe, maar 2 keer...
Je hebt het al eens mee gemaakt, je weet wat het is... maar toch zal het dubbel zo zwaar wegen... misschien ook omdat je angst nu weer bevestigt is... daar ben ik dus ook bang voor...
huil maar even lekker uit, doe je ding zoals jij dat ziet, en over een tijdje begin je weer aan de opbouw! kop op! En heel mischien moeten we maar gaan denken dat het maken en krijgen van een baby niet alles is waarvoor wij leven... lekker leven, reizen, verliefd zijn op je partner, uit eten, dure kleding kopen... En misschien dat het dan in de toekomst dab wel gebeurd...
En je leeftijd, ik werk in de supermarkt, en zie vrouwen van diverse leeftijden een kind hebben... er is dus hoop!
heel veel sterkte xxxxx

Hoi Katska,

Dank je wel voor je reactie!
Ik had vanaf de positieve test er rekening mee gehouden dat het weer mis kon gaan. Die echo kwam ook niets eens onverwacht en toch stortte even alles is toen ik weer begon te bloeden.
Nu heb ik maandag een chemische curettage gehad en ben ik de hele week thuis. Ik ehb het idee dat ik nu voor 2x aan het rouwen ben.
Nu weten mijn ouders en collega's eindelijk ook wat er speelt en daar heb ik veel steun aan.

Heel raar, maar ik had vorig jaar al het gevoel dat het eerst 2x mis zou gaan. Hoopte alleen dat dat gevoel niet zou kloppen.
Nu ben ik heel verdrietig, maar toch zie ik de toekomst beter tegemoet.

Hoi Katja,

Ik was ook 11 zwanger (lees verhaal van Matz) maar bij termijnecho gister bleek er een vruchtje te zitten van niet ouder dan 6 weken zonder kloppend hartje. Niet goed dus......het was net of ik in een film zat! Wacht nog 2 wkn of mijn lichaam het vanzelf afstoot en anders moet ik of een curettage of medicatie. Ik las dat jij medicatie gehad hebt? Hoe is dat met jou gegaan? Ik heb al een zoontje van 5 en weet dus ook dat het goed kan gaan!! Ik hoop dat het deze keer bij jou goed raak is en zelf ga ik eerst een plekje geven maar er dan weer met goede moed tegenaan!

groet Martzen

Hoi Matz,

Het is heel erg dat je kindje niet meer leeft! En ik vind het ook heel moedig en geduldig dat je die 2 weken kan afwachten tot het er vanzelf uit komt, ik kon dat niet, ik wilde het eruit, en wel zo snel mogelijk, ik wilde verder! Ik mocht ook kiezen. Ik heb voor de medicijnen gekozen omdat het dan sneller gaat, je hoeft niet te wachte. En je maakt alles zelf mee, je ziet het gebeuren en je weet dus ook zeker dat het eruit komt, dat geeft een beetje meer zekerheid van afsluiting. Ik kon het zelf doen, een gevoel van controle.
De dokter waarschuwde voor veel pijn en bloed, een soort mini bevalling.
Zo ging het:
Eerst in het ziekenhuis een pil om de zangerschap af te breken, volledig pijnloos, je voelt de volgende dag alsof je ongesteld gaat worden. 2 dagen later, weer een pil om de vrucht af te drijven, en 4 uur later nog een pil voor de zekerheid. Na de tweede pil darmkrampen en diaree. Zorg dat je dan op de wc zit, van alle gemakken voorzien, want je zit daar wel een paar uur. En dan in golven (das je baarmoeder die samentrekt) redelijke pijn, misselijkheid en bloed met vanalles en nog wat erin. Het bloed blijft continu zachtjes stromen, maar wanneer die golven komen dan komt het echte werk mee... bij jou dus ook je vrucht. Dit kan best wel confronterend zijn. want als je kijkt zie je alles gebeuren... Eenmaal na een uur of 3 als alles eruit is voel je je ontzettend slap... het bloeden is onder controle te houden met een flinke prop papiet en een dik maandverband. De volgende dag voel je je lichamelijk in orde, maar dan begint het geestelijke herstel...
Ik hoop dat dit verhaal je geholpen heeft, en ik wens je heel veel succes de komende tijd...
groetjes katska

Hallo iedereen,

Tot mijn grote spijt en vreugde tegelijk zit het getwijfel erop! Ik heb het mezelf deze maand heel erg moeilijk gemaakt en dat is voorlopig klaar..
Ik merk dat ik over een paar dagen gewoon ongesteld ga worden... ik verlies nu al 2 dagen bruin, bijna bloed, mijn ongi staat gepland voor aanstaande donderdag, dus.... het zal voor de volgende ronde zijn... woensdag vertrekken we op vakantie, dus dat kan dan onbezorgd, gelukkig!
Ik wens jullie heel veel succes bij alles wat er op jullie pad komt...
En Matz... laat eens horen wat er gebeurd is... heel veel sterkte!!!!

Groetjes katja xxxxx

Terug
Bovenaan