HELP!! Al 5 slapeloze nachten!

A

Anoniem

Guest
Lieve dames, het is net als vorig jaar toen ie net geboren was met die gebroken nachten!
Sinds zondagnacht wordt Finn een paar keer helemaal in tranen wakker en is dan moeilijk te troosten. Meestal zo een uurtje of 2 nadat ie naar bed gaat en daarna weer om de paar uur. Het liefste wilt ie dan bij ons op bed en door mij weer in slaap worden gewiegt. Soms valt ie dan weer snel  in slaap, maar als ik 'm dan weer in z'n bedje probeer te leggen is ie weer gelijk klaarwakker en begint het gemekker van voor af aan. Soms als ie dan eindelijk uitgeput in slaap valt wordt ie plots weer wakker en  trapt met z'n beentjes. Het lijkt wel of tie weer krampjes heeft!

Hij heeft tot ie 3 maanden was veel last van krampjes gehad en kreeg daarom HA-voeding. Toen ie een maand of 10 was zijn we die voeding af gaan bouwen en over gestapt op normale voeding en dat ging prima.

Ik heb al zitten bedenken wat ie anders eet of drinkt dan normaal, maar ik kan niks bedenken. Ontlasting is ook normaal, hij heeft geen koorts, nieuwe tandjes kan ik niet ontdekken..... Kortom, ik weet het echt niet meer.

Gisternacht uit pure ellende 'm maar een paracetamolletje gegeven en toen ging tie eindelijk om 1.45 uur slapen tot ik 'm wakker maakte (Hoera!).
M'n vriend ligt al 4 nachten op de bank omdat ie al om een uur of 5 eruit moet. Lekker gezellig dus.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of moet ik die Babyfluisteraar maar es gaan bellen??

HELP!

Liefs,

Tessie, mv Finn (13 maanden)

Hoihoi, hier een ervaren nachtbraker!!!! Meike spookt nu ook alweer twee nachten.
Vanavond start ik weer met de 10-minuten, zoals ik het noem. Ik vraag of Jack in het logeerbed gaat zodat ik mijn gang kan gaan.

Als Meike wakker wordt en het op een brullen zet ga ik om de 10 minuten naar haar en zeg dat ze moet gaan slapen en dat papa en mama ook slapen. De nacht erna doe ik het om het kwartier en de nacht dáárna om de 20 minuten. Ik heb de ervaring dat Meike de boodschap begrijpt na één nacht...... Ik heb dit twee keer eerder toegepast en bij ons werkt het. Ik heb nu ook twee keer de fout in de afgelopen nachten gemaakt door haar uit bed te halen. Daarom roept ze ons ook want ze wil wel weer naar beneden. Je moet zien hoe vrolijk ze wordt als ze na een uur krijsen naar beneden gesjouwd wordt haha. Ze zet het op een kletsen en kraaien!!!! Dus nu weet ik genoeg en ga weer in het regime zitten.

Zelf zie ik de babayfluisteraar niet zitten want hij zadelt je met een hoop vragen op.... zo zie ik het. Luister naar je moederhart want je weet donders goed of hij huilt van fijn of dat hij zich bewust is van jouw veilige armen om in slaap te vallen.

Ik hoop dat ik je heb geholpen, ik heb de 10-minuutjes van het cb. Sluit wel even alles uit hé. Ligt ie goed, geen pijn of honger??? Dan 10 minuutjes later aai over de bol en weg.

Veel succes, hebben wij ook weer nodig voor de komende nacht!
Liefs renske

Hoi,

Dit was de tweede nacht dat jaimey ook aan t spoken is.
Hij gilt heel de boel bij elkaar en krijg hem niet meer in slaap.
We leggen hem bij ons in bed, maar het lijkt wel of ie klaarwakker is en gaat dan lekker lopen brabbelen, klauteren etc ... en dan valt hij in slaap,. denk je hem in zijn bedje te gaan leggen... wat denk je weer brullen! (gillen)
Ik weet ook niet waar het aan ligt... ben benieuwd hoe het vanacht gaat..

Ben benieuwd hoe het vanaaf gaat!
Jullie ook succes haha

gr kaat

Hoi Tessie

Ja ik ben mischien wel heel makkelijk geworden in die dingen: maar als dat pcm-tje werkt, zou ik er vanavond al eerder eentje instoppen...... Kwaad kan het niet en als het daarna over is, heeft hij blijkbaar toch ergens last van (kon ie het maar zeggen he?)

Succes ermee!
Susan mv Gijs en Sophie

Pffff....jeetje wat vervelend weer die nachten op. Maar ik denk persoonlijk dat het een fase is en alleen jullie kunnen hem duidelijk maken dat hij toch echt snachts moet slapen.

Allereerst haal hem niet meer uit zijn bedje maar ga inderdaad even kijken of alles goed is, is er niets aan de hand...dan aai over de bol, en lekker gaan slapen. Natuurlijk zal hij dat niet gaan doen en het op een huilen gaan zetten maar jullie moeten samen hierin sterk gaan staan. Het is vreselijk om je kind te horen krijsen/huilen maar als je zeker weet dat hij lichamelijk niets heeft dan is het echt van zijn kant een uitprobeer fase.
Hij weet dat mama komt, dat hij uit bed mag, in slaap gewiegd wordt en zeg nou zelf, tuurlijk is dat lekkerder dan alleen in bed te liggen.

Ik heb deze fase ook gehad, 3weken voor tijs 1 jaar werd een ramp met savonds naar bed gaan. Krijsen/gillen, ook ik ben gaan troosten maar kwam er achter dat het helemaal niets uitmaakte. Meneer nam gewoon een loopje met me. Dus hebben we hem laten huilen en geloof me ik heb ook beneden op de bank zitten huilen maaarrr....na een aantal dagen was het over en na 6 weken was meneer ook weer helemaal de oude. Hij had namelijk echt last van een sprong en bij ons was het niet alleen het slapen maar ook niet willen eten, driftig zijn e.d.

Rond 1 jaar, gaan ze heel veel dingen goed beseffen en ouders denken vaak dan och hij is nog zo klein...dat is natuurlijk ook zo maar pas op...
Heel veel succes en ik zou zeggen even doorbijten en duidelijkheid stellen, dan zijn ze over een paar dagen weer de oude....

gr. Daan mv Tijs 13 maanden

Vervelend hoor.
Ik heb geen tips voor je,sorry.
Hoop alleen voor je dat het snel weer over is,het zal je wel enorm opbreken.
Groetjes Tanja

shit Meike heeft koorts en er loopt bruine smurrie uit haar oor..... dus ze huilde niet zonder reden......... dus geen 10-minuutjes regime vannacht maar TLC

Ok weten we dat ook weer.

Renske

Ik heb het idee dat hij gewoon last heeft van " nachtmerries", dat hebben namelijk veel kindjes zo rond de 1 jaar.

Kay heeft dit ook regelmatig en is dan zwaar overstuur en ontroostbaar. Het enige wat bij hem helpt is meteen een warme fles melk met pap maken en dit drinkt hij dan ontzettend gulzig op. Dat is hij vaak weer zo moe van het drinken en onspannen van het troostende "zuigen op speen"   dat hij vrijwel meteen daarna weer in slaap valt..
Ik geef de fles dan ook in zijn eigen kamertje met de lamp uit (alleen op gang het licht aan)..

Probeer het eens..

Succes!!

Esme mv kay

Terug
Bovenaan