heeft iemand dit ook?

Eén goedemoggel!

Hier weer een berichtje van mij. Zijn vanacht thuis gekomen van een weekendje Londen. Zijn met de bus geweest. Eén tip: doe dit nooit!!! Verschrikkelijk! En wat een *^$#^&* hotel: we zaten 3 kwartier van het centrum van Londen af. Wat schiet je daar nou mee op. Zaterdag zouden we een rondrit door Londen hebben, maar die ging niet door. Dat werd zondag dan maar gedaan. Maar dat betekende dan weer dat je maar 3 1/2 uur voor je zelf had om Londen te bekijken. Al met al een grote teleurstelling. Moest vandaag eigenlijk werken, maar ik heb me ziek gemeld. Ben helemaal op na dit weekend. Ff bijtanken. Dit zou ik nooit gedaan hebben als ik niet zwanger was.

Gizzymo, wie weet meid! Ik hoop het voor je. Komt Sylvia hier niet meer dan? Hou me in ieder geval op de hoogte. Ik kijk hier af en toe nog wel eens.

Hallo ladies, hier weer eens een mail van mij.
Ik ben helaas maandag ongesteld geworden en zit ineens deze maand op een cyclus van 34 dagen.
En dat vind ik heel raar aangezien ik al die 7 maanden steeds 29 of 30 heb gehad.
Hopelijk komt het nu niet steeds zo wisselend.
Moet wel zeggen dat ik deze maand veel druk erop heb gehad om zwanger te worden.
En wil dit nu eigenlijk niet meer hebben.
Ik ga echt proberen om dit uit mijn hoofd te zetten en maar wachten en kijken totdat het eens zover is.
Daarom zal ik nog maar 1x in de week hierop komen, anders weet ik dat ik mezelf ook weer gek ga maken.
Hopelijk begrijpen jullie dit.

Cathy: Ha meid en hoe gaat het met je buikje. Is ie al goed aan het groeien?
Heb je inmiddels nog een echo gehad?

Sylvia: Ik had gelezen in een andere topic dat je naar de dokter bent gegaan voor onderzoeken, hoe is dit verlopen? en heb je al uitslag gekregen?
Het liefst wil ik ook gaan, zodat ik weet waar het aan ligt, maar mij sturen ze toch weer weg. Pas met een jaar mag ik pas testen.

Nou tot gauw weer. En hopelijk tot hoors..... schrijfs..

groetjes gizzymo

Hey Gizzimo,

Ik klets alleen nog maar mee op de bezige bijtjes topic: ik hield het niet meer bij al die topics. Maar voor jou maak ik een uitzondering omdat het fijn kletsen is met jou !
Wat shit dat je weer ongesteld bent geworden. Hoe gaat het nu met je ?
Stomme vraag natuurlijk. Je zult je wel vast en zeker zwaar  zxtyqwv voelen.
Ik las de klachtjes de je hebt gehad en herkende er een paar. Ik had vorige maand o.a.  ook last van opboeren en nog een paar klachtjes die ik nog niet eerder heb gehad.
Ik weet onderhand niet meer goed wat ik moet zeggen tegen meiden doe ook al langer aan het proberen zijn zwanger te raken en keer op keer weer ongesteld worden ondanks alle goede inspanningen. Vraag me zelf steeds af wat we dan fout doen en waarom het bij ons maar niet wil lukken en of er misschien iets mis is. Dan val ik weer even terug in die dip: bah ! Nou meid ik geef je wel een dikke knuffel ; weet dat ik aan je denk. Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaan voelen en weer frisse moed krijgt. En als je even van je af wilt kletsen;  ik hou deze topic in de gaten !  

Betreft de onderzoeken: morgen krijgen we de uitslag van de ha betreft het spermaonderzoek en mijn bloed. In januari krijg ik een inwendige echo.
Indien nodig volgen daarna dan nog meer onderzoeken.
Waarom kun jij nu dan  alvast geen onderzoeken laten doen ? Wij zijn nu ook nog geen jaar bezig: klein leugentje om bestwil gebruikt. Maar we hebben wel 2 jaar geleden al een tijdje geprobeerd om zwanger te raken en alles bij elkaar opgeteld is het wel bijna een jaar. Ik twijfel wel steeds of we er wel goed aan hebben gedaan, of we niet toch nog maar even moeten wachten. Maar ja als het slecht nieuws is dan weten we het liever nu dan over een aantal maanden: die klap komt dan toch een keer. En als alles oke is dan zijn we gerust gesteld. Maar het kan ook zijn dat alles oke is betreft vruchtbaarheid maar dat mijn slijm de zaadjes afstoot en dan kunnen ze ons goed helpen en indien erger dan kunnen ze tegenwoord ook veel. Maar zo ver zijn we nog lang niet en daarover moeten we dan heel erg goed over gaan nadenken.
Eerst maar eens morgen afwachten.

Cathy: wat jammer dat het weekendje zo tegenviel. Wij zijn  2 jaar geleden met het vliegtuig geweest voor 4 dagen: echt helemaal geweldig: super leuk gehad.
Wel heftig zo'n stedentripje maar erg leuk.
Afgelopen weekend waren we naar Brussel geweest maar das ook geen succes: niet echt kerstsfeer. Geef mij dan maar Londen, Berlijn of Keulen.
Hoe gaat het verder met je ? Lekker aan het genieten van je zwangerschap ?
Als je nog wat speciale glitters voor mij en Gizzymo hebt om ons op te beuren.............altijd welkom en leuk !!!

Nou meiden mochten jullie voor de feestdagen niet meer reageren dan wens ik jullie hele fijne kerstdagen !! En volgend jaar zitten we alle drie aan tafel met een kleintje op de arm: afgesproken ?!

Liefs, Silvia

Hallo Gizzymo,

Vandaag zijn mijn man en ik naar de huisarts geweest voor de uitslag van het sperma onderzoek en mijn bloed.
Helaas hebben we geen goed nieuws gekregen. Het zaad van mijn man in te langzaam en ik schijn glamidia te hebben of hebben gehad. Hierdoor is de grote kans op verklevingen aanwezig. We kregen allemaal een slag in ons gezicht van dit nieuws en hebben even moeten huilen. Meteen daarna zijn we naar familie en vrienden gegaan om dit nieuws te vertellen waarbij de tranen weer flink vloeide.
Van de ene kant voelt het nog onwerkelijk allemaal maar van de andere kan ook raar: het idee dat wij misschien wel nooit een eigen kindje kunnen krijgen.
In januari krijg ik een inwendige echo waar ze dan kijken of er inderdaad verklevingen zijn en waar of hoe. Voor die tijd wordt het sperma nog een keer onderzocht en doet de hu een onderzoek bij mij van baarmoederslijm waaraan ze kunnen zien of ik nu op dit moment ook galmidia heb. Het bestrijden ervan is oersimpel, maar de gevolgen ervan zijn vreselijk: een hele grote kans op onvruchtbaarheid.
Het zaad van mijn man kan in een lab worden gemanipuleerd: het kan sneller gemaakt worden. Nu hoop ik maar dat mijn verklevingen mee vallen en dat ze die weer open kunnen maken bij het onderzoek met de contrastvloeistof. Of anders een operatie.
Als de verklevingen niet meer zijn te verhelpen dat is de enige oplossing: bevruchting via een reageerbuisje.

Het gekke is dat ik altijd al heb gezegd dat ik geen kinderen kan krijgen en dat ik adoptiekindjes krijg en mijn man heeft altijd al een gevoel gehad dat er bij hem iets niet oke is. Ons voorgevoel was dus juist....helaas.
We hebben er nu heel veel pijn en verdriet van; we zijn er kapot van kan ik beter zeggen.
Nu leven we echt in onzekerheid. We kunnen nu niet meer dan wachten tot medio januari, dan is de echo en een gesprek met de arts.
We blijven zeker een sprankje hoop houden dat bij mij nog niet alles van de baan is, maar ik ben er wel heel erg bang voor dat er bij ons niks anders op zit dan IVF of adoptie. Het is duidelijk dat mijn man nog te helpen is, maar bij mij.....dat duurt een paar maandjes voordat we dat weten.
Ik probeer positief te blijven en te hopen, maar we moeten ook realistisch zijn en er rekening mee houden dat het niet goed is en komt allemaal.

