Heeft het temeraturen nou toch niet gewerkt??

hoi mamasaskia
mij lijkt dat ook lastig dat temp.,als je ziek bent of voelt dan heb je al verhoging..
hoe weet je dan ja wanneer je een ei hebt.?ik zou er helemaal zenuwachtig van worden.(ben erg onzeker type)maar dat is voor ieder anders.wij zijn nu vanaf jan.bezig beginnen nu aan de 3e ronde..dus nog niet zo lang maar het voelt wel lang.ik heb al een dochter en toen was ik in 1 keer zwanger maar dat is nu niet zo en dan krijg je ook spanningen snap je?ik klus in mn vruchtbareweek om de dag nu want de vorige keren iederedag maar dat is ook niet goed voor het zaad...en als je het zeker wil hebben moet je het 2a 3 keer in de week doen dan heb je zeker een keer je ei zegt mn.maar dat lijkt me ook erg vermoeiend maar je moet er wat voor over hebben zeggen ze.
doei karin

Hoi Karin,

Ik heb 2 dochters, waarvan het bij de oudste de eerste ronde ook al raak was, maar bij de jongste hebben we er 5maanden op moeten wachten.
Nu zijn we ondertussen 7maanden en een miskraam van 5 weken verder.
Na mijn miskraam ben ik pas begonnen met temperaturen (nu 2mnd geleden).
Als je elke dag temperatuurd voor je opstaat is er wel een duidelijke grafiek te zien in verloop der tijd, die eenzame pieken kan je dan negeren.
Wanneer je geen duidelijke  blijvende stijging ziet dan heb je waarschijnlijk geen ei sprong gehad.
Het is wel lang wachten ja, tot het raak is, maar je bent nog zo kort bezig, dat het vast wel goed komt! Je weet immers al dat het mogelijk is om zwanger te raken....
Ookal  ben ik al 7maanden bezig, toch hou ik me vast aan die 2 kleintjes die rond huppelen, binnenkort zal het raak zijn!

Gewoon om de dag blijven klussen tot de temperatuur omhoog is geschoten, dan weet je zeker dat het klaar is voor die ronde, doen wij ook!

Succes en tot snel,
Saskia

hoi saskia
ik wil nog niet gaan temp.ik vind dat zon gedoe hoor.ja niet verkeerd ofzo maar dat is niks voor mij.ik hoop dat het nu gauw raak is ja en bij jullie ook alleen da vraag is natuurlijk wanneer he?dat zie je maar..bij de eerste gaat het zo snel en nu wacht je af..ja we zijn nog niet zo heel lang bezig...maar toch..het zet je toch aan het denken hoor!
we klussen nu om de dag..mijn ong was gister over en we zijn meteen van start gegaan en ff zo volhouden en maar hopen dat het deze maand wel lukt!maar inderdaad als je 2 kindjes ziet rondhupellen en ik een dan denk je toch die heb ik tewereld gezet!!!
hoe ver was je toen je die miskraam had?het lijkt me echt vreselijk ja!
tot spreeks kus karin

Hoi Karin,

Moet je ook niet mee beginnen als je daar geen zin in hebt, ik vond dat ook nooit nodig, maar omdat ik een onregelmatige cyclus heb en soms alleen maar wat bruin verloor wat een bloeding moest   voorstellen wilde ik wel graag weten hoe mijn cyclus er uit zou zien volgens de temperatuur...
Ik was 5 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg, dus heb maar 1 week mogen genieten van de zwangerschap. Wel fijn dat het niet 1 of 2 maanden later pas mis ging, dan komt de klap waarschijnlijk nog harder aan!

Succes deze maand! Ik zal voor je duimen!

Ik weet nog niet hoe deze maand gaat aflopen: aan mijn temperatuur te zien heb ik geen eisprong gehad, maar dinsdag zit ik aan de 28 dagen, afwachten wanneer ik ongesteld ga worden dan. Volgende ronde hopen op een ei sprong...

Liefs Saskia

Hoi mama saskia,

je hebt toch altijd een eisprong? (of helemaal niet) Het is toch niet zo dat je de ene maand wel een ei hebt en de andere misschien een keertje niet?? Of heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen? Zo las ik het een beetje uit je berichtje!

groetjes Mellow

Hoi,

Ik denk dat ik inderdaad niet altijd een eisprong heb ofzo.
Hoe dat komt weet ik niet en merk het nu pas sinds ik aan het tempen ben.
Volgende ronde nog een tempen en wanneer ik dan niks zie ga ik ermee naar de huisarts. Maar misschien komt het nog door de miskraam dat mijn cyclus ontregelt is...

Groeten Saskia

lieve meiden,

zijn jullie op advies van de huisarts aan het temperaturen? of doen je het op eigen initiatief? Hoe lang zijn jullie al bezig zwanger te worden? Hebben jullie een redelijk regematige cyclus? Ik zou een advies willen doen voor degenen die net begonnen zijn (korter dan een jaar): laat het los, je gaat zo piekeren met al het controleren van je eisprong, je wordt er onzeker van. Wel/geen eisprong en wanneer dan en wanneer moeten we vrijen? Ik werd er zelf stapelgek van.... wij hebben op een gegeven moment besloten om direct na mijn ongesteldheid om de twee/drie  dagen te vrijen en pas te stoppen vlak voordat ik weer ongesteld zou worden. Dan weet je zeker dat je je vruchtbare periode niet gemist hebt. Ik was binnen een halfjaar zwanger. Succes en ik hoop dat jullie snel zwanger zullen zijn.  

Hoi bloempje 27

Ik ben er verder niet echt mee bezig hoor! Ik las vaak van alles over temperaturen en ik dacht: dat kan geen kwaad. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het de helft van de tijd vergeten ben. Dus echt er iets aan hebben heb ik niet, haha. Ben ook niet iemand van de ovulatietesten en "slijm" controleren zoals je ook veel leest hier. Doe het gewoon zoals jij ook zei alleen dat temperaturen kon toch geen kwaad dus dacht puur uit nieuwsgierigheid ivm vrij lange en ietwat onregelmatige cyclus....

Ergens diep van binnen zei ook iets  in mij  dat ik het dan alvast op papier heb staan voor het geval het lang gaat duren voor ik zwanger wordt. Dan kan ik dat alvast aantonen...(heb namelijk erg het gevoel dat het heel lang gaat duren) Was van de eerste in 1 x zwanger, en dat gevoel had ik ook dat het meteen zou gaan lukken, en nu heb ik dat gevoel helemaal niet. Moet morgen ongesgteld worden in principe en dat is dan ook pas de tweede ronde, dus ik weet het ook niet, maar toch....
Ik ben benieuwd morgen al weet en voel ik dat ik echt niet zwanger ben hoor! Gaan we gewoon op naar ronde drie!

groetjes Mellow

Terug
Bovenaan