Heel Droog

Hoi,
Ik wilde even reageren over het onderwerp babyolie en Oprah. Ik heb zelf die aflevering ook ooit eens gezien. Het ging erom dat die baby de olie zo puur gedronken heeft. Toen kwam er inderdaad een soort filmlaagje in de longen en longblaasjes. Daar kunnen artsen niks meer aan doen. Dat kindje is toen een vreselijke verstikkingsdood gestorven. (ik heb er zó  bij zitten huilen...) Babyolie is in dat opzicht levensgevaarlijk. Je moet er gewoon altijd voorzichtig en met mate mee omgaan!


quote: tejaysmommy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2006 10:12:10'));

beste josamma

sinds wanneer is oprah dokter?
als je in heel nederland dokters gaat spreken dan krijg je misschien wel 10 verschillende antwoorden ik heb het advies toen in het ziekenhuis gekregen dus ja die zullen het wel weten maar volgens mij maken jullie je te druk natuurlijk moet je je kind geen pure olie laten drinken net als zoveel produkten ga je die dan ook allemaal uit huis halen? mijn zoontje drinkt ook altijd van het badwater mischien dat je dan geen bekertje meer moet geven ik maak mezelf in iedergeval geen zorgen ik gebruik het nu al bijna 3jr dus mijn zoontje"drinkt"het ook al 3jr en is gezond als een vis
en natuurlijk heeft iedereen zijn eigen keuze en dit is de mijne

groetjes tejaysmommy



 
Hoi,

Ik wil ook nog even laten weten dat wij de afgelopen twee jaar ALLES geprobeerd hebben om de huid van ons zoontje zacht en eczeemvrij te krijgen. Alles is ons geadviseerd, maar uiteindelijk, na zo'n 1,5 jaar heb ik Zwitsal Bodylotion met Cervix (nagebootst huidsmeer) gekocht. Het huidje van mijn zoontje werd er na een keer of twee superzacht van. Voor mij nooit meer anders! Hij gaat om de dag in bad of onder de douche en na de tijd smeer ik hem van top tot teen in met deze bodylotion!

Groetjes, mamavanLucas
 
Hoi,

Wat goed dat je iets gevonden hebt dat helpt. Met Zwitsal heb ik negatieve ervaring, maar dat is dan meer de olie en de shampoo. De bodylotion heb ik nooit geprobeerd. Is die ook geparfumeerd?

Groetjes
Jo
 
Hi Josmama

Bij ons werkte Zwitsal alleen maar verergerend, ook die nieuwe creme met nageboots huidsmeer. Er zit gewoon te veel parfum in, en dus alcohol, en dat werkt uitdrogend.

groetjes,
lia
 
Hoi

misschien is mijn reactie een beetje aan de laate kant, maar mijn zoon die nu bijna 5 is heeft vanaf baby af aan ook een hele droge huid en mijn kraamverzorgster adviserde mijn om zemelen bad van de kruitvat te gaan gebruiken dit helpt zeker. Misschien heb je er wat aan

groeyjes renske mama van wessel bijna 5 en kas bijna 2
 
Hoi,

Mogelijk heb ik de tip van de week. Mijn dochter had eczeem en je merkte dat de weerstand van haar huid niet optimaal was. Ik smeer mijzelf na het douchen altijd in met body butter smaakje Olive van de Bodyshop. Hierdoor werd het wel beter maar bij de Bodyshop gaven ze de tip om de body butter smaakje Hennep te gaan gebruiken omdat daar geen toevoegingen in zitten. Ik kreeg een tester mee en heb snel een grote pot opgehaald. En weg eczeem. Ze doucht meestal 1 keer per dag, soms iets minder vaak en na het douchen smeer ik haar in. Ze helpt graag omdat ik wat op de binnenkant van de deksel doe.Je kunt dus een tester gaan halen bij de bodyshop, dan kan je kijken hoe het huidje reageert. Wij hebben ook via de huisarts wat smeersels gekregen die niet werkten omdat die alleen op dat ene plekje gebruikt moesten worden.
Succes.
 
Hoi Mirjam,

Ook onze dochter heeft een hele droge huid.
Ik heb toen op aanraden van een collega zalf van louis widmer parfum vrije  ( ik weet niet of ik het goed schrijf ) gesmeerd na elke badbeurt.
Dit zo ´n 3 keer in de week. Nou geweldig, ik heb het een half jaartje gebruikt en haar huidje is geweldig zacht, ik gebruik het nu 1x in de 2~3 weken.
Het is wel een prijzige creme,
Groetjes Marina.
 
Ik zelf zweer bij een droge huid (ik heb géén ervaring met eczeem ed.!!!!), schaafplekken en dat soort dingen, héél ouderwets bij Vaseline. 100% zuiver en ongeparfumeerd.

Mijn schoonmoeder zweert weer bij Boeghemzalf.

We gebruiken het ook voor ons zelf!

En misschien klinkt het gek maar het is écht waar:
mijn zoontje had een tijdje last van een soort wratjes op z'n beentje en toen heb ik 'm 3x daags ingesmeerd met Vaseline en na een paar weken was het weg!!!
Toeval of niet hij heeft ze nu niet meer!

 
Terug
Bovenaan