Heb je recht op twintig weken echo????

Hallo Annemarie,

De echo kan ook ingehouden worden op je no-claim korting. Dat kan dus ook een reden zijn waarom je er nog niks over hebt gehoord....

Groetjes Nova.

Ach, die no-claim korting houden we toch niet over dit jaar, moet in het zh bevallen, dus dan ben ik er zowieso overheen!

Liefs Annemarie

Kraamzorg en verloskundige zorg tellen niet mee bij de no claim hoor!

Groetjes,
Marianne

Marianne,

ik weet niet op wie je dat antwoord precies richtte, maar die echo dus wel.  Er zijn dus nog steeds verzekeraars die het van de no-claim afhouden.  Vandaar dat ik al eerder heb aangegeven dat je het kindje op komst forum maar eens moet lezen...

Als het gericht was op het feit dat Annemarie zegt dat ze in het ziekenhuis moet bevallen dan heb ik niks gezegd.. Ik weet niet precies hoe dat zit. Volgens mij moet dat ook gewoon vergoed worden. Omdat ik aanneem dat dat op medische indicatie is.

Groetjes Nova

Had begrepen dat je alle keren dat je een arts of iets dergelijks raadpleegt je een stukje van je noclaim kwijtraakt. Maar nu weet ik het ook niet meer. Vorig jaar kreeg m'n man ook niks terug omdat hij in het ziekenhuis een verstandskies had laten verwijderen. (omdat de tandarts hem er niet uit kreeg.)
Dus ik ging er van uit dat een ziekenhuis bevalling ook van je noclaim afging.

Annemarie

volgens mij heb je hier inderdaad gewoon recht op en is dit pas gewijzigd, maar misschien staat het allang tussen de reacties... ;-)

ik had eigenlijk het idee dat ik de noclaim sowieso al kwijt ben dit jaar, je gaat immers naar vk, bloed prikken, echootje, bevalling, etc

of valt dat er niet onder?

maar goed, de echo is sowieso iets wat ik mee wilde maken, prachtig om te horen dat alles goed was en anders had ik het ook heel graag geweten. ik kreeg hem op medische indicatie trouwens omdat ik in die periode heel erg gestressed was, de vk wilde me rustig laten worden door me iets moois mee te laten maken, lief!

Ik ben verzekerd bij Nationale Nederlanden en daar zit de 20-weken echo gewoon in de basisverzekering (die zou toch voor iedereen hetzelfde moeten zijn?). Ik heb het nog nagevraagd nadat ik op het forum had gelezen dat niet elke verzekering het betaald. Ik weet alleen niet of het van de no-claim afgaat. Nou ja, dat zien we dan vanzelf wel. Kan er nu toch niks meer aan doen, want ik heb de echo vorige week gehad. (alles was gelukkig goed, en het was weer geweldig om de baby te zien bewegen daarbinnen)
Toen ik op controle was bij mijn verloskundige (met ruim 15 weken) vroeg ik naar de 20-weken echo. Ze had er zelf nog niks over gezegd, maar toen ik er naar vroeg vertelde ze dat ik daarvoor gewoon een afspraak kon maken in het ziekenhuis (in Almere). Daar deden ze ook niet moeilijk over een afspraak of verwijzing.  

Terug
Bovenaan