hebben jullie zelf borstvoeding gehad?

ik heb zelf geen bv gehad maar heb faye 8 mnd gevoed en merel tot nu 3,5 mnd maar hoop ook zo op 6 mnd

ik heb zelf ook BV gehad... ik weet niet voor hoe lang, maar best wel een   tijdje...maar ik heb wel eczeem gehad enzo...
Ik geef de tweeling nu ook -op een voeding na- borstvoeding.
Die ene voeding is vervallen omdat ik aan het eind van de middag zo vaak moest voeden dat ik er zelf fysiek last van kreeg(ws weinig productie op dat moment).
Ik werd helemaal duizelig en dan had ik nog twee hongerige mannetjes.
groetjes Ciske

mijn tweelingzus en ik hebben geen bv gehad (ma had niks). alle  'bewezen feiten'  die er worden genoemd bij het GEEN bv krijgen gaan bij mij niet op: heb geen allergieën, ben nooit ziek, ben redelijk intelligent (vwo en hbo afgerond). ben trouwens geboren in 1973.

intelligentie?
Heeft wel/geen borstvoeding daar ook al invloed op??

er heeft ooit een keer een artikel in de krant gestaan, dat kinderen met bv zich qua intelligentie beter ontwikkelen. ik moet wel zeggen, dat ik niet zeker weet in hoeverre dit getest is (dat stond er toen niet bij), maar ik weet nog dat het in de krant strond, omdat ik me destijds groen en geel aan dat artikel heb geërgerd, en dat terwijl ik toen nog niet eens kinderen had hahahaha

quote: happy75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2007 15:32:17'));

intelligentie?
Heeft wel/geen borstvoeding daar ook al invloed op??

Dat klopt inderdaad
De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) heeft het al heel mooi verwoord: borstvoeding is een niet te evenaren manier om een baby de ideale voeding te geven voor een gezonde groei en ontwikkeling. Ook na de geboorte zijn de hersentjes van een baby nog volop in ontwikkeling. Moedermelk zorgt ervoor, dat de verbindingen in de hersenen optimaal worden aangelegd en kan op die manier dus inderdaad een positieve invloed hebben op o.a. de intelligentie, maar ook op het zicht (vooral bij premature baby's is hierin een significant verschil gemeten ten opzichte van baby's die kunstmatige zuigelingenvoeding kregen).

Ik heb zelf overigens nooit borstvoeding gehad. Het grote gebrek aan informatie over borstvoeding in de jaren 70 door de enorme opkomst van kunstmatige zuigelingenvoeding heeft daar in grote mate mee te maken gehad. Toen mijn moeder mij zag voeden, vertelde ze me dat ze dat achteraf zelf ook erg graag had gewild. Ze vond het erg mooi om te zien hoe Claudia aan de borst dronk en dat hele proces mee te maken van pasgeborene tot oudere baby aan de borst

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan