HEEEEEEEEEEEELP !!!!!

Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje van vier weken (en 1 van 16 mnd) en ze doet het niet zoals ze het zou moeten doen.
Ze krijgt similac flesvoeding maar heeft er volgens mij niet genoeg van.
Ze drinkt haar flesjes niet leeg waardoor ik die drie uur tussenpoze niet redt.
Als ze niet eet jankt ze de hele dag, naar bed wilt ze niet en het liefst ligt ze de hele
dag in je armen.
 Ze krijg nou voeding om de twee uur en vandaag heb ik ze anderhalf uur in d'r bedje laten liggen janken maar ze vertikt het om te slapen. als ik ze dan oppak en bij me leg dan slaapt ze maar dat is niet de bedoeling.

Morgen gaan we proberen om haar in te bakeren maar vindt dit eigenijk heel zielig      
Heeft er iemand anders nog een suggestie????


groetjes wendy
 
Ik denk dat inbakeren niet zielig is maar juist goed voor de kleine.
Soms zijn ze zo bewegeelijk en vallen daarom niet in slaap.

Wel moeilijk hoor dat ze zo slecht eet en slaapt. Misschien eens een andere voeding proberen?
Succes morgen.
 
Hoi Wendy!

Ik heb ook zo'n periode mee gemaakt met onze Bowen. Wilde overdag niet in zijn bedje slapen, niet in de box liggen alleen maar bij mama zijn en slapen in de kinderwagen als we gingen wandelen.  Het liefst wilde hij om de anderhalf uur drinken.
Ik heb hem in die tijd gewoon lekker bij me gehouden en wat laten drinken als hij erom vroeg. (BV)
Nu is hij ruim  zes maanden en al een hele tijd  een heel makkelijk en tevreden kindje.
Mischien hebben ze gewoon soms wat meer geborgenheid nodig.
Ze maken bepaalde "sprongetjes" door. (oei! ik groei boek) en zijn ze wat meer van slag.

Hoop dat er snel weer een wat rustigere periode aanbreekt.
Succes!

Groetjes, Marielle

 
Mijn zoontje was de eerste maanden ook zo. Hij wilde alleen maar heel dicht bij me zijn, in bed/box/wieg slapen lukte bijna niet. Ik heb 'm toen een tijdje heel veel in een draagzak rondgesjouwd. Daarin vond hij het heerlijk. Ook elke middag een flinke wandeling vond hij erg fijn.

Het is  niet niks voor zo'n klein kindje, de overgang van de baarmoeder naar de grote boze wereld. Ik vind het helemaal niet gek dat sommige kindjes er moeite mee hebben om helemaal alleen 'los' te slapen enzo. Inbakeren vind ik dan ook niet zielig, het is een manier om je kindje wat meer geborgenheid te bieden, net als toen ze nog in je buik zat.

Ik zou je aanraden om inderdaad dat inbakeren eens te proberen. En verder: gun je dochtertje de tijd om te wennen aan de 'grote' wereld.
 
Snap dat je het druk hebt met twee kids, maar doe rustig aan en ga lekker zitten met je kleine. Laat het lekker joh! Het wordt beter. En inbakeren is inderdaad niet zielig hoor, heel veel kindjes slapen er heerlijk door. en dat voedings schema wordt ook vanzelf wel weer anders. Vier weken is nog maar zo klein.........
Succes!!!
 
Hoi Wendy,

Mijn kindje deed precies hetzelfde, en bij mij is het de derde dus ik had helemaal weinig tijd meer.   Als ik haar bij me had sliep ze en legde ik haar in haar bedje begon ze weer te huilen. Wij hadden het idee dat het met de voeding te maken  had. Toen ze ongeveer 6 weken was stopte ze helemaal met eten en werd ze opgenomen in het ziekenhuis. Daar kwam uit dat ze reflux had, en dat door het maagzuur haar slokdarm was verbrand. Ze at dus minder omdat ze pijn had bij het eten. Ze viel dan bij mij in slaap en legde ik haar in haar bedje ( of ergens waar ze plat ligt )  dan stroomde haar maaginhoud weer terug in haar slokdarm en werd ze weer wakker. In het ziekenhuis kreeg ze maagzuurremmers en een slokdarm beschermer (drankjes) en het advies om haar iedere keer na een voeding ten minste een half uur rechtop te houden of in een wippertje of maxi cosi. Al  na een week hadden wij een compleet ander kind.

Groetjes tinus
 
Hoi Wendy,

Heel herkenbaar, lijkt precies op die van mij. Wij zijn toch gaan inbakeren en dat hielp echt. En aan de voeding tegen krampjes. je moet natuurlijk wel kijken welke oorzaken er kunnen zijn.

Ik zou zeggen, probeer en inbakeren en laat je goed voorlichten door het cb. Bij mij zijn ze het bij me thuis voor komen doen. Er is ook een boek over van Ria nogwat.

Veel succes!
 
Ook ik heb mijn jongst dochter ( nu 5 maanden ) ingebakerd. Dit wel in overleg met het CB ivm de heupen. Ik merkte na 24 uur al een mega verschil. Ik heb eerst de traditionele doeken gehad en ben toen de doeken van pacco gaan gebruiken. Ik heb het in totaal 8 weken gedaan en we hebben nu een heel erg vrolijk kind wat bijna niet huilt ( was wel anders dus)

Kan alleen maar zeggen even overleggen en als de heupen goed staan inbakeren.

groetjes
 
Terug
Bovenaan