heeft er iemand hier verstand van??

mijn vriend moest een klein tijdje geleden zijn zaad na laten kijken voor de 2e keer en de uitslag was dat ze 20 miljoen goede zaadcellen hadden gevonden,volgens de gyneacoloog was dit erg goed, maar ik lees hier wel eens verhalen over BILJOENEN.
is 20miljoen dan gewoon normaal?of erg goed?
en mijn vriend heeft sinds 1jaar een zittend beroep kan dat ook kwaad?(hij zit niet de hele dag hoor).

groetjes droppy

owja bij de eerste sperma test was de kwaliteit 38 procent,dat was net iets onder het gemiddelde zij de gyneacoloog toen,maar de 2e keer was ie in eens veel beter

Hey...

wat onzeker is het toch ook allemaal he?!
Op zich kijkt de gyn naar het aantal zaadcellen per ml...dit 'moet' tussen de 20 en 50 miljoen liggen als ze spreken van goede zaadcellen (ligt ook aan bewegelijkheid enz, maar spreek nu alleen over de aantallen)
onder de 20 miljoen spreken ze van verminderde vruchtbaarheid en onder de 10 miljoen (per ml allemaal) over sterk verminderd vruchtbaar.

Volgens mij produceren mannen per zaadlozing ongeveer 1,5 tot 2 ml...maar pin me daar niet op vast.

Als je naar de aantallen kijkt, dan zit je vriend/man aardig goed! Maar weet dus niet hoe de conditie is!

Succes!

Liefs Joepie
(bezig met 1e ICSI)

hey joepie bedankt voor je reactie
ja indd best onzeker allemaal,je hoort van de gyneacoloog dat het goed is en dan lees je hier over nog veel betere/meerdere aantallen en dan begin ik toch te twijvelen,stom he?

ik heb hier wel eens wat van jouw gelezen,het zit jouw ook niet mee he?!
en ben jij zelf ook al eens onderzocht?zoals hsg en dat soort dingen?
ik heb wel een keer gelezen dat jouw samenlevings test toen niet goed was? nou die was bij mij ook niet helemaal goed,vandaar dat mijn vriend zijn sperma opnieuw moest laten nakijken en toen was het de 2e keer ineens goed
groetjes droppy

Hey...

het zaad kan idd door veel omstandigheden heel erg verschillen, dus vandaar dat ze altijd meerdere onderzoeken doen.
Ik heb wel de standaard onderzoeken gehad, maar door inwendige echo's, folikelmetingen, progesteron prikken, temperatuurkaartjes en controle van baarmoederslijm zijn ze tot de conclusie gekomen dat er bij mij niks aan de hand is.

En omdat we door vriendjes kwaliteit toch voor ICSI moeten gaan, kan zo'n HSG toch niks uithalen, want de emmy's worden gewoon teruggeplaatst in de baarmoeder. maar denk als ze wat gezien hadden, ik het wel gehoord had.

De samenlevingstest was inderdaad negatief, maar ook daar heb ik me bij neergelegd. Je hoorde later veel, dat het niet zo gek was, want als je ICSI moet doen, dan zijn er gewoon te weinig zaadcellen en daarom kunnen ze er vaak ook niet wat vinden. En omdat mijn vriend antistoffen aanmaakt tegen zijn eigen zaad, zwemmen ze alleen op de plek en zitten ze in een groep bij elkaar!
Het blijkt ook dat veel ziekenhuizen de samenlevingstest niet eens meer doen, omdat ze vinden dat hij geen duidelijk resultaat geeft.

Verder gaat het prima hoor...we hebben het geluk gehad, dat we op tijd zijn begonnen. Ik ben nu 26 (vriendje 33) en we zijn naar 8 maand al naar de ha gestapt, omdat ik altijd het gevoel heb gehad dat het niet zo ging lukken.
Die heeft een zaadonderzoek gedaan en daar kwam idd te weinig zaadcellen uit en slecht bewegelijk.
Dus direct doorgestuurd na de gyn. Die heeft  alle onderzoeken gedaan (kon allemaal best snel) en afgelopen maandag heb ik mijn eerste spuit gezet!
Als het goed is heb ik eind mei de punctie en een paar dagen later de terugplaatsing (als alles goed verloopt) ...En we zijn vorig jaar maart begonnen!
Dus goed een jaar en dat, besef ik me heel goed, is toch heel erg snel!

Ik ga weer aan het werk,
Hoop dat het jullie zonder al te veel poespas toch gaat lukken!
Want een kinderwens is zo sterk, dan wil je het liefst meteen zwanger zijn toch?!

Fijne dag!
Liefs Joepie

hoi joepie,

spannend je eerste icsi!
en gaan ze er dan 1 terug plaatsen?of meer?
en indd het liefst zijn we vandaag nog zwanger!! helaas gaat dat niet zo makkelijk.
ik heb nog ff aan mijn gynaecoloog gevraagd hoe dat nou zit met die spermatest van laatst kwa %ten zeg maar...hij zij dat ze dat de laatste keer niet gemeten hadden ofzo omdat ze puur gingen kijken of het 'bewerkbaar' is(oftewel goed te gebruiken voor ivf en dergelijke)en dat was het zeker,maar hij zei ook dat met deze kwaliteit van zaad je ook prima 'spontaan' mee zwanger zou kunnen raken.
nu heb ik als het goed is as maandag een nieuwe samenlevingstest om te kijken of het nu beter is,waarom ik zeg als het goed is is dat ze er op mijn werk absoluut niet blij mee zijn dat ik 'weer' tussen me werk door weg moet.enerzijds denk ik van zoek het ff lekker uit,maar anderzijds ben ik behoorlijk gefrustreerd en denk ik van...waarom moet dit nou weer zo,snap je wat ik bedoel?
maarre als blijkt dat de test as maandag beter is dan moet ik 6maanden zelf proberen zwanger te raken,zoniet dan moet ik vaker terug komen voor verdere behandelingen,dan gaan ze natuurlijk kijken wanneer mijn eiersprong is en dergelijke(how als ik daar al weer aan denk dan zullen ze helemaal niet blij zijn op me werk)

Hoi Droppy

20 miljoen is een goede score. Wij hebben wel eens met iui maar een krappe 1 miljoen gehaald, dus dat was wel erg slecht. Succes met de verdere behandelingen

Lydia

Terug
Bovenaan