heel voorzichtig (april mama's?)

Nog even het vervolg:

Vandaag ben ik naar de verloskundige geweest en het was inderdaad helemaal mis, zoals ik eigenlijk al wist.
Maar mijn baarmoeder was helemaal leeg en mooi schoon, dus ik hoef gelukkig niet naar het ziekenhuis voor curettage. Mijn lichaam had het zelf helemaal gedaan. De verloskundige was ontzettend lief (ze was ook de verloskundige bij mijn moeder toen ikzelf werd geboren) en vertelde dat ik bij een volgende zwangerschap evenveel kans had op een gezonde zwangerschap als ieder ander. Ze heeft me aangeraden om mijn menstruatie even af te wachten en dan heb ik in principe groen licht om weer zwanger te worden.
Maar eerst moet ik dit nog een plekje geven.

Lieve meiden, ik wens jullie allen een fijne zwangerschap en hopelijk tot ziens op dit forum...

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel 9 weken zwanger, het is mijn allereerste zwangerschap en ik ben op de 14e uitgerekend. Vind 't allemaal erg spannend, want weet niet goed wat me te wachten staat en had in het begin ook echt het gevoel van mijn god wat heb ik mezelf aangedaan! haha

Vlak voor mijn eigenlijke menstruatiedatum had ik een aantal nachten erg veel buikpijn. Achteraf vermoedelijk innestelingspijn. Tot nog toe geen bloed verloren.

Heb al wel een aantal weken steeds een zeurend gevoel na het plassen en voel me veel misselijk (hoef gelukkig niet over te geven!) en de hele dag door, heb regelmatig hoofdpijn (ook al drink in minimaal 1,5 liter per dag), ben een stuk verstrooider en erg moe.

In de nacht van afgelopen zondag op maandag heb ik nauwelijks een oog dichtgedaan, zo'n buikpijn had ik. Alsof mijn baarmoeder en vagina heel heftig krampten, net als wanneer ik net flink ongesteld was maar dan erger. Alleen geen bloedverlies. Maanadagochtend meteen de verloskundige gebeld en die vermoedde in eerste instantie blaasontsteking. Dat heb ik nooit gehad, dus kon goed want ik zou de symptomen niet herkend kunnen hebben. Urine bij de huisarts laten testen, maar een blaasontsteking had ik absoluut niet werd mij verteld...

Dus de vk weer gebeld. Gezien de behoorlijke pijn die ik bleef houden, ging ze een spoedecho regelen. Ze vermoedde een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik kreeg een telefoontje en kon nog diezelfde middag terecht voor een echo. Ik was erg zenuwachtig en voelde me beroerd. Gelukkig kon mijn partner mee!

Bij de echo bleek dat het kleintje helemaal in orde is, we hebben het hartje zien kloppen. Mijn klachten konden ook verklaard worden. Ik blijk aan mijn linker eierstok 2 vuistgrote cysten te hebben, elk ongeveer 4,5 bij 5cm! Die drukken op mijn organen en prikkelen mijn baarmoeder. Omdat ik er zo'n pijn van heb, mag ik nu max 6 paracetamols per dag nemen. Mijn eigenlijke 1e echo stond gepland voor de 27e en die gaat ook gewoon door. De cysten worden dan weer gemeten en hopelijk blijven ze even groot of slinken ze...

Groeten allemaal en erg leuk om hier mee te lezen!

ik heb ook maar even het schema ingevuld:

naam..........kind..........echo..........vk.........verwacht

shari...........1e..............26-8..........26-8.......13-04
zebraatje....1e..............2-9............16-9.......15-04
loes.............3e.............???............28-8.......07-04
Mo4............4e..............8-9............27-8.......05-04
moonp........3e.............15-9...........24-9.......07-04
motherof2..3e..............22-9............9-9.......15-04
maantjeluna 1e............11-09.........11-09....14-04
Mieka...........1e.............03-09..........?..........10-04
Mammik30....1e.............09-09........03-09......21-04
meXXmo........1e.............27-09........22-09.....14-04

Hoi,

Ik ben 11 weken zwanger van ons eerste kindje! We zijn er heel erg blij mee maar hebben niet echt de beste start die je je kunt wensen. Bij de 6 weken had ik ook heel erg last van buikpijn en kon de pijn echt niet aan. Eerste instantie de huisarts gebeld en die zei: blijf in je bed liggen en wacht tot het bloeden begint en bel dan maar weer terug... Was helemaal van de wap toen ik dat hoorde. Gelukkig zei een vriendin dat ik beter de VK kon bellen en dat heb ik ook gedaan. Zij had meteen een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een eigen omdat ze dacht dat het buitenbaarmoederlijk was en daar kon ik meteen terecht. Heel zenuwachtig en verdiretig en met veel pijn daarheen gegaan. Echo was gelukkig helemaal goed en hoefde me niet druk te maken zat alleen een cyste maar die zou vanzelf wel verdwijnen.Opgelucht naar huis gegaan en de pijn was ook spontaan weg!Helaas die nacht werd ik heel erg ziek en kon niks meer binnen houden.Weer huisarts gebeld maar kon niks doen.We hebben toen zelf besloten toch maar weer naar het ziekenhuis te gaan.Daar werd ik meteen opgenomen en bleek dat ik aan het uitdrogen was.Werd meteen aan infuus gelegd met vocht en pijnstiller.Na een paar dagen mocht ik gelukkig weer naar huis!Nu een paar weken verder zit ik nog steeds thuis en mag ik niet werken.De gyn wil dat ik voldoende rust neem en goed naar mijn lichaam luister omdat de buikpijn wel blijft maar niet meer zo heftig is.Het geluk is dat ik weet dat de kleine goed groeit en daar niks mis mee is alleen gaat het met mij niet zo lekker.Afgelopen zaterdag is mijn schoonzus op 39 jarige leeftijd gestorven dus dat krijgen we er extra bij nu.Meteen zijn de klachten ook flink toegenomen dus denk zelf dat het ook met stress te maken heeft.Herkennen jullie die klachten misschien ook?Flinke krampen in de onderbuik die niet te harde zijn en heel erg diarree (min.13x per dag) en zoooo moe...Ik heb wel een spastische darm, misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben? Ow ja als alles loopt zoals de bedoeling is dan komt onze kleine 6 april!
x Chantal

Terug
Bovenaan