We hebben nu in ieder geval duidelijkheid dat we niet zonder medische hulp zwanger kunnen raken, maar we hopen dat die mogelijkheid er voor ons wel nog is.
We hopen niet dat het straks echt definitief nee is. We blijven sterk maar ik geloof toch wel dat dan heel even mijn wereld in elkaar stort en dat het dan lang duurt voordat ik daar over heen ben.

Wil je een kaarsje voor me aansteken dat er geen verklevingen zijn of dat ze anders nog wel mee vallen en te verhelpen zijn ?!

Ik zal regelmatig je berichtjes lezen en af en toe reageren, maar zal niet meer zo actief dit forum gaan bezoeken of dat ik naar een ander forum ga, ik weet het nog niet.

Ik wens je wel alvast hele fijne feestdagen en een zwanger 2008 !!!
Ik hoop dat je meer geluk hebben als mij en bedank je voor de vele leuke, fijne en steunvolle berichtjes de afgelopen tijd !!!

Alle goeds ! Liefs, Silvia

Ha Sylvia,

Ik vond het zo erg toen ik je mail leesde.
Had zelf de tranen in de ogen toen ik je mailtje las.
Volgens mij heb je echt het gevoel dat je wereld in elkaar zakt.
Maar alle hoop is toch nog niet weg ofwel???
IVF is wel nog een optie of ook niet?
Ik ken genoeg mensen die zo geen kinderen konden krijgen en door middel van IVF kinderen hebben.
Het is alleen inderdaad een moeilijkere weg.
En met veel tegenslagen.
Ach meid, ik wou dat ik iets voor je kon doen.
Ik zal zeker aan je denken en hopen dat alles goed is. En een kaarsje gaat ook voor je aan.
Nu dat ik dit gehoord heb ben ik bang dat zoiets bij ons ook het geval is of zoiets.
Er komen steeds allemaal nieuwe namen op het forum en we blijven met een handje vol achterblijvers na.
Sommige hoor je na 2 keer al zwanger. En je gunt het hun van harte, maar zelf heb je zoiets waarom wij niet.
Is niet boos bedoeld, maar heb je nu niet zoiets van: Nu weet ik wel waar het aanligt???
Je weet waarom het niet lukt dus kun je andere stappen ondernemen.
Ik heb echt nog steeds zoiets van wat doe ik fout.
Hoe krijg je glamidia eigenlijk?
Mijn vriend en ik hebben elkaar met 15 leren kennen en hebben nog nooit met een ander gevreeen kun je het dan ook krijgen?
Ik heb zo'n gevoel dat bij ons ook iets aan de hand is.
Zelf denk ik dat ik er te veel ermee bezig ben en door de stress dat het niet lukt.
En bij mijn vriend denk ik dat hij te veel stress op het werk heeft en dat het daarom niet gaat.
We zullen zien.
Ik wil het eigenlijk tot mijn bruiloft van me af zetten en me op de bruiloft concentreren.
Maar is makkelijker gezegd dan gedaan.
Na de bruiloft ga ik naar de dokter want dan wil ik wel weten waarom het zolang duurt.
Ik zal regelmatig nog komen kijken en zal op deze topic wel reageren, maar denk dat ik me voor de rest even rustig hou.
Meid hou me wel op de hoogte.
Wanneer in januari moet je voor de echo?
Dan zal ik het kaarsje opsteken.
Ik wens je toch nog hele fijne feestdagen en probeer er toch nog een beetje van te genieten.
Heel veel geluk en succes gewenst meid.
Ik hoor wel nog van je hoop ik.

veel liefs en een dikke knuffel gizzymo

Terug
Bovenaan