(helaas) nieuw hier

Hallo,

Ontzettend veel sterkte gewenst methet verwerken van jullie verdriet.........Wat hoor je het helaas vaak, miskramen..........
Zorg goed voor jezelf........En hoop snel weer goed nieuws te horen hier.
Liefs en sterkte sarah.

Dank je wel voor jullie reactie, Dion en Sarah.
Ik heb op internet nog een folder gevonden van een afdeling gyn. over miskramen. Vond ik wel handig om te lezen. Ben benieuwd wat de vk maandag allemaal te vertellen heeft. Ik heb trouwens ook geen klagen over onze vruchtbaarheid: beide keren raakte ik na de eerste normale cyclus zwanger. Ik hoop in ieder geval niet dat mijn uitgerekende datum voorbij gaat en dat ik dan niet zwanger ben, dat lijkt me wel erg! Gelukkig hebben we daarvoor nog eventjes: 23 mei was d-day...

Het stomme is dat ik aldoor getwijfeld heb. Ik heb zelf bedacht hoeveel vriendinnen er zwanger waren zonder een miskraam gehad te hebben en dat ik dan dus best de volgende zou kunnen zijn met een miskraam. Inderdaad was ik nummer 10 van de 1 op de 10 die een miskraam krijgen :-( Uiteindelijk zet dat me ook wel weer met beide voeten op de grond: de volgende keer is het (zeer waarschijnlijk) een ander!

Mijn vriend is nu bezig met het opruimen van wat de babykamer zou worden. We waren alvast begonnen met boekenkasten uitruimen en zo. Ik kan me er nog niet toe zetten om hem te helpen, maar waarschijnlijk is dit zijn manier van "schoon schip" maken voor (hopelijk) een volgende zwangerschap.

Groetjes, Kaskes

Hey!

Ja een miskraam is echt een emotioneel iets, en de een gaat er heel anders mee om dan de ander. Dat had ik zelf ook bij de eerste keer., dat ik dacht van : als ik maar voor de uitgerekende datum een eind op weg ben....Ondertussen heb ik daarna nog weer 2 miskramen gehad. Nu ben ik weer zwanger voor de vierde keer en ben ik op 3 dagen na uitgerekend op de datum waarvan ik de eerste keer ook uitgerekend zou zijn. Heel apart vind ik dat
Hoop dat het goed gaat met jou en je partner....En dat ik gauw weer goed nieuws van je hoor...
liefs SArah

Hoi Sarah,

Het gaat wel redelijk nu. Gisteren is de vk geweest en daar heb ik een heel fijn gesprek meegevoerd van bijna 2 uur! Ons dochtertje (ruim 2 1/2) is nu uit logeren en ik kan eens even mijn tranen de vrije loop laten, heerlijk! Dat lucht echt op.

Wat fijn dat je nu opnieuw zwanger bent en dat het nu wel goed gaat. Hoe ver ben je?   Met hoeveel weken heb jij je miskramen gehad? Ben je daar inmiddels voorbij en geeft dat wat vertrouwen? Ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap nu!

Groetjes, Kaskes

Hallo,

Wat fijn dat je verloskundige de tijd voor je neemt, kan je alles lekker van je af praten.

Mijn eerste miskraam was is elf weken maar was het vruchjte met 81/2 week gestopt, wel een goede echo gehad, mijn tweede miskraam was ik zes weken, en mijn derde was ik 4 weken en vier dagen. Nu ben ik 9 weken ver en ga nu dus de tiende week in, met 7 weken en 3 dagen een goede echo gehad, en alles klopte. Toch vind ik het heel erg spannend, let constant op mijn lichaam en ben zo bang voor weer een missed abortion als met de eerste keer...........8 november mijn tweede echo dan ben ik bijna 12 weken. Als het dan goed is wil ik er echt van gaan genieten....................Maar kan gewoon nog niet geloven dat ik over 7 maanden echt een kindje in mijn armen zal hebben..........Maar het is echt een ontzettend diepe wens.

Wel ontzetend mooi dat je al en dochterje hebt..........wat natuurlijk je verdriet niet weg neemt van de miskraam. Maar je weet wel dat het kan.......Hoop voor je dat er snel weer goed nieuws is! Hou je ons op de hoogte?!
Liefs Sarah

Hoi Sarah,

Wat lijkt 8 november dan nog ver weg, hè? Het lijkt me heel lastig, want ik had ook heel lang nog klachten (nu nog steeds af en toe stekende borsten!), dus je krijgt dan zo het gevoel dat je niet op je lichaam kan vertrouwen... Ik duim voor je dat je op 8 nov een prachtig kindje in je buik ziet bewegen!

Dat we al een dochtertje hebben, maakt het verdriet niet minder, maar we kunnen wel wat meer vertrouwen hebben. We weten dat het ook goed kan gaan en ze troost ons ook zo lief!

Volgens mij zit er al weer een eisprong aan te komen: vanmiddag ineens een enorme klodder afscheiding en wat steekjes in onder in mijn buik. Dan zou ik over 14 dagen alweer ongesteld zijn, joepie!
Ik hou je op de hoogte!

Kaskes

Hoi Sarah,

Wat lijkt 8 november dan nog ver weg, hè? Het lijkt me heel lastig, want ik had ook heel lang nog klachten (nu nog steeds af en toe stekende borsten!), dus je krijgt dan zo het gevoel dat je niet op je lichaam kan vertrouwen... Ik duim voor je dat je op 8 nov een prachtig kindje in je buik ziet bewegen!

Dat we al een dochtertje hebben, maakt het verdriet niet minder, maar we kunnen wel wat meer vertrouwen hebben. We weten dat het ook goed kan gaan en ze troost ons ook zo lief!

Volgens mij zit er al weer een eisprong aan te komen: vanmiddag ineens een enorme klodder afscheiding en wat steekjes in onder in mijn buik. Dan zou ik over 14 dagen alweer ongesteld zijn, joepie!
Ik hou je op de hoogte!

Kaskes

Terug
Bovenaan