Hebben jullie al bedacht waar jullie kindje komt te slapen? Slaapkamer ouders, eigen kamertje, ledi

Hai,

Voor de hechting raden de deskundigen(kraamhulp, verloskundige, gyneacoloog enz enz)  aan om aan rooming in te doen. Minimaal 6 maanden op de kamer bij papa en mama... Kindjes die net zijn geboren vertrouwen op bekende geur en geluiden  dus de ademhaling en geur van mama. Maargoed dan moet je er niet constant wakker van liggen omdat je gevoellig bent voor de geluidjes. Onze dochter heeft 5/6 maanden bij ons op de kamer in de wieg geslapen en wij sliepen daardoor juist heel rustig. Ik vond het helemaal niks dat ze naar haar eigen kamer moest maarja het wordt een keer tijd he! Hahahaha! Overdag sliep ze op een gegeven moment wel in haar eigen kamertje omdat ik dan toch niet meer in mijn slaapkamer was. Ging prima. Doen wat goed voelt denk ik en als je mijn mening vraagt zeker even op je eigen kamer erbij proberen.

gr.Ing

hoi,

mijn tweeling heeft  3,5 week in het ziekenhuis gelegen vanwege vroeggeboorte.  Daarna hebben ze  niet bij ons in de kamer geslapen. Simpelweg omdat daar geen ruimte voor is. Uit het oogpunt van kosten zijn ze direct in een ledikant (kort opgemaakt) gegaan in hun gezamelijke kamertje. Hun kamer grenst aan die van ons, dus we hoorden ze goed. Ze sliepen direct goed in het ledikant, ondanks dat ze elkaar wel wakker maken.

Nummer drie gaat straks direct naar zijn/haar eigen kamer, want nog steeds geen ruimte bij ons op de kamer.

gr,
Martine

Hoi,
Tegenwoordig wordt aangeraden (althans, ons is dit aangeraden door zowel de kraamzorg als het consultatiebureau) om je kindje de eerste maanden bij je op de slaapkamer te laten slapen. Maar volgens mij moet je gewoon doen wat voor jou goed voelt. Onze dochter van 4 maanden slaapt in haar wiegje op onze slaapkamer en daar voel ik me zelf heel prettig bij!

Hoihoi,

Je moet altijd doen wat voor jou goed voelt.
Voor mij voelde het goed om mijn dochter de eerste 9 maanden bij ons op de kamer te laten slapen. Ze was een ontzettend onrustige slaper en huilbaby. Ik vond het dus fijn dat ik niet steeds mijn bed uitmoest. En ook vond ik het heerlijk om af en toe naar haar te kunnen kijken! Toen ze 9 maanden was, sliep ze stukken beter en zat ze lekker in haar vel. Toen heb ik haar in haar ledikantje gelegd en toen ging dat prima.
Nu ben ik zwanger van de tweede en ik zou het de eerste paar maanden weer zo doen..
Maar altijd bij jezelf blijven!! Succes ermee!

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan