hebben jullie kindjes hun naam een speciale betekenis

hoi,
joany heet languit joany hendrika sophia vernoemd naar mijn schoonmoeder en naar mijn tante.
joany komt ook weer van johannes dat is weer naar mijn vader en schoonvader.

groetjes,
marike

hoi,
wij vonden jaap een erg leuke naam. En hij komt in beide families voor: bij mijn vriend heet een oom zo en een overgrootopa. En mijn (2e) vader heet jaap. Ik vind hem mijn echte vader en wilde dat laten blijken door hem te vernoemen. Hij voelt zich "best wel een beetje vereerd". Dat mag hij ook echt zijn, want hij is een echte superdad!!!

Mijn biologische vader was op z'n zachts gezegd niet blij: "elke naam was goed geweest maar deze...! Maar dat jochie kan er niets aan doen dat hij deze naam meekrijgt van z'n ouders, hij zal me even lief zijn als de andere kleinkinderen" (dus niet, want hij doet erg weinig moeite om jaap te zien en noemt hem niet bij z'n eigen naam, erg kinderachtig allemaal. Maar goed, wij laten jaap ook geen opa tegen hem zeggen!)
Groetjes mira, trotse mama van jaap

de naam van ons zoontje wisten we al jaren geleden
ons eerst geboren kind zou noa gaan heten ook als het een meisje was geweest
we vonden het gewoon een mooie naam al vond ik hem voor jongen iets leuker
het betekend rust, troost

zijn tweede naam is heaven
we wilden nog een speciale naam erbij
en omdat hij een hemels geschenk is is het heaven geworden
in eerste instantie wilde we hem vernoemen naar zijn vader die heet maurice en dan was zijn tweede naam morris geworden, maar morris vind ik eigenlijk geen mooie naam

ik ben nu superblij met deze naam Noa Heaven

Hoi,

onze twee kinderen zijn vernoemd naar de oma's en opa en naar mijn man. Onze dochter heet Iris (roepnaam) Gijsbertina (mijn moeder)  Magdalena (mijn schoonmoeder). Onze zoon heet Stijn (roepnaam) Sandor (papa) Marcel (mijn vader).
De vader van mijn man is al heel lang niet meer in beeld (wij kennen elkaar 15 jaar eni k heb hem nog nooit gezien...) dus die heeft niets te maken met onze kinderen!
Het leukste was dat we de opa en de oma's niet op de hoogte hadden gebracht van het vernoemen, dus de verbazing op hun gezichten was geweldig!!!

groetjes,
kiki

Onze zonen hebben arabische namen, Younes en Ilyas. Mijn man is Marokkaans, we wilden arabische namen, maar ik wilde ze  zelf ook wel een beetje normaal kunnen uitspreken.  Het zijn namen van profeten uit de  Islam.  

Veel arabische namen vind ik nogal 'zwaar' klinken,  of je hoort ze heel veel,  deze  namen zijn  kort en vrolijk en ik ben er erg blij mee!

Groetjes,
Mienetje

hoi

Wij hebben onze zoon naar reeks familie traditie frans christiaan zo heet zijn vader en zijn opa en overgrootvader en als maar verder. Nu hebben we 4 fransen in de familie

groetjes Danielle en Fransje

Wat een leuk onderwerp!

De volledige naam van ons kereltje is Kay Willem Anand

Kay is een ridder aan de tafel van koning Arthur
Willem is  vernoeming  naar mijn opa, kay z'n overgroot opa
(Kay was op  z'n  geboorte dag uitgerekend, helaas is  Kay een week later geboren)
Anand betekend vreugde

Groetjes Wan

Terug
Bovenaan