heel erg jong dan maar??

A

Anoniem

Guest

hoi hoi
ik lees net heel wat over jonge moeder en dat vind ik heel erg gaaf maar toch niet echt weer zo jong als ik ben(sorry echt niet verkeerd bedoel hoor ma weet het anders niet te verworden ) ik ben namerlijk net een week 18 en zwanger van de 2e 20wk5d en we hebben al een dochtertje van 2 1/5 maar wie is er nog nog meer zo jong?? ben echt niet de enige maar je hoort ze ook niet er vaak over praten.. iemand??

veel liefs samantha..

Ik mag hopen dat er niet al te veel moeders zijn die net zo jong zijn als jij toen je eerste kreeg want dat vind ik echt heel onverantwoord, natuurlijk als het een verassing was had ik het ook gehouden maar je hoort eigenlijk gewoon voor te zorgen dat zulke verassing niet gebeuren totdat je een goede opleiding en stabieler leven hebt en daarnaast is volwassen zijn misschien ook wel fijn aangezien je (zelfs nu nog) maar een kind bent.
Ik hoop dat andere kinderen zichzelf wel een jeugd gunnen en hun moeders en zijzelf voor een goed anticonceptieplan zoals ik met mijn moeder toendertijd heb gedaan.

Mag ik dan trouwens meteen hopen dat de vader voor jullie zorgt?

Dat is idd nog heel jong!
Ik ben 23 en zwanger van mijn eerste. Nu, dat leek mij eigelijk nog heel jong...
Aja, wij zijn pas getrouwd en hebben een huis gezet en vanaf toen is het vrij snel gegaan, hoewel we dit niet hadden verwacht, was ik onmiddellijk zwanger na het laten van mijn pil. Ik ben nu bijna 28 weken en kijk er enorm naar uit, maar het was zeker even wennen.

Ik hoop ook zeker voor jouw dat de vader er is voor jullie! Want vaak hoor je dat de papa dan ineens weg is... Nu, het hoeft daarom niet altijd zo te gaan natuurlijk. Ik ga zeker niet veralgemenen.

Ik wens je in alle geval heel veel plezier met je tweede kindje...

Liefs,
van ons...

Ik vind niet dat je zomaar voor iemand kan gaan oordelen.
Je weet niet hoe iemands leven in elkaar steekt. Persoonlijk zou ik op me 17e ofzo ook nog geen kindje willen. Want wil idd eerst vaste baan en een huis.
Maar je weet nooit hoe het bij iemand anders zit of gaat. En als het een bewuste keus is geweest zouden ze er ook wel goed over nagedacht hebben.

Dat het erg jong is is gewoon een feit, maar door op die manier te praten kan je mensen ook kwetsen.

ik was 19 toen ik zwanger was van de eerste het was een verassing.
even getwijfeld of ik het aan kon maar ik heb het gehouden en heb er nooit één moment spijt van gehad.
Het is en blijft jou leven en ik heb er nu ook  bewust voor gekozen om weer aan een tweede te beginnen want als ik dadelijk 38 ben zitten al mijn vriendinnen in de luiers en dan kan ik gaan reizen en de bloemetjes buiten zetten!

ik weet natuurlijk niet jou situatie, maar ik heb erg veel respect voor iemand die zo jong al zo  veel hooi op haar vork neemt!.

alle geluk van de wereld met je kindjes

groetjes kitseltje  
23 jaar
14 weken zwanger

Ben het persoonlijk eigenlijk wel met Ponyville eens...
Als je 15 jaar bent (of net 18) neem je die beslissing m.i. niet weloverwogen. Je kunt dan volgens mij de gevolgen van het hebben van een kind totaal niet inschatten of overzien. Dat je er geen spijt van hebt, is een heel ander verhaal.. Volgens mij, als je besluit een kindje te houden, kun je haast niet anders dan er enorm veel van houden; 't is ten slotte je eigen vlees en bloed. Een leven zonder kind is dan ook bijna niet meer voor te stellen. Maar een weloverwogen keuze....nee, dat gaat er bij mij ook niet in.

nee dat denk ik dus ook niet maar is nog niet erg als je 18 bent (dan ben je er gewoon extreem jong bij) maar een kind krijgen op je 15-16e dat vind ik wel onverantwoord (want dat was ze dan bij haar eerste) dan ga je mij niet vertellen dat DAT een bewuste keuze is. Of dat er meer kinderen dat zouden moeten gaan doen (want dat hoop ik toch niet)

Terug
Bovenaan