Heb jij ergens spijt van of doe je zó nog een keer?

Ik zou de kraamweek over willen doen, en dan vooral: minder labiel zijn en niet zomaar alles doen wat iedereen zegt. Dan was Laura waarschijnlijk niet te veel afgevallen en was ik sneller met de fles begonnen. Bij de tweede die eind december komt begin ik iig niet meer aan de borstvoeding, wat een ramp was dat zeg.

*Wat zou jij graag nog een keer overdoen?

Bijna iedere dag is een feestje, dus ik zou niet weten wat ik moet kiezen. Er is 1 ding waar ik hoop dat ik dat opnieuw mag beleven, gezond zwanger zijn en blijven en een 2de gezonde uk op de aarde te zetten.

*Wat zou je graag anders gedaan hebben of waar heb je spijt van?

Het begin na de bevalling, veel meer voor onszelf kiezen. Maar ja, de ervaring is er nu, je bent zekerder over bepaalde dingen. Als er een 2de zou komen wil ik samen meer genieten van die eerste weken.

Liefs Lientje

Even ter aanvulling op mijn eerdere reactie..... ik weet opeens wat ik graag nog een keer over zou doen.....
De eerste 3 maanden na de geboorte van Jasmijn.
Ik was toen met verlof en mijn man was er die 3 hele maanden ook. Het bedrijf waar hij werkte ging failliet en hij kreeg nog 3 maanden door betaald!!! We hebben dus 3 heerlijke maanden met z'n drietjes gehad.

Wat zou ik graag nog een keer over willen doen?

Ik vond de eerste dagen met z`n drieen wel heel bijzonder, die zou ik wel weer over willen doen. Sowieso heb ik wel wat met een heleboel van die 1e keren: de eerste verjaardag, de 1e keer dat Eva "mama" zei, de 1e keer samen zwemmen in zee bij Napels en zo kan ik nog wel even doorgaan.
In zekere gaan we het straks, als ons 2e kindje geboren word eind oktober, ook weer allemaal een beetje opnieuw beleven.

Wat ik nu anders zou doen en waar ik spijt van heb?

ik heb er echt spijt van dat ik na de bevalling na 3 maanden weer aan het werk ben gegaan, achteraf gezien voor mij te snel en teveel in combinatie met volledige borstvoeding. Voordat ik aan het werk ging voelde ik me weer aardig de oude, na een week werken had ik het gevoel alsof ik door een vrachtwagen was overreden......

groetjes Marieke

@Irene, een soort gelijk supermarkt drama had ik met Eva, toen ze doorkreeg dat bij de vleeswaren afdeling plakjes worst werden uitgedeeld. Tegenwoordig moet ik met een boog om de afdeling heen, want niet elke mederwerker geeft haar spontaan een plakje worst......en daar kan ons dametje heeeel boos om worden!

Wat leuk om te lezen

Tja ik zou inderdaad ook de borstvoeding over willen doen.... Nou ja eigenlijk gewoon gelijk naar huis willen gaan (ik moest 4 dagen blijven) en begeleiding van 1 iemand krijgen ipv 10!

Waar ik spijt van heb is Myrthe in bedje leggen.
Totdat ze een maand of 5 was, sliep Myrthe na haar eerste fles lekker bij mij in bed (papa was dan werken) Omdat iedereen riep dat het slecht was omdat kinderen dan nooit meer in eigen bedje slapen, zijn we hiermee opgehouden. Achteraf stom, want ze sliep 's nachts altijd in eigen bed en dat ging goed. Ze sliep door vanaf 6 weken!
Nu wil ze zelfs als ze ziek is niet met mama in bed liggen, en ik mis dat lekkere knuffelen!!!!

Liefs Irene

hey reisa,
onze flat valt wel mee, maar hebben maar 2 slaapkamers. Zou niet weten waar we alles laten moeten, hebben nu al een soort van ophok gevoel. Wel jammer...

Wat een leuk onderwerp zeg!!

Wat ik over zou doen: de eerste twee dagen na de bevalling in het ziekenhuis. Ik vond dit echt vreselijk. Helemaal in mijn uppie op een kamer, omdat iedereen op mijn eerste dag naar huis mocht. Lig je daar wat alleen te liggen.
De kraamhulp. Als we bij een tweede weer zo'n draak krijgen dan trek ik direct aan de bel.

Wat ik weer zou doen: na mijn zwangerschapsverlof weer ouderschapsverlof nemen. Je hebt wel wat minder geld, maar ik vond het heerlijk om ons meisje niet na 3 maanden al te hoeven wegbrengen.
En alle dingen die voor het eerst gebeuren, die zijn toch gewoon super.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan