Heftige ruzie waar baby bij was...

Dat kan inderdaad prima via de huisarts. Je kunt ook zelf op internet kijken naar een relatietherapeut bij jullie in de buurt. 

Jonge jonge wat een burgerlijke nette gezinnetjes hier op dat oudersvannu forum zeg! Hier ook een gezin met een zuid Amerikaans temperamentje! Hier is huis wordt vaak "geroepen" door deze mama. Mama is het namelijk soms weleens helemaal beu! Papa en mama hebben een heel heftige vermoeiende tijd achter de rug en dan wil het wel eens minder leuk zijn. Natuurlijk kun je het beter vermijden waar je kind bij is maar hey! Jullie zijn mensen hè! Vermoeide mensen! Wees niet zo hard voor jezelf... je baby is echt niet gelijk getraumatiseerd hoor. Als jullie het maar altijd weer goed maken en er geen olifant in de kamer laten staan.. kinderen zijn daar namelijk knetter gevoelig voor... spanningen voor langere tijd! Je kunt beter de boel even een paar minuten laten ploffen om de lucht geklaard te krijgen dan dan je zoiets lekker lang in de lucht laat hangen.. maargoed dat is mijn mening! 

En een stoel op de rond, Meis maak je niet druk. Hier ging heel het servies door de kamer toen ik hoogzwanger was en was slaapgebrek voor ons ook de trigger om af en toe ongegeneerd een potje duidelijk taal te spreken en nog gebruik ik mijn stembanden. Mijn dochter is dat inmiddels gewend, die weet dat papa en mama hee erg gek op elkaar zijn en dat het ALTIJD weer snel over is en die heeft er echt niks aan over gehouden hoor..het is een prachtig vrolijk kind dat vooral veel plezier heeft en ongetwijfeld krijgt ze zelf ook haar op tanden. 

"krijg ik de rillingen van". Ik krijg de rillingen van mensen die altijd maar doen alsof ze perfect zijn. 

[quote quote=10336749]Jonge jonge wat een burgerlijke nette gezinnetjes hier op dat oudersvannu forum zeg! Hier ook een gezin met een zuid Amerikaans temperamentje! Hier is huis wordt vaak “geroepen” door deze mama. Mama is het namelijk soms weleens helemaal beu! Papa en mama hebben een heel heftige vermoeiende tijd achter de rug en dan wil het wel eens minder leuk zijn. Natuurlijk kun je het beter vermijden waar je kind bij is maar hey! Jullie zijn mensen hè! Vermoeide mensen! Wees niet zo hard voor jezelf… je baby is echt niet gelijk getraumatiseerd hoor. Als jullie het maar altijd weer goed maken en er geen olifant in de kamer laten staan.. kinderen zijn daar namelijk knetter gevoelig voor… spanningen voor langere tijd! Je kunt beter de boel even een paar minuten laten ploffen om de lucht geklaard te krijgen dan dan je zoiets lekker lang in de lucht laat hangen.. maargoed dat is mijn mening! En een stoel op de rond, Meis maak je niet druk. Hier ging heel het servies door de kamer toen ik hoogzwanger was en was slaapgebrek voor ons ook de trigger om af en toe ongegeneerd een potje duidelijk taal te spreken en nog gebruik ik mijn stembanden. Mijn dochter is dat inmiddels gewend, die weet dat papa en mama hee erg gek op elkaar zijn en dat het ALTIJD weer snel over is en die heeft er echt niks aan over gehouden hoor..het is een prachtig vrolijk kind dat vooral veel plezier heeft en ongetwijfeld krijgt ze zelf ook haar op tanden. “krijg ik de rillingen van”. Ik krijg de rillingen van mensen die altijd maar doen alsof ze perfect zijn.[/quote]

Heeft niks te maken met perfect zijn of verwijten. Of burgerlijk en net. Niemand zegt het zelf niet te hebben of het zo goed te doen dat ze het allemaal perfect zelf kunnen. Gaat er om hoe je er op reageert en wat jij/jouw omgeving fijn vindt/wat werkt. Dus rustig tijger.

Jullie zullen vast geen 6 maanden samen zijn maar het beste advies dat mijn vader mij ooit gegeven heeft; ruzie moet je leren maken in een relatie. 
Mijn man en ik zijn beide zeer explosief in woorden. Nu was dit vooral een probleem voordat wij samenwoonde maar alsnog. We hebben moeten leren waar de grens bij de ander en onszelf lag. Nu weten we precies waar die grens is en komt er afstand en afkoeling om het weer op te pakken. 
Ik ben van mening dat het schuldgevoel dat jullie hebben al 70% van een toekomstige situatie tegenhoud. Dit incident zal direct weer omhoog komen. 
Het is vervelend en het is naar maar het gebeurt in elk huis en alle reacties die schijnheilig doen alsof het daar niet gebeurt.. bah. Ieder huis heeft een kruis. 

Wat een onzin dat je schijnheilig bent als je nooit schreeuwend ruzie maakt. Het heeft te maken met de persoonlijkheden van jou en je partner gecombineerd. Bij sommigen leidt dat tot explosies, bij anderen nooit. Mijn man en ik hebben discussies, maar eigenlijk nooit ruzies. Op een of andere manier gebeurt dat gewoon niet, ook al zijn we al 10 jaar samen. Maakt dat ons schijnheilig? Tuurlijk niet. Deze manier werkt kennelijk voor ons en, heel eerlijk, vind ik dat prettiger dan wanneer er stoelen door de kamer zouden vliegen. En ja, ieder huis heeft z'n kruis, maar wel een ander kruis. Ik heb een zware burn-out gehad, mijn man's ouders hebben hem afgestoten, maar wij maken dan weer geen heftige ruzies. Graag minder snel oordelen. Dank.

Ik vind ook dat er te heftig gereageerd wordt. Anders zou je als ouders nooit meer ruzie kunnen maken, oké die vriend kon zich even niet beheersen omdat hij zo boos was maar dit komt echt door slaapgebrek en dit komt in de beste huishoudens voor. Maak je er vooral niet te druk over. Probeer bij te slapen wanneer dat kan ( geldt ook voor je vriend). Bijvoorbeeld dat je elke dag afwisseld dat de een eerder naar bed gaat dan de ander zodat dat in evenwicht is bij allebei. 

Het kan iedereen overkomen. Probeer zoals iedereen al zegt, de volgende keer iets eerder uit de situatie te stappen, om vervolgens na het nadenken er weer een frisse kijk op te hebben. En ik lees ook dat je kindje om de 2 uur wakker word.. Misschien is je bv. Productie niet meer helemaal optimaal? Waardoor hij elke keer weer snel wakker wordt? Iets om met het consultatiebureau te overleggen. Al met al, bv het wreet de energie uit je lichaam, maar je kindje zien groeien door het geen wat je zelf produceert, is wel iets moois. Respect.

Langdurig slaaptekort doet je zeker geen goed! Ik ken het heel goed (heb een jonge tweeling). Je hebt een kort lontje, je bent snel emotioneel. Als je partner hier ook last van heeft dan kan het al gauw ontploffen. Soms ontkom je er gewoon niet aan omdat het je allemaal teveel wordt. Voel je er niet te schuldig over! Dit akkefietje heeft de kleine heus niet beschadigd. Probeer de volgende keer even afstand te nemen als het je teveel wordt, of ga even iets anders doen of ga lekker stoom afblazen in een andere ruimte. Het is zwaar maar probeer ook een beetje lief te zijn voor jezelf en elkaar want je hebt elkaar nodig. Geef elkaar wat vaker een knuffel en maak het altijd weer goed na een ruzie?

Terug
Bovenaan