Hebben jullie al bedacht waar jullie kindje komt te slapen? Slaapkamer ouders, eigen kamertje, ledi

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik vraag me af wat het  verstandigste is ...  je kindje  vanaf het prille begin te laten slapen in haar eigen kamertje (kan ze gelijk wennen aan haar kamertje) of de slaapkamer van de ouders (rust en geborgenheid). Vooral vanwege het belang van  structuur en eenduidigheid.  

Het lijkt me een veilig en geborgen gevoel voor het kindje om eerst in een wiegje te slapen ipv  zo'n groot ledikant.

Graag jullie ervaringen ... en gedachten hierover.

Groetjes Esther

Heb er geen ervaring mee dus kan ik nu wel zeggen ik ga het zo en zo doen, maar is natuurlijk afwachten hoe het straks allemaal loopt.
Ik wil de baby de eerste dagen bij ons op de kamer leggen en daarna in haar eigen bedje. Je moet natuurlijk nog wennen aan alle geluidjes en ik denk dat ik anders toch in haar kamertje ga kijken, dus voor mezelf is het beter om haar de eerste nachten bij ons te laten slapen en gaat dit goed dan dus naar haar eigen bedje.

liefs Daantje

Hai Esther,

wij hebben ons dochtertje de eerste maand bij ons op de kamer gehad in een wiegje. Wel zo makkelijk met nachtvoedingen enzo, en je leert de geluidjes goed herkennen. Vanaf dat ze 1 maand is, slaapt ze op haar eigen kamer. Wel nog in het wiegje (alhoewel dat nu wat klein aan het worden is, ze is al bijna 5 maanden).

Ik vond het erg fijn om de kleine eerst bij ons op de kamer te hebben. Gaf mij wel een stukje rust.

Sterkte met de beslissing. Enne...een wiegje is zo versleept van de ene naar de andere kamer hoor...

Ukkie26

Hoi Esther,

Ook voor ons is het de eerste en wij zijn van plan om het eerst bij ons op de slaapkamer in een wiegje te hebben, in ieder geval gedurende de kraamtijd en misschien langer of misschien daarna naar zijn/haar eigen kamertje. Het lijkt ons handig met de nachtvoedingen, geluidjes leren kennen om het eerst lekker dicht bij ons te hebben en houden. Als we nou merken dat we bijvoorbeeld wakker worden van elk geluidje en daardoor zelf slecht kunnen slapen, dan gaat het kindje naar het eigen kamertje.
Even kijken hoe we het allemaal gaan ervaren, spannend he, zo eerste keer.

Groetjes Alice
sept. 2008
37w2d

He daar,
Mijn zoon heeft een week in een wiegje bij ons op de kamer gelegen, daarna in een ledikant in zijn eigen kamertje. De nachtvoedingen deed ik de eerste week lekker in de woonkamer languit op de bank. Anders maak je elkaar wakker en is iedereen geradbraakt in huis. Zo deden we het om en om. Ik kolfde naast de reguliere borstvoeding zodat manlief 's nachts eens ook lekker kon voeden.
Omdat deze manier ons goed is bevallen willen we  het op  deze manier  weer doen.

Groetje,
Gwenne

Hoi,

Je moet naar je eigen gevoel luisteren, wat jullie prettig lijkt.
Het leek me heel fijn om een wiegje naast ons bed te hebben, maar in de praktijk deed ik geen oog dicht van alle geluidjes.
Onze dochter hebben we toen in haar eigen bedje gelegd met de deur open.
Zo konden we haar toch goed horen, maar werd ik niet wakker van elk zuchtje.
Dat is ons goed bevallen.

Succes met je keuze,

liefs zonnestraal

ook deze 3e spruit zal in het begin in de (familie)wieg bij ons op de kamer slapen.
Na verloop van tijd zal de wieg dan naar de eigen kamer gaan of indien het kindje er al uit gegroeid is dan direct in het ledikant op de eigen kamer.

Vond het zelf erg prettig om ze eerst bij ons op de kamer te hebben. Elkaar leren kennen, geluidjes en ook die eerste blik in de ochtend die je over de rand van de wieg kan werpen en wauuuuwww daar is  hij/zij echt . Ook met de nachtvoedingen vond ik het erg lekker hoor, gewoon even overwippen voeden en weer terug in het eigen bedje.

Ze kregen allebei nog wel nachtvoeding toen ze naar hun eigen kamertje gingen, maar toen sliepen zij zelf slechter direct naast ons dan op hun eigen kamer en moest ik toch maar even over de koude vloer naar de babykamer toe.

Dit is beide keren goed bevallen dus deze keer gaan we het weer zo doen in het begin en wanneer hij/zij naar de eigen kamer zal gaan dat zien we wel in de loop der dagen/weken (de oudste 2 duseerder  weken/maanden)

groetjes,
Marije

Hey!

Wij hebben er bewust voor gekozen om Dean vanaf dag 1  (4 in ons geval) in z'n eigen ledikantje te laten slapen. Dat beviel ons prima en dat gaan we nu dus weer doen.  Het bedje is kort opgemaakt en er hangt een klamboe rond.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan