Heeft iedereen al een voogd?

Hiya mommas.

Wij hebben mijn zus gevraagd om voogd(es?) te worden van Max en eventuele brusjes. Wel willen we dan afspraken maken zodat er een aantal keer per jaar naar de VS gereisd dient te worden voor de familie hier (moeilijk om te beslissen in welk land Max opgevoed gaat worden, maar mijn zus is gewoon de beste persoon om voogd te zijn)

Ajuus, ilja

Hoi,

Wij hebben de zus van mijn  vriend en haar man als voogd gevraagd. (Wij hebben voor Skip ook geen  peetoom  en peettante.) Zij zijn ook opgenomen in ons testament. Je hoopt inderdaad dat er nooooit een beroep op ze hoeft te worden gedaan, maar je weet inderdaad maar nooit, helaas.
We hebben ook de financiele kant laten vastleggen,   mochten wij komen te overlijden. Kinderen opvangen/opvoeden kost immers een hoop geld.

Groetjes, Noortje

Hoi,

Ik heb ik maart een testament laten opstellen, dit moest ook ivm met het huis dat ik samen met mijn ouders heb gekocht, en heb toen meteen laten vaststellen dat mocht er iets met mijn gebeuren Tess bij mijn ouders blijft en daarna bij mijn zus. Met als afspraak met mijn ouders dat mocht mijn zusje er aan toe zijn om voor een kind te zorgen ze meteen de voogdij krijgt, maar dit wordt binnenshuis geregeld. Op dta moment was mijn zus nog niet verantwoordelijk genoeg, nu is het wel beter, maar soms doet ze dingen... pfff... dan denk ik denk eens na... (voorbeeld: shoppen met Tess en niet aan haar slaap denken, dus geen grote gevolgen alleen een super moe kind). Voor mij was het allerbelangrijkste dat Tess niet aan haar vader zou worden toegewezen, echt mijn meisje mag nooit of te nimmer naar een 3e wereldland terwijl ze hier een liefhebbende opa, oma en tante heeft!

Hier is alles dus geregeld, hopelijk zal het nooit nodig zijn! En ik hoop dat ik ooit mijn testament kan veranderen en dat mijn partner ook voogd wordt van mijn dochter of haar vader... dromen!

Liefs Nanda en Tess

Mila heeft wel een peetoom en een peetante.
maar deze hebben idd dan niet de voogdij.
Gerard en ik moeten daar nog over denken.we zijn wel getrouwd.
wat ik begrijp moeten we dat dan ook in een testament laten vastleggen?
groetjes piewie

Ja, mijn zus en zwager zijn voogd als er met beide van ons iets gebeurd. Als hun kindje in januari geboren wordt zal dat andersom ook zo zijn. Wij hebben het niet bij een notaris vastgelegd maar zelf een document opgesteld en alle hebben ondertekend. We hebben de familie op de hoogte gebracht en dat is het...

het voelt heel fijn om dit zo te hebben en zij voelen zich wel speciaal naar de kinderen toe....... dat uit zich in ellelange telefoongesprekken tussen een 3,5 jarige met haar tante maar a la......

Groetjes Renske

Mijn man is enigs kind en ik heb alleen een zus waar ik de kinderen zelfs over mijn lijk nog niet wil hebben. Dus hebben wij bij de geboorte van mijn eerste bij de notaris vast laten leggen dat mijn zoon en eventueel andere geboren kinderen binnen ons huwelijk bij ons  overlijden worden toegewezen aan mijn vader en zijn moeder. Hun mogen dan samen beslissen waar de beste plek is voor onze kinderen.
Maar laten we hopen klopper de klop dat het nooit nodig zal zijn.

Arno en ik zijn allebei enigskind.... We hebben dan ook nog niet kunnen beslissen wie er de voogd moet worden. Ik denk dat we het voor nu aan mijn ouders vragen. Als iedereen straks ouder is, en mijn ouders het misschien niet meer kunnen/willen zien we wel weer verder...

Liefs Annet

Wij hebben ruim 2 jaar geleden een testament opgesteld. Daarin hebben we ook gelijk geregelt wat er met onze eventuele kinderen zou gebeuren. De kids gaan naar opa en oma (schoonouders) en wanneer zij er niet meer voor kunnen zorgen gaan ze naar vrienden van ons. Zij zitten een beetje op één lijn met ons.  

Weten jullie dat je ook een voogd nodig hebt wanneer één van jullie komt te overlijden? Je hebt dan wel het ouderlijk gezag over je kind.

Mijn eigen moeder overleed toen ik 11 jaar was (mijn zusjes 10 en 3 jaar). Na het overlijden moest er een voogd komen. Dit heeft bij ons veel te lang geduurt en heeft verstrekkende gevolgen gehad.

Denk er dus goed over na en regel het tijdig. Het is even rot om na te denken, maar het gaat wel om de toekomt van je kind(eren). Hopelijk is het allemaal niet nodig, maar dat weet je niet vooraf.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan