hebben jullie kindjes hun naam een speciale betekenis

Volledige naam is Armando Edgar Leonardo
Armando is zijn roepnaam
Edgar is een vernoeming naar zijn vader.
Leonardo is een vernoeming naar zijn
moeder (Leonarda),oma (Leonarda),*overgrootopa* (Leonardus)

Dus behoorlijk vernoemd,naar zijn vader,moeder,oma,en overgrootopa.
Armando vonden we gewoon een mooie naam ,je hoort hem bijna nooit in Nederland ,en wij hebben een liefde voor Latijns/ Spaans/ Italiaanse namen.

groetjes Merel

wij hebben brian ook naar niemand vernoemd ofzo.
maar we vonden het een mooie en stoere naam,en wij horen hem hier niet zo vaak.
ik weet alleen dat brian heuvel betekend.

groetjes kim

Toen ik 18 was zat ik behoorlijk in de put met alles en voelde me erg eenzaam. Mijn beste 'vriendin' besloot op ouderjaarsavond ook nog eens  een jongen waar ik helemaal gek van was voor mijn neus weg te kapen,  terwijl zij niets voor  hem voelde: gewoon een avondje fun wilde. Klinkt stom, maar toen heb ik gebeden dat ik zo graag een heel lieve jongen wilde ontmoeten die echt veel van me hield en  wat eens een  keer wel meteen  van begin af aan goed ging, die moest ik dan binnen 5 maanden ontmoeten (haha, lekker veeleisend) en ik wilde  op mijn 24e moeder worden en een gelukkig gezinnetje vormen, heel anders dan ik zelf heb mogen ervaren...
Nou, toen ik drie maanden later mijn vriend ontmoette en hij binnen een week besloot om zijn plannen om na zes weken voor een jaar naar Australië te gaan (wat allemaal al betaald was) voor mij te laten varen, alles meteen heel goed voelde (ookal moest hij me even  uit een heel diep dal trekken en hebben we samen ook nog even de nodige troubles gehad door toedoen van anderen) en ik op mijn 23e in verwachting raakte,  ging ik toch wel een beetje twijfelen of dit niet toch een antwoord op mijn gebedje zou zijn.
Toen kwam mijn vriend met de naam Joey en zocht ik de betekenis op: 'God geve vermeerdering' en toen wist ik dat dit de naam zou worden.
Dat is het verhaal achter de naam Joey, zijn tweede naam is naar zijn vader: Michel.
Joey Michel    

Jarno heeft 2 doopnamen. Hij is vernoemd naar beide opa's. De letters van zijn roepnaam: Jarno komen ook weer in zijn doopnamen terug.
Jorno betekend: God sticht!
Dit vonden wij erg mooi, omdat wij toch een hele poos hebben moeten wachten tot ik zwanger was. Uiteindelijk is dit gelukt via ICSI. En al die tijd hebben wij vertrouwen gehad in God. En Hij heeft onze gebeden verhoord!

Lien.

Christian vonden we een mooie naam, maar verder heet hij Jozef naar een overleden oom van mijn man en Hendrikus, want zo heten ALLE mannen in de familie van mijn man (traditioneel dus) en mijn eigen vader heet toevallig ook zo...

Berend is niet vernoemd.
Zijn naam betekent, niet geheel verassend, zo groot en sterk als een beer. (slaat nergens op bij een baby, misschien als hij 20 is.....?).

Zijn 2e voornaam is mijn achternaam (zijn  achternaam is de achternaam van papa)  zodat duidelijk is dat hij een kindje van papa én van  mama is.

Mijn zoontje heet Arjun (spreek uit: Ardjoen). Het is een hindoestaanse naam, ik ben hindoestaans. Mijn man is Nederlands, maar toch hebben we gekozen voor een hindoestaanse naam (die goed past bij zijn Nederlandse achternaam).

Arjun is vernoemd naar de krijger Arjuna in de Bhagavad Gita (hindoestaans heilig geschrift). Meestal wordt die naam afgekort naar Arjun, wat ook volgens Nederlandse begrippen niet meisjesachtig klinkt.
Bovendien lijkt Arjun op het Nederlandse Arjan. Veel mijns spreken Arjun's naam verkeerd uit, maar dat vinden we niet erg. Zolang zijn familie het maar goed uit spreekt.
Veel mensen noemen hem Arjun (zoals je het schrijft) of Arjan of Arjen.

Groetjes Rosita

Terug
Bovenaan