helaas

Hoi Kaskas.
als eerste; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Was het je 1e zwangerschap? Dat lijkt me zo vrezelijk. Ik heb vier kinderen en wist niet dat een miskraam zo hard zou aan komen. Laat staan bij je 1e. Maar we waren zo blij. En dit kindje was zo gewenst. En dan denk je dat je 3 mnd ben en hoor je ineene dat het niet meer leefd. Ik was er wel bang voor want ik voelde me deze keer anders. en mijn kwaaltjes waren al heel snel weg. Maar toch had het al een plekje in ons leven.

hoi hoi

kaskas gefeliciteerd met je zwangerschap geeft toch wel weer een beetje hoop dat het wel kan snel weer zwanger na een miskraam.
ik ben zelf nogal geschrokken van de hevigheid van de miskraam omdat ik dus niet had gedacht dat het net zo heftig zou zijn als mijn bevallingen en had niet gerekend op al het bloedverlies.

wilhelmin wat leuk dat je al een gezin hebt met 4 kinderen ik las het nu eigenlijk pas( ben nog een beetje verstrooid.)
vind het altijd leuk om te lezen dat er toch nog meer mensen zijn die voor een groot gezin gaan ik ben zelf 28 jaar en heb soms het idee dat ik een uitzondering ben.

liefs silke

Hoi!

Die pillen lijkt me toch een stuk prettiger dan een curretage! Hoe vonden je kinderen het om het babytje te zien?
Onze dochter (wordt eind januari 3) hebben we het wel verteld omdat ze zo onzeker werd van ons verdriet. Toen we het eenmaal verteld hadden, leefde ze heel erg mee. Vroeg elke keer of het al beter ging, aaide ons over de rug als we moesten huilen, heel lief!
Het lijkt me wel gek, dat je een grafje in de tuin hebt. Ga je er nog iets bovenop planten, een mooi boompje of zo?

Ik vond de miskraam, vooral emotioneel, veel heftiger dan ik me ooit voorgesteld had! Ik was echt helemaal van slag, kon geen boodschap meer doen, plannen wat er moest gebeuren kon ik niet en dat heeft best een tijd geduurd. Ik vond het net of de automatische piloot, waarop je een heleboel dingen doet, niet meer functioneerde. Over thee zetten moest ik zelfs nog nadenken! Ik kon ook niet meekomen met de vaart die de rest van de wereld nog had, ging me allemaal veel te snel! Ik weet ook nog steeds niet hoe ik veilig vanaf de echo naar huis ben gereden...

Gelukkig was het niet mijn eerste zwangerschap. Behalve dat onze meid een enorme troost voor ons was, wist ik ook zeker dat het wel goed kon gaan. Dat gaf wel vertrouwen. Ik ben ook heel blij dat het zo snel weer gelukt is (hoewel ik door die twee zwangerschappen zo kort op elkaar nu al een beste buik heb en niet weet hoe ik dat verborgen moet houden op mijn werk). Dit voelt zoooo anders! Die korte zwangerschap maakte me alleen maar onzeker, ik moest elke keer bedenken dat er een kindje in mij groeide. Dat was niet iets wat ik vanuit een overtuiging gewoon wist, zoals nu. Nog 2 weken (min 1 dag) en dan hebben we de echo!

Meiden, hou je taai!

Liefs, Kaskes

Hoi kaskes. dus je voelde ook verschil bij die zwangerschap. Ik ook.

De kinderen vonden het helemaal niet eng om het babietje te zien. Die van 5 vroeg zelfs of ze het mee naar school mocht nemen. De ouste , van 8, heeft wel lang gekeken. Het zat in een potje met water. Kon je het van alle kanten bekijken.

Ben nu zoooooo moe. Hebben jullie dat ook (gehad).

Hoi Silke
Ik heb altijd een groot gezin gewild. Aan mijn kant in de fam heeft bijna iedereen dat. Ik kom uit een gezin van 8. En onze zou het 26e!!!!!!!!!!!!!!!!!! kleinkind zijn. Bij mijn man vinden ze 4 al veel  en moesten best even wennen toen ze hoorde dat we een 5e kregen. Nu weet ik niet of die 5e nog wel zal komen. Ga er wel voor maar wordt over 3 mnd al 40. Bij de 1e 4 was het gelijk de 1e ronde raak en bij de 5e was het de 3e ronde. Afwachten hoe het nu gaat.

hoi   wilhelmin

ik ben idd ook veel sneller moe dan anders zal wel door alle emoties en het bloed verlies komen denk ik.
het vloeien is bij mij eigenlijk over gelukkig kunnen van af volgende week weer
 klussen.
ik voelde me deze zwangerschap ook heel anders meteen al vanaf het begin zelfs de testen waren bij mij anders minder duidelijk.
ik ben bij mijn vorige drie zwangerschappen erg misselijk en moe geweest en had nu hellemaal nergens last van dus ik zij al vanaf het begin dit is niet goed.
ik hoop ook dat ik met mijn volgende zwangerschap goed ziek zal zijn (had nooit gedacht dit te zeggen)maar zal me toch wel iets zekerheid gaan geven als ik me echt zwanger voel.

liefs silke

hallo meiden

even een vraagje ik dacht dat het vloeien bij mij zo goed als over was maar nu begint het vanavond weer net zo erg als tijdens een ongesteldheid zo gaat het nu de laatste dagen steeds dan is het weer bijna weg en dan is het er weer
hebben jullie dit ook?
ik vind het wat raar dus vroeg me af of het normaal is.

liefs silke

Hoi Silke,

Ik heb dat ook gehad net als jij alleen niet zo erg als bij een menstruatie. Ik zou even de arts bellen want het kan zo zijn dat er nog resten achter blijven die er uit zichzelf niet uitkomen.

Ik ben gecurreteerd, maar weet ff niet meer of jij dat ook was? In ieder geval had ik 3 dagen na de curretage helemaal niets en daarna begon het wel weer erg omdat ik denk ik ook ff teveel gelopen had. Dit heeft een dag of 2 a 3 aangehouden, maar het vloeien werd wel steeds minder. En daarna heb ik nog 3 weken om de dag gevloeid, maar heel weinig. Het ging steeds meer naar rood/bruin en de laatste week echt alleen een beetje bruin.

Alles bij elkaar genomen heb ik bijna 4 weken gevloeid en dan dus om de dag.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Luna

Terug
Bovenaan