Hebben jullie al alles in huis voor de voeding?

Hoi hoi,

De avent flessen kan ik niet rechtsstreeks op mijn medela kolf aansluiten. Werd me ook afgeraden omdat je vaak meer kolft dan je kindje nodig heeft. Vooral in het begin (heb vanaf dag 4 gekolft omdat meneer weigerde de borst te pakken).
Wat ik ook al las, was ijsblok zakjes. Zeker een aanrader om overtollige bv in te kunnen vriezen. Je moet dan alleen even uitmikken hoeveel klontjes je per fles nodig hebt...

Groetjes Bertine

Hoi,

Wat leuk om te lezen dat er veel moeders zijn die graag borstvoeding willen gaan geven . Borstvoeding geven is een natuurlijke manier van voeden. Dat wil echter niet zeggen dat het vanzelfsprekend goed zal gaan. Borstvoeding geven is aangeleerd gedrag, zowel moeder als kind moeten het leren. Het scheelt dan vaak al heel veel als je je van tevoren goed hebt laten informeren over de ins en outs van borstvoeding. De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk organiseert in heel Nederland informatiebijeenkomsten over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op de site van de VBN, borstvoedingnatuurlijk.nl.

quote: lautje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2007 09:55:28'));

hoi hoi
ook ik ben er nog niet overuit, heb verschillende flesjes in huis, en spenen.. ik wil proberen borstvoeding te gaan geven, maar weet niet of dit lukt ik heb een borstverkleinende operatie gehad (5 jaar geleden). ik beval in het zh, daar gaan we proberen bv te geven, mocht dit niet lukken wordt het kunstvoeding.... is aanwezig in zh! en als ik na huis mag koopt mijn man de kunstvoeding, (zijn de winkels dicht dan kan je het altijd bij de apotheek halen.) en een kolfsetje etc is ook zo gehaald!
kuzz lau

In hoeverre je  lichamelijk in staat zult zijn om je  baby geheel of gedeeltelijk borstvoeding te geven, is afhankelijk van de operatie (hoeveel klierweefsel er is verwijderd, of de tepel is verplaatst, in hoeverre er melkkanaaltjes beschadigd zijn door de operatie). Al mocht het  zo zijn dat de melkproductie niet toereikend is, toch is er nog steeds een mogelijkheid om een borstvoedingsrelatie met de baby aan te gaan. In dat geval zou je gebruik kunnen maken van een borstvoedinghulpset (BHS). Dit is een soort containertje die om je nek hangt. Een dun sondeslangetje loopt van dat containertje naar je borst, zodat de baby tijdens het drinken aan de borst ook bijvoeding binnenkrijgt. Wanneer de baby bijgevoed moet worden, kun je inderdaad kiezen voor kunstmatige zuigelingenvoeding. Je zou er echter ook voor kunnen kiezen om je baby (bij) te voeden met donormoedermelk. Meer informatie hierover kun je vinden op moedermelknetwerk.nl.
Als je op zoek bent naar ervaringsverhalen van moeders die borstvoeding geven na het ondergaan van een borstverkleinende operatie, zou je eens kunnen kijken op borstvoedingsforum.nl, het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties. Op dit forum is bovenaan bij "Artikelen & links" tevens een link naar een Yahoo-mailinglist te vinden voor vrouwen die borstvoeding geven na een borstverkleining. Via deze list wisselen zij ervaringen, tips en informatie uit. Wellicht is dit iets voor jou? Het is een besloten list, dus mocht je graag lid willen worden dan moet je je eerst aanmelden.
Verder denk ik dat je veel baat kunt hebben bij het bijwonen van informatiebijeenkomsten over borstvoeding. Eventueel zou je nog kunnen overwegen om nu tijdens je zwangerschapl al een lactatiekundige in te schakelen (uiteraard kun je na je bevalling ook altijd een lactatiekundige raadplegen). Een lactatiekundige kan jou persoonlijk en intensief begeleiden en aan de hand van jouw situatie specifieke tips en informatie geven. Een lactatiekundige brengt kosten voor een consult in rekening. Gelukkig worden deze kosten door steeds meer zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk vergoed. Je kunt dus altijd proberen de lactatiekundige kosten te declareren. Lukt dit niet, dan is het de moeite waard om de gemaakte kosten mee te nemen in je belastingaangifte. Meer informatie over vrijgevestigde lactatiekundigen en adressen bij jou in de buurt kun je vinden op de site van de Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: nvlborstvoeding.nl. Op de site van de VBN is een overzicht te vinden van vrijgevestigde lactatiekundigen met een VBN-achtergrond.

Nog een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne

Yvonne ben jij van de bv vereniging? Ik zie steeds een berg aan informatie voorbij komen. en ik lees steeds stukken over de bv verenigingen en bijeenkomsten.

quote: EJ1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-10-2007 17:11:42'));

Yvonne ben jij van de bv vereniging? Ik zie steeds een berg aan informatie voorbij komen. en ik lees steeds stukken over de bv verenigingen en bijeenkomsten.

Hoi,

Dat klopt, ik ben contactpersoon bij de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk .

ik ga avent flessen gebruiken, heb bij prenatal het complete pakket gekocht.
en natuurlijk ga ik daar nutrilon in doen.
maar allereerst borstvoeding proberen te geven, lijkt me heel mooi.
de melk loopt nu al uit mijn borsten, dus ik hoop dat het lukt.
mijn zusje heeft ook 4 maanden volledige borstvoeding kunnen geven.
ik hoop dat het lukt.
nutrilon is mijn 1e keus, er zouden veel te weinig voedingstoffen in het kruidvat merk zitten, dus ik neem die gok niet eens, meerdere mensen hebben mij die voeding ook afgeraden, ondanks alle goede keurmerken.

xxx martine

Terug
Bovenaan