Hebben jullie al alles in huis voor de voeding?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden.

Hebben jullie al flesjes, spenen of kolven aangeschafd?
Wij eigenlijk nog niet. Heb wel wat flessen in huis omdat ik een 40 weken pakket heb gekregen. Ook wel een flessenborstel (of hoe noem je dat). Een rekje voor in de vaatwasser, een flessenverwarmer en er komt nog een magnetronsterilisator. Maar verder niks.
Ik wil ook proberen om borstvoeding te geven en die leen ik in eerste instantie wel van de thuiszorg. Waarschijnlijk lig ik toch de eerste dagen in het ziekenhuis dus dan kunnen we altijd nog bekijken hoe en wat.

Maar hebben jullie ook als je in winkels gaat kijken dat je denkt van jeetjes welke fles of welke speen moet ik in vredesnaam kiezen! Hoe zit dat met die nummers op de spenen. Hoe zet je die dan goed op de fles?
Ach de kraamzorg zal dat straks toch ook allemaal wel uitleggen.
Ik zal me wel meer zorgen maken dan dat nodig is.

Liefs plodder

Goedemorgen,

Ik had nog een over van de vorige keer en ik heb wat aanvulling gekocht en gekregen.
Ik wil 50/50 doen, dus kolven en "kunst"voeding. Behalve als het kolven natuurlijk voldoende is. Maar op het moment dat ik twijfel......
De flessen heb ik van avent. Ik vind ze mooi (en erg duur), maar dit waren de enige flessen waar mee mijn zoon niet knoeide. Etos heeft overigens een goed gelijkende (maar daar werd wel weer mee geknoeid??)
De kolf heb ik medela (reiseditie) Kost een hoop, maar ik vind hem geweldig werken!
En de magnetronsterillisator heb ik gekregen. Zelf uitkoken kan ook hoor, maar kost best wel veel tijd, en nu de dubbele aantallen....... hahahaa
Van andere merken heb ik ook flessen geprobeerd (ik heb ze nog voor de opslag van melk of evt voor de voorbereide kunstvoeding), maar ik en mijn zoon vonden die niet prettig.
Gewoon goed de aanbiedingen in de gaten houden! En wchten op alle reacties hier!!!

Succes!
Groetjes Bertine

hoi hoi
ook ik ben er nog niet overuit, heb verschillende flesjes in huis, en spenen.. ik wil proberen borstvoeding te gaan geven, maar weet niet of dit lukt ik heb een borstverkleinende operatie gehad (5 jaar geleden). ik beval in het zh, daar gaan we proberen bv te geven, mocht dit niet lukken wordt het kunstvoeding.... is aanwezig in zh! en als ik na huis mag koopt mijn man de kunstvoeding, (zijn de winkels dicht dan kan je het altijd bij de apotheek halen.) en een kolfsetje etc is ook zo gehaald!
kuzz lau

hoi hoi dames,

ik heb voorlopig de flessen van avent op onze lijst gezet.
Nu, het kan zijn dat je kleintje hier niet van kan drinken.
Als je er eentje probeert en je merkt dat het niet lukt, kan je de andere altijd gaan inruilen in een merk van flessen. Dus als je ze dicht laat, is dat geen probleem...

Liefs en succes ermee...
van ons...

Ik heb atvent flessen met speen nummer 1 ideaal voor het begin. Kolf leen ik van een vriendin. Ze verhuren hier geen kolven meer i.v.m. de hygiene.
Ik heb een sterillisator en een flessen warmer en zo'n schoonmaak borstel. En de voeding zelf mijn borsten heb ik al erg lang in huis.

Ow ja, hoe lager het nummer op de speen hoe kleiner het gaat je is om uit te drinken.
Staat meestal ook wel op de verpakking welke speen waar voor is.

Ik ben helemaal weg van de S-flessen van Difrax. Die had ik toen ook voor mijn zoontje (eerste exemplaren) en die zorgden er voor dat hij minder darmkrampjes had. Ik heb dus nu weer twee exemplaren gekocht (had er nog eentje).
Verder huur ik straks een kolfapparaat. Dit kan zo van het ene op het andere moment bij de thuiszorg dus ik wacht mooi af of de borstvoeding nu wel gaat lukken.
Verder heb ik van het ziekenhuis nog gesteriliseerde flesjes staan om de gekolfde melk in te bewaren. En ijsblokzakjes om het in te vriezen.
Ik heb zelf nog een opzetapparaat voor op de kolfmachine.

Mocht ik flesvoeding nodig hebben dan kopen we dat straks wel. Ik ben nu erg benieuwd naar de voeding van het Kruidvat zelf. Dat scheelt ook in de prijs.

Verder kookten wij de flesjes gewoon simpel uit in een pan water (en de speentjes etc.) en de voeding warmden wij gewoon op in de magnetron.

De kraamverzorgster heeft ons dit allemaal verteld. Ze gaf aan dat je het niet moeilijker moet maken dan het al is en dit is ons prima bevallen.....

Groetjes,
Rosanne

Hoi hoi,

Het consultatie buro en de vk adviseerden ons kruidvat melk.
Onze zoon heeft een paar dagen krampjes gehad, maar niet overdreven veel en volgens mij normaal als je van bv naar kunst gaat...
Scheelt enorm veel geld. Wij gebruikten ongeveer een pak per week....reken uit je winst (voor 1 kind overigens, voor de 2-ling mama's in spe!!!)

Groetjes Bertine

Terug
Bovenaan