Heb jij ergens spijt van of doe je zó nog een keer?

Hoi hoi,

Onze kinderen zijn nu toch rond de 1,5 jaar. We hebben al heel veel meegemaakt zo met die donderkopjes.
Nu vroeg ik me af:
*Wat zou jij graag nog een keer overdoen?
*Wat zou je graag anders gedaan hebben of waar heb je spijt van?

Dit kunnen kleine dingen of grote dingen zijn....

Ik ben erg benieuwd.

Liefs Irene

Okee dan begin ik eerst natuurlijk....

Vanmorgen ging ik boodschappen doen met Myrthe. Toen had ik wel een beetje spijt dat ik de druiven had laten zien (haar lievelingsfruit momenteel) want daarna was het een groot drama in de supermarkt. Ze wilde druiven!!

Ik zou mijn bevalling graag over doen. Ik was zo in een andere wereld, dat ik niet alles bewust heb meegemaakt. Dit zou ik anders doen en dan wel beter opletten haha.

Wat een goeie topic Ireen,

Ik zou graag overdoen.... de bevalling. Maar dan op een andere manier. (telt dat ook?) Ondanks dat je het natuurlijk niet in de hand hebt, zou ik toch graag anders bevallen. Ik ben bevallen met een keizersnee onder algehele narcose omdat de ruggenprik niet werkte. Graag had ik bij de bevalling willen zijn. Dan wel door een natuurlijk bevalling, dan wel met een werkende ruggenprik. Ik werd nu van het ene op het andere moment (in mijn beleving dan dus) moeder. Het ene moment lag ik nog "lekker" in bed, 1 minuut later was ik moeder (in werkelijkheid waren het 5 uur).
Hierdoor heb ik in het begin niet echt op een roze wolk gezeten. Jasmijn was ook nog eens 4 weken te vroeg. Al met al is dus alles veel te snel gegaan. Ik had niet het oermoeder-gevoel vanaf het eerste moment...... pfff wat een verhaal inmiddels alweer. Het zit me kennelijk nog steeds erg hoog :eek:s

Eigenlijk is dit dus meteen antwoord op vraag 2 (wat zou je anders doen) hahaha.

Ben erg benieuwd naar de rest!!!

Liefs Trudi

Ik zou eigenlijk de borstvoedingsperiode en de kraamweek over willen doen.

In de kraamweek heb ik voor mijn gevoel niet echt begeleiding gehad met de bv, Daniel is op vrij avond geboren na een bevalling van 4 uurtjes (die zou ik dus echt niet over willen doen, vond het wel heel goed zo, ;-) ) en Daniel was erg misselijk van vele binnengekregen vruchtwater.en wilde niet drinken op vrij op zaterdag nacht en zaterdag overdag, ik ben pas zaterdagmiddag begonnen met kolven en za op zo nacht wilde Daniel wel ineen drinken, maar toen had ik geen begeleiding wat mij van za op zondagnacht enorme kloven heb opgeleverd en ik zo daardoor niet meer voeden kon.
Zo, ma, di en wo afgekolft en do pas begonnen toen mijn kloven dicht waren, met zo voeden, maar Daniel pakte niet goed en was heel onrustig en vrijdag ging de kraamzorg naar huis.
Heb dus niet echt een goede start gehad en denk zelf dat ik daarom ook 4 maanden lang aan het tobben ben geweest, er is niet 1 voeding die normaal 'liep' en deed er wel een uur over, en die 4 maanden meerdere keren spruw en inwendige schimmelinf gehad en kloven....
Ook paste mijn voeding zich niet aan, aan Daniels behoeften en had ik geen melk, de laatse paar weken zat ik 5x te voeden op een dag en daarnaast ook nog 5x te kolven tussendoor om meer voeding te krijgen maar gebeurde dit gewoon niet.
Dit zou ik dus graag over willen doen!

Een heel verhaal maar jah,
Ben ook beniuewd naar de rest,

Liefs Marina

poeh he.
heel leuke topic, maar wel moeilijk hoor hahaha

wat zou ik over doen?
toen nathalia 2 maanden was, ben ik bij erwin weg gegaan, voor 2 maanden.
die periode zou ik over willen doen.
dan zou ik niet zo lang bij hem weg zijn gegaan, en niet zo drastisch
(de volgende dag was het halve huis leeg gehaald door mij)
toch heeft t ook zijn voordelen gehad, want hij is nu wel volwassen, zit niet meer aan de drugs (ja, heel af en toe een blowtje) kijkt om naar mij en naar zn dochtertje. ja, t is nu allemaal 100x beter.

wat zou ik zo nog een keer doen?
mn bevalling, en de dagen daarna.
ik heb dus wel (en zit nog steeds hihi) op de roze wolk gezeten. vanaf t moment dat ik nathalia in mn armen kreeg.
mn bevalling was een eitje.
en ja, die hechtingen :mad: maar goed, die nemen we maar voor lief hahaha

liefs, do

Ik zou wel opnieuw willen doen onze vakantie van vorig jaar. Toen begon zo ineens Lynn slecht te slapen. Hebben toen echt een **t vakantie gehad daardoor. Hadden onze 1e vakantie samen wel anders voorgesteld maar ja....

Heb alleen spijt dat we de flat niet eerder te koop hebben gezet, waardoor we nu moeten wachten met een 2e.

Heb totaal geen spijt dat Lynn is geboren, ook al is het soms echt een draak. Houd je bezig hihi
groetjes annelies

Ik zou niet meer aan borstvoeding beginnen. Ik heb het idee, dat dit bij mij de pnd versterkt heeft. Ik werd er ook heel onzeker van. Als ik nog een kindje zou krijgen, dan zou ik gelijk met de fles beginnen.

En Annelies, wachten jullie echt met een 2e kindje vanwege jullie flat? Is die dan zo klein?

Spijt van de manier waarop de borstvoeding is begeleid bij de eerste; met de kennis die ik nu heb, zou ik zeker verder zijn gekomen.

En vooral spijt dat ik met mijn oudste niet als baby al naar een osteopaat ben gegaan (kiss-syndroom; veel te laat ontdekt). Een huilbaby dus......

Terug
Bovenaan