Hey...
het zaad kan idd door veel omstandigheden heel erg verschillen, dus vandaar dat ze altijd meerdere onderzoeken doen.
Ik heb wel de standaard onderzoeken gehad, maar door inwendige echo's, folikelmetingen, progesteron prikken, temperatuurkaartjes en controle van baarmoederslijm zijn ze tot de conclusie gekomen dat er bij mij niks aan de hand is.
En omdat we door vriendjes kwaliteit toch voor ICSI moeten gaan, kan zo'n HSG toch niks uithalen, want de emmy's worden gewoon teruggeplaatst in de baarmoeder. maar denk als ze wat gezien hadden, ik het wel gehoord had.
De samenlevingstest was inderdaad negatief, maar ook daar heb ik me bij neergelegd. Je hoorde later veel, dat het niet zo gek was, want als je ICSI moet doen, dan zijn er gewoon te weinig zaadcellen en daarom kunnen ze er vaak ook niet wat vinden. En omdat mijn vriend antistoffen aanmaakt tegen zijn eigen zaad, zwemmen ze alleen op de plek en zitten ze in een groep bij elkaar!
Het blijkt ook dat veel ziekenhuizen de samenlevingstest niet eens meer doen, omdat ze vinden dat hij geen duidelijk resultaat geeft.
Verder gaat het prima hoor...we hebben het geluk gehad, dat we op tijd zijn begonnen. Ik ben nu 26 (vriendje 33) en we zijn naar 8 maand al naar de ha gestapt, omdat ik altijd het gevoel heb gehad dat het niet zo ging lukken.
Die heeft een zaadonderzoek gedaan en daar kwam idd te weinig zaadcellen uit en slecht bewegelijk.
Dus direct doorgestuurd na de gyn. Die heeft alle onderzoeken gedaan (kon allemaal best snel) en afgelopen maandag heb ik mijn eerste spuit gezet!
Als het goed is heb ik eind mei de punctie en een paar dagen later de terugplaatsing (als alles goed verloopt) ...En we zijn vorig jaar maart begonnen!
Dus goed een jaar en dat, besef ik me heel goed, is toch heel erg snel!
Ik ga weer aan het werk,
Hoop dat het jullie zonder al te veel poespas toch gaat lukken!
Want een kinderwens is zo sterk, dan wil je het liefst meteen zwanger zijn toch?!
Fijne dag!
Liefs Joepie