Heb je recht op twintig weken echo????

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben nu 15 weken zwanger. En heb met 10 weken een termijn echo gehad. Op de site van mijn verloskundige stond dat je twee echo's kreeg, een termijn en een twintig weken echo. Nu belde ik voor een afspraak zegt die mevrouw in ene dat we die zelf moeten betalen. Ik vind dit raar aangezien dit niet op de site staat. Maar mijn vraag is of je nou wel of geen recht hebt op die echo? Anders gaan we het evengoed doen, dan maar zelf betalen maar als het niet hoeft dan liever niet hahaha.

Liefs Kim

Hoi Kim,

Ik weet niet of je standaard recht hebt op een 20 weken echo. Ik krijg hem wel, maar alleen omdat mijn tweelingzusje met een afwijking is geboren.

Volgens mij is zo'n echo best wel heel erg prijzig. Ik denk dat een "pretecho" goedkoper is.

Groetjes Andrea

Hallo,
Zover ik weet is de echo van 20 weken ook gratis. Toen ik voor de eerste echo naar het ziekenhuis ging is er daarna direct een afspraak gemaakt voor een echo met 20 weken.

Groetjes Safraan

Hoi,

Volgens mij is dat veranderd met de nieuwe ziekenfondswet en heeft iedere zwangere vrouw nu recht op een 20 weken echo.
Vraag het anders na bij je verzekerinsmaatschappij.

Groeten Astrid

Ik vroeg de gyn ernaar toen ik 20 weken was...maar hij zei dat ik die niet zomaar kreeg.....ik krijg elke 2 weken standaard al een echo he..... maar ik wilde zo graag weten of alles met de baby goed was....maar nee hoor...kreeg em nie.

Gea

das toevallig ik heb dus pas mn 20 wk echo gedaan en ze zeiden   van het zeikenhuis dat ik eerst zelf voor moest schieten en dan terug kreeg toen heb ik trias zelf gebeld en die hebben gezegt stuur de rekening maar op wij betalen het

volgens mijn verloskundige is die 20 weken wel standaard sinds t ziekenfonds veranderd is.
je hoeft em ook zeer zekers niet te betalen...maarja kan natuurlijk verschillen bij elke maatschappij
maar t is nu wel zo dat je dr recht op hebt dus bel je vk of je gyn nog eens en vraag dr nog eens om..
groetjes bianca
21wk3dg 4e kindje

Hoi hoi,

Ikzelf ben onder controle bij de gyn. En krijg dus bij elke controle een echo...
Ik heb ook de uitgebreide echo met 20 wkn. gehad. Wij hebben er niet hem over gesproken over vergoeding ed. Maar ja, hij stelde zelf voor om daarvoor een afspraak te maken... Misschien wel een beetje naief van ons, maar ik heb zoiets van als hij het nodig vind zeggen wij natuurlijk geen nee! Dus ik ga er van uit dat ik nu achteraf geen rekening krijg!

Groetjes Esther.

Terug
Bovenaan