Heel Droog

Hoi MedeMoeders,

Mijn jongste heeft een heel erg droge huid.
Als hij uit bad komt smeer ik hem in met Natusan olie op zijn natte huid, dat schijnt beter op te nemen. Ik doe ook natusan in het badwater. Maar het helpt niet echt.

Wie heeft een merk of middel waarvan zij zegt; Dat werkt echt super tegen een drogen huid?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes Mirjam

 
hoi mirjam

ik gebruikte voor mijn zoontje balneum of zo iets je kunt het gewoon in de drogisterij of apotheek halen bij mijn zoontje wrkte het heel goed
ik hoop dat je er iets aan hebt

groetjes tejaysmommy
 
hi,

mijn zoontje heeft ook af en toe een ontzettende droge huid, heb van alles geprobeerd, zwitsal is het ergste daar kwamen we meteen al achter (toen hij nog baby was). Hij gaat nu om de dag of als het heel erg is om de 2 dagen onder de douche en ik smeer hem in met gewone vaseline. Dat werkt het beste. Maar ook vaseline lanette werkt goed. en ik gebruik natusan babywash met babyolie erin.

succes,
lia
 
Mij is balneum afgeraden. Als babies het binnenkrijgen, kunnen ze er aan sterven. Dat zag ik een keertje bij oprah. Dit geldt overigens voor alle baby olie.

Mijn dochtertje heeft een erg droge huid, gaat twee keer per week in bad, doe er niks bij. Als ik haar eruit haal dan deppen we haar niet heel goed droog. Ze blijft een beetje vochtig, en dan smeren we haar in met een creme van water en vaseline, die je alleen op voorschrift bij de apotheek kunt halen. Dat helpt wel goed. Voor de rest af en toe insmeren overdag.

De bedoeling is de huid vet te houden zodat eczeem geen kans krijgt. Ook omdat in de winter de kans op eczeem groot is, een kwart van de babies heeft eczeem in de winter.

Veel succes
Jo
 
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord van baby-olie.
Als kindjes dat binnen krijgen kan er een soort van film-laagje ontstaan om de longen geloof ik, en dat is inderdaad levensbedreigend.
Ik doe zelf geen olie in bad, maar ik smeer mijn zoontje wel soms in met een olie van Natusan. Dan zorg ik wel dat hij het flesje niet in handen krijgt!

Josamma, weet jij ook hoe dat zalfje werkt, die jij gebruikt?

Groetjes Mirjam
 
Hoi,

Wat betreft de creme die ik gebruik.

Als je een droge huid hebt, functioneren de talgkliertjes dus niet goed. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Daardoor wordt de huid niet goed gesmeerd.
Daarvoor heb je deze creme nodig dat bestaat uit voornamelijk water en vaseline. Helaas heb ik het etiket niet meer op de pot, omdat ik die ben afgeven bij de huisarts zodat ze een nieuw recept kon schrijven voor de apotheker.

Mijn man heeft constitutionele eczeem en krijgt altijd deze creme voorgeschreven om zijn huid nat te houden. De huisarts weet dat ik deze creme ook voor mijn dochtertje gebruik en vindt dat goed. De creme is ook een basis voor een heleboel zalven die de apotheker maakt. Anders moet je eens navraag doen bij je huisarts en mijn verhaal vertellen.

Heel veel succes, hoop dat je er wat wijzer van wordt

Jo
 
Terug
Bovenaan