helaas

hallo meiden

ik heb vandaag een echo gehad bij 10 weken en 5 dagen maar het vruchtje bleek al gestopt te zijn met groeien bij   weken en 5 dagen dus helaas.
ik had al een voorgevoel want dit is mijn derde zwangerschap en voelde mij heel anders dan met de vorige drie maar toch nog wel schrikken als je echt geen hartje ziet kloppen want de hoop bleef toch.
ik mag nu thuis afwachten tot het komt weten jullie ook hoe lang zoiets kan duren?

liefs silke

Hoi Silke,

Ik wil je als eerste heel veel sterkte wensen. Ik weet dat dit verlies hard aankomt.
Ik heb zelf in mei dit jaar een miskraam gehad, en bij mij is er vanalles misgegaan. Ik ben wel in 3 uur alles verloren dus dat ging best snel, alleen het vloeien daarna (8weken)  en de hoeveelheid bloedverlies (2,5 liter) was enorm. Het is echter bij iedereen verschillend.

Ik wens je alle sterkte toe.

Groetjes Esther

Hoi Silke,

Wat komt die klap hard aan, hè? Zelfs als je je er al een beetje op ingesteld hebt dat het misschien wel niet goed is.
Ik hoop dat je geen curretage hoeft, dat lijkt me niet fijn. Bij mij kwam de miskraam spontaan op gang (daarna pas de echo, waarop het vruchtje al weg was) en ik vond het fijn dat mijn lichaam het zelf "geregeld" had. Maar misschien vind jij het wel prettiger als een arts het weghaalt en je er niet op hoeft te gaan wachten...

Heel veel sterkte, meid!

Kaskes

hoi silke..

het kan een tijd duren voordat het op gang komt...
wij kwamen er met 14 weken achter dat ons kindje ben 10 weken gestopt was met groeien. een week dus nadat we met 9 weken nog een goede echo hadden gehad.

daarna duurde het nog bijna een week voordat het afkwam.
je hersenen kunnen blijkbaar een seintje doorgeven aan je lichaam dat daar iets zit wat er niet hoort. en zo zorgen dat het toch nog op gang komt.

bij ons heeft het dus uieindelijk 5 weken levenloos in mijn lichaam gezeten.
een raar idee hoor.. als je er zo over nadenkt.

ik hoop dat je het verlies snel een plekje kunt geven. mijn valt dat in ieder geval erg zwaar. ik heb het er nu (3 maanden nadien) nog moeilijker mee dan in het begin lijkt het wel. voel me soms een emotioneel wrakje.

heel veel sterkte de komende tijd!
liefs Carina

Hoi Silke,

Wat vervelend om te horen dat ook jij een miskraam gehad hebt, dat is geen pretje, ik kan er helaas over meepraten.

Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat het er "vanzelf" af komt. Ik heb 2 keer een miskraam gehad en ik wilde het meteen weg hebben. Ik vond het verschrikkelijk om rond te blijven lopen met zwangerschapsverschijnselen terwijl ik wist dat er geen levend kindje in mijn buik zag. Ik ben dan ook 2x gecuretteerd. De eerste keer was in juli 2004, gelukkig ben ik in oktober 2005 de trotse moeder geworden van een dochter. De 2e curettage heb ik gehad 19 september jl. best nog vers. De laatste keer was ik bijna 8 weken toen we voor de echo gingen, maar de gyn dacht dat het al in een heel vroeg stadium mis gegaan was, week 4 of 5. Dus ik liep al 4 weken rond dat ik dacht dat ik zwanger was, terwijl het niet goed was.
Bij allebei m'n miskramen voelde ik me toch anders als toen ik een goeie zwangerschap had. Kon om de een of andere reden nog niet echt genieten van het feit dat ik zwanger was, te bang dat het mis zou gaan, misschien toch een soort voorgevoel.

Wat je ook beslist afwachten of curetteren, je moet doen waar je je prettig bij voelt, da's het allerbelangrijkste.

Nou, succes meid en hopelijk voor ons allebei heel gauw een goeie zwangerschap met een mooi en gezond kindje.

Groetjes Wijstje.

hoi silke

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd Het is niet leuk om te horen dat je kindje is overleden het is alsof de grond onder je wegzakt

groetjes Corina

Hee Silke, wat vreselijk meid. Heel erg veel sterkte gewenst met het verwerken van dit grote verlies.
Het kan (afhankelijk van hoe je lichaam erop reageert) wel enkele weken duren. Mijn Vk zei destijds dat ze normaal gesproken 1 a 2 weken afwachten en aslhet er dan nog niet vanzelf uitgekomen is, ze een afspraak maken voor een curettage. Tenzij ik zelf eerder een curettage wilde. Ivm een vakantie naar het buitenland heb ik toen een week later idd en curettage gehad, en ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee was want je blijft in onzekerheid zitten: "wanneer komt het eruit?" en "stel dat het onderweg, in de winkel of op het werk gebeurd". Bovendien begon na de curettage pas echt het verwerken omdat ik tot die tijd toch nog ons kindje in mijn buik had zitten. Na de cur was het definitief voorbij en kon het verwerken beginnen.

Nogmaals heel veel  sterkte gewenst en ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent

groetjes,
Dionne  

He Silke, ik had een berichtje voor je getypt, wil ik het plaatsen, is het floep weg. Nog een keer opnieuw.

Meid,  wat een rot bericht je te horen hebt gekregen, ondanks je voorgevoel, want je blijft toch hopen he? Ik weet precies wat je bedoelt en dat je wereld dan ff instort. Toen ik wist dat ik zwanger was was ik de eerste 2 weken onwijs blij, daarna  had ik dat gevoel niet meer en dat vond ik zo raar.  26 okt. had ik een echo, ik was toen 9 wk en 2 dg.  en helaas werd mijn voorgevoel waar. Het kindje was toen net 1 dag daarvoor overleden. Echt dramatisch vond ik het. Ik heb nog bijna 2 weken met het kindje in mijn buik rondgelopen voordat ik een curretage kreeg. Ik ben blij dat ik dat nu gehad heb (nu 2 weken geleden alweer) want vanaf toen kon ik met de verwerking beginnen.

Meid, ik wens je heel veel kracht toe. Sterkte!

xx Luna

Terug
Bovenaan