Hebben jullie al alles in huis voor de voeding?

ik heb nog niets gekocht. wil eerst graag borstvoeding gaan geven, hoop dat dat lukt. en zal daarna wel het een en ander gaan kopen. maar om nu al een kolfapparaat te halen, tja als borstvoeding geven niet lukt dan wordt het flesvoeding. denk dat die spullen die ik dan nodig heb dat ik die dan koop.
heb wel een fles die zat in een gratis pakket.

Hoi,

Toevallig heb ik gisteren een voorlichting van de kraamzorg gehad.
Zij raade ons af om van te voren een kolf te kopen. (lenen van een vriendin of goede bekende is geen probleem hoor)
Omdat borstvoeding niet altijd lukt en je anders met een dure kolf zit opgescheept.
Lukt de borstvoeding wel, dan kun je een kolf apparaat bij je kraamverzorgster kopen.
Die schijnt altijd een kolfapparaat bij haar te hebben. En anders is hij zo elders gekocht.

O ja ik ben zelf wel van plan borstvoeding te geven maar ik heb voor als het nou niet wil lukken (en het kindje wordt op zondag geboren...)  een paar pakjes kant en klare kunstmelk (?) gekocht bij de drogist. (voor 0 tot 6 maanden) € 0.85 per pakje.
Een startersset avent flessen heb ik kado gekregen van mijn zusje.

Groetjes Gea

Ik heb bij de eerste succesvol borstvoeding gegeven en wil dat nu weer graag doen.

Mocht het om wat voor reden dan ook niet direct lukken, dan haal ik daarvoor nu nog geen voeding in huis. De baby kan de eerste 2 dagen nog leven op zijn reserves en dan kan ik altijd nog voeding (laten) halen.

De flesjes heb ik van onze eerste nog, maar die liggen al 4 jaar in een doos. Dus waarschijnlijk ga ik wel ff nieuwe spenen halen, maar dat hangt dus af van of de borstvoeding goed gaat. Want ook dat kan altijd nog.

Ik heb difrax flessen gebruikt......die kromme en voor de oppas had ik een zelf te steriliseren fles gehaald, wel zo makkelijk om meerdere keren per dag te gebruiken.

gr mama van MD

heb bij mijn eerste borstvoeding gegeven en dat ging heel goed (ondanks dat hij pas een dag later aangelegd was) dus ik ga ervan uit dat het weer goed gaat. Heb een kolf gekocht, een magnetron sterilisator. Heb nog oude avent flesjes in huis liggen, met nog nieuwe spenen maar mocht het niet lukken het borst voeding is alles toch zo in huis gehaald. ik zou alleen niet teveel flesjes kopen als je fles wilt gaan geven, heb de vorige keer (na het stoppen met borst) verschillende flesjes gekocht tot ik de goede gevonden had.

lia

Hoi hoi!

Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven. Dus ik denk dat ik binnenkort de bortspomp/kolf wel ga halen, dan heb ik hem alvast in huis. Heb vandaag toevallig
2 flesjes gekocht van Avent met de begin speen.

Mijn zus zei dat het allemaal niet zoveel uitmaakte. Bij haar 1e had ze een speciale fles tegen krampjes en spugen enz, maar dat deed die kleine toch dus...

Ook heb ik alvast een doos voeding in huis gehaald van Nutrilon 0-6 maanden, opvolging na bostvoeding.

Ja je weet het niet he als die kleine niet wil aan de borst of wat dan ook dan heb ik inieder geval voeding in huis!

groetjes patricia

Onze oudste kreeg 3 weken lang borstvoeding. Ik wilde het heel graag zelf voeden, maar na die 3 weken alleen maar een huilende baby en een oververmoeide moeder, hebben we toen besloten om over te gaan op de fles......Wel even slikken, maar het werd in 1 keer gewldig in huis! Ik heb toen de Optiefles van Difrax gekocht op aanraden van een kennis. Deze was geweldig voor mij en Joël.
Omdat ik bij de tweede had besloten direct flesvoeding te geven heb ik dus een fles direct aangeschaft, deze keer 1 van Avent, omdat die ook erg goed is.
Maar bij de derde en 4e heb ik toch weer een van Difrax gekocht, alhoewel het bij de laatste een werd met een brede hals en speen.
Ze bevallen me uitstekend. Geen van de kinderen heeft last gehad van krampjes, dus dat was erg prettig.
De voedingen verschilden nog al. Van duur naar wat goedkoper, van Frisolac naar Similac. Alles beviel eigenlijk goed. Alleen bij de eerste hebben we voeding gekocht voor de hongerige baby, en voor zijn ontlasting.......De rest was gewoon.
Je moet gewoon goed kijken wat voor jou prettig is en wat je altijd zo dicht bij huis kunt kopen, dat is ook erg prettig!

Succes met het zoeken naar de juiste keuze, als het zelf voeden niet mocht lukken.

Liefs Hilma

Ik wil ook graag borstvoeding geven.
De dame van de kraamzorg zei ook dat we dan eerst beter een kolf kunnen huren via de kraamzorg, zodat we ook kunnen kijken welk soort kolf (hand/electr./enkel/dubbel, etc) voor ons het best werkt. Ook zei ze dat kolven pas aangeraden wordt na 6 weken, omdat de baby anders misschien niet goed meer aan de borst wil (speen-verwarring ofzo).
Flessen heb ik een heel aantal (Avent en Difrax S-fles) gekregen van mijn zusje, die ze nog had staan (schoon en uitgekookt), met een hele lading spenen en inzetjes tot aan tuitbeker-tuitjes en -grepen  aan toe. Dus ik denk dat ik voorlopig wel genoeg heb.

Ik hoop dus  maar dat ik genoeg melk heb en kan voeden/kolven.

Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd nog overschakelen op kunstvoeding.

Esther

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dat was ik nog vergeten te zeggen, ik heb ook al wel 2 potten kunstvoeding in huis. Wel van een bekend merk (weet zo niet meer welke).
Maar ik hoor ook regelmatig dat de voeding van kruidvat goed en goed koop is.
Dus mocht ik kunstvoeding moeten geven dan word het dat waarschijnlijk wel (mits de kindjes er goed op reageren).

Hoe zit dat eigenlijk met borstkolven, schroef je al meteen de fles erop die het kindje dan ook krijgt of doe je het over in een flesje?
Voor jaren geleden heb ik ook al eens een difrax fles gekocht (de smalle).
Wat is het verschil met een brede hals?

O ben nog echt bleu op dit gebied.
Maar komt straks allemaal wel.

Liefs plodder
(p.s. zien jullie het leuke tijdstip waarop ik achter de computer zit, ben vanaf 2 uur al gezellig wakker, hihihi)

Terug
Bovenaan