heel graag jullie reactie

Is toch niet gek? Je lichaam kan wel raar doen hoor - ik heb na het stoppen met nuvaring heftige zwangerschapsverschijnselen gehad maar dat kwam achteraf alleen doordat mijn hormoonhuishouding weer op orde moest komen. Maar twee maanden later had ik het weer, in lichte mate en ruim een week voordat ik ongesteld moest worden. Ik zat in dezelfde onzekerheid als jij maar er zit helaas niets anders op dan te wachten tot je kunt testen of ongesteld wordt. Ik testte positief. En ja, als je pil vergeet en onbeschermd sex hebt in de dagen daaromheen, kun je zwanger worden.. :) Succes met wachten!

doe een test! dan weet je het. ondanks de pil kan je zwanger worden en er is maar 1x nodig om raak te schieten hoor. en als het niet zo is. schijnzwanger of hormoonhuishouding op hol kan het ook zijn, dus dan wel ff naar de HH gaan hoor. serkte

@Do, ik zeg ook niet dat je je niet vreemd kunt voelen voordat je kunt testen maar... er zit altijd 14 dagen tussen eisprong en menstruatie. Dan duurt het nog een paar dagen voordat het eitje bevrucht in de baarmoeder genesteld is dus kan het nooit zo zijn dat je meer dan 1.5 week voor je menstruatie al zwangerschapsklachten hebt!!
Ook ik wist bij al mijn zwangerschappen al een dag of 3/4 voordat ik kon testen dat ik zwanger was.

ter aanvulling; tenzij de mamavanMilan al langer zwanger is want ze schrijft dat ze zich al weken vreemd voelt!
Het is al meerdere malen hierboven genoemd maar het makkelijkste is dat ze gewoon een test doet!

hoi mama 689.

er zit niet ALTIJD 14 dagen tussen eisprong en men. mijn eisprong had ik op dag 7 na mn menstruatie! een week late rdus, ipv 2 weken!
dezelfde dag trouwens ook gelijk zwanger geworden, en nog geen week later (dus nog steeds voor mn eisprong) wist ik al dat ik zwanger was! ik kon alleen nog geen test doen omdat het daar te vroeg voor was.
nogmaals: dit alles klopt ook precies met de groei van mn kleintje. bij mn dochtertje had ik precies het zelfde.
ik heb mijn eisprong eerder dan 14 dagen en meerdere mensen kunnen/zullen dit hebben.
de ander heeft juist weer later de eisprong.
dit is dus absoluut niet waar wat jij zegt.

ik heb totaal geen zin om hier een discussie over te maken.
mama van milan stelde een vraag en ik antwoorde daarop, en wilde even duidelijk stellen dat ze dus al wel zwanger kan zijn, zonder dat ze over tijd is.

@ mama van milan.

1 keer je pil laten staan en hij is al minder betrouwbaar he dan de 99% van normaal.
ik snap je gemengde gevoelens wel hoor.
en al die twijfels is normaal hoor :D
ik wist gewoon zeker dat ik zwanger was, maar toch durfde ik het tegen bijna niemand te vertellen.
mn vriend mn moeder en mn oma wisten het al wel , maar de rest van de fam heb ik pas op de hoogte gesteld toen ik de test had gedaan en het blauw op wit had staan zeg maar hahaha
ondanks dat het niet gepland zou zijn (maar wel van harte welkom als ik je goed begrijp) hoop ik het wel voor je. mooie leeftijd ook, tussen milan en de evt volgende baby :D

nou meid, ik hou je topic in de gaten.
melden he, als je meer weet :D

doe rustig aan en maak je er niet al te gek over. dan is de teleurstelling ook minder groot.

liefs, do

@mama689, die 14 dagen kloppen echt niet hoor. Vooral als je een onregelmatige cyclus hebt. Ik ben nu zwanger geworden op dag 4 nadat mijn laatste mentruatie is begonnen.(ben maar 3 dagen ongi) En op dag 21 van mijn cyclus een positieve test gehad.

De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen

De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen. De eerste fase is die waarin de eicellen groeien en rijpen. In die periode maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon oestrogeen, dat zorgt dat het baarmoederslijmvlies zich voorbereidt op een eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Aan het eind van de eerste fase maken de hersenen bovendien een hormoon aan dat de eisprong in gang zet: het LH, of Luteïniserend Hormoon.

De duur van de menstruatiecyclus wordt vooral bepaald door de eerste fase. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen valt de eisprong op dag 14, precies in het midden. Maar als de cyclus langer of korter duurt, verschuift de eisprong naar voren of naar achteren. De eerste fase kan dus ook een week duren, of drie of vier weken.

Vlak voor de eisprong is een eicel zo groot als een speldenprik: 0,1 millimeter in diameter. Daarmee is de eicel verreweg de grootste van alle lichaamscellen. Per maand komt er in de regel slechts één eicel vrij.

De tweede fase van de cyclus, na de eisprong, duurt altijd veertien dagen, met hooguit twee dagen verschil. In de tweede fase van de cyclus maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon progesteron aan. Dat zorgt ervoor dat de baarmoeder een eventueel ingenesteld embryo niet afstoot. Maar progesteron legt niet alleen de baarmoeder lam, maar tegelijkertijd de darmen. Daardoor kun je vlak voor je menstruatie last hebben van verstopping

@Josh, de eerste fase kan inderdaad wisselen!!!! De tweede fase van de cylcus dus de fase NA de eisprong is altijd om en nabij de 14 dagen. Of je nu een cyclus hebt van 40 of 28 dagen of je nu 1 keer per maand of 2 keer per jaar menstrueert.

Terug
Bovenaan