Helderrood bloedverlies zonder stolsels

Ik had 10 dagen na mijn positieve test ook druppels helderrood bloedverlies bij het afvegen op het wc papiertje en vrijmild tussendoor. Ik had het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Verder geen heftige buikkrampen ofzo. Dit heeft tot ongeveer een kleine 2 weken geduurd. Eerst waren het meerdere druppels helderrood bloed op het wc papiertje, daarna meer lichtroze na een dag of drie meer bruine en zwarte vegen van wel 8 cm lang! Heel onzeker werd ik ervan en ik wist totaal niet of het de zwangerschap af zou gaan breken. Ik was bang dat het een miskraam zou gaan worden. De controle met 6 weken en 4 dagen wees uit dat het vruchtje al een hartslag had en het was prima uitwendig te zien. Yeah, wat was ik opgelucht! ( dat was 4 weken en 4 dagen na conceptie) Na de controle werd liep het bloedverlies af, gelukkig, want het maakte me hoe dan ook nog steeds een klein beetje onzeker. Het leken op een gegeven moment ook wel minuscule stukjes, vliesjes/kleine stolseltjes. Maar inmiddels ben ik bijna 26 weken. Dus bloedverlies hoeft zeker niet altijd het einde te zijn van je zwangerschap. Succes meiden, ik hoop dat jullie wat aan mijn gedetailleerde post hebben! Ik heb me toen ook rot gezocht naar informatie. Gewoon snel de afspraak inplannen bij de verloskundige, als die controle goed is dan geeft dat echt heel veel rust! 

Hallo allemaal,
Ik ben nu 11 weken zwanger. In de afgelopen periode 2 keer een ochtend bij het opstaan bloed gezien op inlegkruisje. Verder normale krampen. Echter zag ik iets uit mijn vagina steken. Als ik lees zie ik dat sommige vrouwen het soms hebben over een baarmoeder verzakking. Zijn meerdere vrouwen hiermee bekend?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Germaine

Beste G, ik heb zelf altijd geleerd tijdens mijn zwangerschappen van de verloskundige, bij bloedverlies altijd bellen. Ook als je iets hebt uitsteken bij je vagina, lijkt het me écht verstandig om de verloskundige te bellen. Daar is je verloskundige o.a. voor om je te informeren, mogelijk gerust te stellen en om vervolg stappen te nemen indien nodig. Zelf heb ik met 11 wk een miskraam gehad wat ook begon met een heel klein beetje bloedverlies wat uiteindelijk steeds meer werd. Ook heb ik bij mijn tweede zwangerschap met 6 wk een spontane grote bloeding gehad dat wel een paar uur duurde, waarvan ik ook dacht dat het een miskraam ging worden, maar uiteindelijk een gesprongen adertje was in de baarmoeder en de zwangerschap helemaal goed is verlopen. Ik heb geen ervaring met iets uitsteken uit de vagina. (Lees jij dit nu, en herken jij dit van jouw zwangerschap, deel hier je verhaal, het is een kleine moeite met een hele grote positieve impact!). Dus het kan echt alle kanten op. Alleen een verloskundige of een echoscopiste kunnen je hier verder mee helpen als het gaat om geruststellen of écht goed kijken wat er aan de hand is. Verder betreft een verzakking van de baarmoeder, heb ik even gekeken op Oudersvannu.nl:
Een baarmoederverzakking komt meestal voor bij vrouwen na (meerdere) bevallingen door verzwakte bekkenbodemspieren. Wat je beschrijft, zoals iets dat uit je vagina lijkt te steken, kan wijzen op een mildere vorm van verzakking of een gezwollen vaginale wand, het is verstandig om dit met een professional te bespreken. Lees hier verder over een verzaking (tijdens de zwangerschap, de laatste alinea):

Hopelijk heb ik je hier wat verder mee geholpen en als iemand dit leest en je hebt hier ervaring mee, laat het ons weten, een kleine moeite met grote (positieve) impact! <3

Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan