Hoi, (tejaysmommy)
Aha, nog iemand die de creme gebruikt met vaseline van de huisarts. Dat werkt bij ons ook goed, alleen ik moet op het moment blijven insmeren.
Wat betreft de badolie, wat daar gevaarlijk aan is:
mijn zoontje van twee is dol op bad en speelt lekker met speelgoed, en af en toe drinkt hij badwater, je kunt 1000 keer nee zeggen, maar in het begin vond ik dat goed zodat hij kon leren drinken uit een beker, en als kinderen badwater kunnen drinken, dan gaan ze dat ook even proberen.
Het probleem met badolie is (alle badolie) als het ingeslikt is, dan krijg je dat er niet meer uit door de maag leeg te pompen, omdat het gaat plakken aan de wand. Dat heb ik begrepen uit een verhaal bij Oprah, Hun kindje van rond de twee jaar dacht ik, is gaan spelen met een fles badolie die binnen handbereik stond, en heeft ervan gedronken. Dat kindje is gestorven. Misschien ken je oprah en zij probeert op deze manier mensen te waarschuwen voor bepaalde dingen.
Ik heb besloten om gaan badolie te gebruiken, zodat ik ook niet per ongeluk vergeet de fles op te ruimen. Voor de rest bewaar ik alles van ons in hangkasten waar hij niet bij kan, maar soms als we zelf in bad zijn gegaan, dan moet ik er ook heel erg om denken om alles weer op te ruimen in de kast.
Ik neem geen risico met mijn peuter wat dat betreft, en op deze manier hoef ik zijn badplezier niet te vergallen, hij kan lekker pret maken....
De huisarts was er ook niet zo blij mee dat badolie voor babies wordt gebruikt, ze vond dat onverstandig en ze hoeven maar 1 grote hap per ongeluk binnen te krijgen of je kunt al problemen krijgen. Maar voor de leverancier..die zal dat natuurlijk niet op de verpakking zetten, ze schrijven er alleen bij: niet voor inwendig gebruik.
Maar je kiest natuurlijk altijd zelf wat je met deze informatie doet. Ik wou gewoon laten weten dat ik niet zomaar iets gehoord heb en door vertel, zonder kennis van zaken.
Groetjes
Jo