helaas,denk dat t niet goed is.....alweer niet!

Hallo Caro,

Jouw verhaal heeft me goed gedaan! IBen voor de 1e keer zwanger en heel onzeker. Ik kreeg met 7 weken (vorige week) een bloeding - eerst een beetje roze op het toiletpapier, precies zoals jij zei, maar daarna ook nog wat bruinig (dus oud) bloed. Ik heb de gyn gebeld (ik ben al 3x geweest omdat ik al de hele zwangerschap enorme buikpijn heb) maar die zei dat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding was.

Ik mocht wel langskomen (op mijn verjaardag, pfff) maar heb ervoor gekozen het af te wachten tot 10 weken, dan hebben we weer een afspraak voor de zoveelste echo. Met 6 weken hebben we het hartje zien kloppen, maar toch... Ik ben niet gerust tot ik zie dat het met 10 weken nog goed klopt (en wie weet durf ik zelfs dan nog niet te genieten)! Gelukkig heb ik sinds vorige week geen bloedverlies meer gehad. Ik hoop dat het over twee weken dus allemaal goed is, en dat ik dan gewoon naar de vk kan  - ik kan geen ziekenhuis meer zien!

Laat je ons weten hoe het gaat?
Hilde

Hoi Caro,

Wat heerlijk dat alles goed is!, dat zal inderdaad een hele opluchting zijn.
Vreemd verhaal over je overgewicht,. Ook ik heb heb een behoorlijk overgewicht, maar had hier nog niet eerder van gehoord.

Groetjes

hoi hoi,

Zelf vind ik t erg vreemd dat ik blijkbaar de enigste ben die met overgewicht verplicht is om de controles bij de gyn te laten doen!
Het is een nieuw protocol zei mijn vk.
Ook zij  zag liever dat ik gewoon bij haar kon komen.
Ook de bevalling mag ze niet doen,dit moet ook in t ziekenhuis,alleen omdat mijn BMI op 37 zit.
Ik vind t best wel oneerlijk dat zo te merken alleen deze regio dit protocol hanteert.
Ik wil er toch nog es over hebben met de vk en ook met de gyn,als ze dit protocol willen hanteren dan zou dit toch in heel NL zo moeten zijn?!

Met mij gaat t verder erg goed,ik ben nu 10wk en 6 dagen zwanger en volgende week vrijdag heb ik mijn eerste controle bij de gyn.
Hoop dat ik een echo krijg en anders vraag ik erom,dat is natuurlijk wel weer een van de voordelen,maar toch als ik mag kiezen zou ik liever mijn controles door de vk laten controleren.

liefs Caro

Terug
Bovenaan