Hebben jullie al bedacht waar jullie kindje komt te slapen? Slaapkamer ouders, eigen kamertje, ledi

hey hey

Mart osn zoontje heeft de eerst 3wk snacht bij ons op de kamer geslapen ( we woonden begaande grond) overdag duwde wij zijn wiegje na zijn eigen slaapkamer zodat ie daar kon slapen.

nu de 2de op komst is, willen we de beeb eerste weer bij ons op de slaapkamer hebben. maar of we nu gaan rollen met het wiegje weet ik niet.. misschien slaapt de beeb overdag nu wel in ledikant, en snachts in de wieg, we zijn namelijk verhuist.

en aangezien ik nu al last krijg van bekken, denk ik dat we al snel beneden moeten gaan slapen ( we hebben een voor en achter kamer)   zodat we onze oude slaapkamer , beeb kamer kunnen maken, en op zolder onze nieuwe slaapkamer.

nog druk druk druk, maar denk dat we het zo gaan doen. hihi

groetjes simone
mv Mart en ?

Hoi,

Onze eerste heeft de eerste paar maanden ook bij ons op de kamer geslapen.
Bij de tweede zullen we dat ook zo doen.

Overigens heb ik een keer gelezen dat de kans op wiegendood kleiner zou zijn als je de kleine bij je op de kamer laat slapen. Ze hebben het dan over het eerste half jaar!

Groetjes, janneke

Ik ben van plan de kleine 's nachts in de wieg bij ons op de slaapkamer te laten slapen i.v.m. borstvoeding en omdat het me gewoon fijner lijkt. Hoe lang we dat zo doen, geen idee, zien we dan wel weer.

Overdag kan hij of zij eventueel in de eigen kamer in het ledikantje. Daar kunnen we ook veel makkelijker bij, het wiegje staat ingeklemd naast ons bed, omdat het vrij smal is daar.
Ik weet niet  of 2 verschillende slaapplekken  verwarring geeft voor de kleine, uitproberen dus maar.

Hoi!
Ioannis (nu 3) heeft bijna 3mnd bij ons op de kamer in z'n ledikant geslapen. Voor mij een fijn gevoel. Billy (nu 21mnd) heeft een maand of 2 bij ons op de kamer in een wiegje geslapen. Met 'de verhuizing' naar eigen kamer/naar ledikant heb ik nix vreemds opgemerkt, alsof t de normaalste zaak v d wereld was... Nu 'kamperen' ze sinds 2 dagen op de 'grond' met matrassen in afwachting van hun nieuwe (stapel)bed. Ze zijn dus beiden nu uit hun ledikant... Volgende week wo. wordt m'n 3de boy gehaald en 'zijn' ledikantje staat al klaar in onze slaapkamer...   Enne aankomende do. logeert m'n 9mnd. oud nichtje voor 3 weekjes in de andere ledikant...
Wat we dus niet 'hebben' is een echte babykamer... Dat is hier ook niet zo echt gebruikelijk als in Nederland. We hebben een kinderkamer, nu voor 2 straks voor de 3 jongens!   Wat betreft het wennen aan een bedje... De oudste sliep overdags ook beneden in een campingbedje, de 2de ook. Oja, Ioannis in t begin ook nog in een reiswieg op de bank. Ook nu, slaapt ie overal als ie moe is... (kinderwagen, vreemde bedden) Bij de 2de was de kinderwagen niet zo'n vanzelfsprekende slaapplaats, we gingen minder 'uit' meer gedoe met 2 dan 1. Hij is dan ook iets meer gehecht aan 'slapen in een bed'. Ik denk dat t er vanaf hangt wat je ze 'aanleert'...
Ik zou zeggen, ga op je gevoel af, wat jezelf t fijnst vind. Mama blij baby blij toch?
groetjes,Priscilla

Mijn zoontje heeft de eerste 4 maanden in een wiegje gelegen, het wiegje waar zijn papa en ooms ook in heeft gelegen. Nu was het de bedoeling om hem die hele periode in onze slaapkamer te hebben, dat leek me wel handig met de voedingen, maar mijn zoontje maakt nogal wat geluiden in zijn slaap en dat was niet echt bevorderend voor de nachtrust van mijn man en mij. Na 2 a 3 weken is hij dus gewoon naar zijn eigen slaapkamer gegaan, maar nog steeds wel in zijn wiegje. Wij slapen aan de voorzijde van het huis en mijn zoontje aan de achterzijde van het huis, dus er zit alleen een gang tussen.

Nu ben ik weer zwanger, maar nu van een tweeling, dus om nu 2 kindjes in onze slaapkamer te leggen? De tweeling zal dus vanaf het begin in hun eigen slaapkamer gaan slapen, waarschijnlijk eerst wel met 2 kindjes in een ledikant, dat lijkt me toch wat knusser.

Een wiegje is volgens mij vooral voor de ouders fijn, omdat je baby dan niet zo nietig lijkt als in zo'n groot ledikant. Voor het kind zelf maakt het niet uit.

Ik heb zelf wel een wiegje gekocht omdat ik deze (Leander hangwieg) zo mooi romantisch vond. Hij komt ook naast ons bed te staan, zodat we s nachts lekker dicht bij elkaar zijn.

Overdag kan hij dan in het ledikantje in zijn eigen kamer slapen. Dan is de eerste nacht in zijn eigen kamer ook niet vreemd of eng, omdat hij dan al gewend is daar te slapen.

Wij hebben een wiegje voor op de slaapkamer. Ik wil de baby graag de eerste week bij ons op de kamer om zo een beetje aan elkaar te kunnen wennen.

Gr. Joyce 37w4

hoi,

onze dochter slaapt wel in een wieg, maar niet op onze kamer. meteen leren wat haar eigen plekje is. Nee hoor op onze kamer is geeneens plek hihih en haar kamer is nog geen 4 meter verderop. dus ik vind het een beetje onzin.

Als jezelf op een andere verdieping ligt dan snap ik het wel, maar anders...
das mijn mening hoor.

gr. bambi

Terug
Bovenaan