Hebben jullie een Thema voor de babykamer?

Onze dochter is inmiddels 17 weken. Wij wisten niet wat het zou worden dus hebben we gekozen voor een neutrale kleur.

De muren zijn geel en ik dah gordijnen bij de ikea gekocht met vlinders er op gestikt.

Deze waren in de kleuren lime/blauw/paars/geel en oranje. Toen ben ik
gaan zoeken wat ik verder op de muren kon hangen etc. Ik kwam
schilderijen tegen in geel/paars met hierop diverse dieren
(koe/schaap/varken/paard/giraffe/zebra). Onze babykamer is verder
wit   en we hebben ook de schuine kanten afgewerkt en daar kasten
van gemaakt. HIerdoor was de ene kant van de kamer een lange muur met
witte kasten en saai. Wij vonden stickers van dieren en hebben die weer
op de kasten geplakt.

Ons kleintje heeft dus een echte dierenkamer en ze vind het prachtig!!!

Ik ben niet zo van de thema's en heb zelfs een hekel aan alle walt disney figuren (kan nog wat worden als ze groter worden...).

Voor de eerste hadden we een neutrale kamer, omdat we niet wisten wat het ging worden. 2 muren zijn turkwaas en 2 muren hebben een simpel streepjes behang met turkwaze en limegroene streepjes met hier en daar een soort bloemachtig ding. Die blijft babykamer.
Onze eerste schuift door en die kamer is nu op 2 muren behangen met regenboog-streepjes van eiffinger (echt grappig) en 2 muren zijn wit met een tintje geverfd, zodat het niet zo spierwit is.

Verder hebben we de boel wat aangekleed met de dekentjes in felle kleurtjes enzo.

greet

Wij hebben er voor gekozen om de kamer aan te kleden met spulletjes van het draakje van Prenatal, we hebben nu een groeimeter en een muziekdoosje maar helaas heeft de winkel in de stad waar ik woon niet zo'n uitgebreidde collectie dus daar moeten we nog even voor naar op zoek waar we nog meer kunnen krijgen..

Hallo,

Wij hebben eens geen beertjes, disney of wat dan ook voor thema, maar zijn vanuit een heel ander hoek gegaan...
de primaire kleuren rood, geen en blauw.
Verder zijn we allebei gek op rommelmarkten en 'ouderwetse' dingen en zo kwamen we op een soort 'retrokamertje'
Een allerschattigst jaren 50 bedje van de kringloop was het begin, daar dus bijpassende commodie bijgezocht en allerlei dingen in dezelfde stijl.
Viel niet altijd mee dus de kledingkast is nieuwe en van IKEA maar is wel leuk en bijpassen.
De meubels en muren zijn allemaal neutraal of wit en de aankleding moet het een beetje kleurig maken.
Verder geruite gordijntje en lakentjes met leuke ouderwetse broderierandjes, die mijn moeder maakt, heel erg leuk.

Je moet er van houden, maar ik ben er erg blij mee en zo kun je met veel minder geld en meer fantasie er toch iets heel origineels van maken!

Groetjes,

Simone

Ik las even met jullie mee, omdat wij ook lang getwijfeld hebben over
het kamertje. We hebben de muren creme met vleugje rood erin gemaakt
(zie je bijna niet) en 1 muurtje is zachtgroen. We hebben de commode en
kast van ikea, maar zijn wel verschillend. Het ledikantje is van mij
van vroeger, maar hij slaapt nog in de wieg   bij ons op de kamer.

Het is uiteindelijk wel een beetje een giraffenkamer geworden omdat er
een schilderij door mijn moeder gemaakt met een giraf zou komen hangen.
Toen kregen we natuurlijk wat giraffen. Uiteindelijk bleek het
schilderij te groot en hangt die nu beneden. Er hangt nu een andere,
ook door mijn moeder gemaakt speciaal voor Hugo.

Verder zachtgekleurde gordijnen met rood, geel, wit, groen en blauw, een beetje sprookjesachtig.

Groetjes, Miriam

Voor mayotje we hebben het hemeltje gekocht bij baby totaal in almere. Hij was wel 100euro   maar we mochten hem uitkiezen van schoonmama dus.... hihi volgens mij zit baby totaal alleen in almere, ik weet niet waar je woont dus... Ik kan wel kijken als het te ver voor je is wat het merk is van de hemel. Ik hoor het wel xxx samantha

Ik heb voor de oudste allemaal sterren op de witte muur gemaakt in roze geel groen en blauw. Ze heeft inmiddels een andere kamer met aquablauw, limegroen en knalroze en de baby komt gewoon in de sterretjeskamer...weinig werk eraan dus dit keer!!!!
yvonne

Wat ontzettend leuk al die reacties
En wat een verschillende ideeën.
Omdat we hopen (ligt aan de oplevering vans ons nieuwbouwhuis) nog voor de bevalling te verhuizen. Moeten we niet 1 kamer inrichten maar een heel huis! Anders was de baby gewoon naar de kamer van ons zoontje gegaan( en die dus gelaten zo als die was) Maar nu moeten we dus voor elke slaapkamer en natuurlijk niet te vergeten de woonkamer nadenken over kleuren ed. Misschien dat ik in de babykamer wel een muurtekening/schilderering maak van een of ander figuur. Ik kan een beamer lenen, dus dan is het een kwestie van overtrekken en verven! Omdat we ook niet weten of het een jongentje of een meisje is willen we de kamer natuurlijk wel een beetje neutraal houden!
Nou bedankt voor al jullie reacties!

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan