HELP!! Al 5 slapeloze nachten!

Joeppie!! Problem solved (hopelijk) en hij weet weer wie de baas is haha!!

Slaap lekker vannacht!

Groetjes
Susan

Hoi,

Ik herinner me deze fase nog heel goed bij Skip.... tijdens die dagen waren we net op vakantie . Heel leuk was dat...
Wij merken heel goed aan hem wanneer er weer zo'n moeilijkere fase in zijn ontwikkeling aankomt, dan slaapt ie namelijk slechter en wordt ie veeeel sneller 's nachts wakker. Hij is dan inderdaad af en toe heel erg overstuur. Wij laten dan ook het licht uit, alleen het licht op de overloop gaat aan. Hij is dan gelukkig wel vrij snel getroost, waardoor hij ook weer snel in slaap is..... om soms na 2 uur weer wakker te worden. En dan herhaalt het hele verhaal zich opnieuw.
Toch is het bij hem altijd zo dat na zo'n fase weer een hele makkelijke fase aanbreekt. Hij slaapt dan weer heel goed, wordt 's nachts eigenlijk nooit wakker. Omdat we dit weten hoeven we ook nooit te laten zien wie er de baas is. Ik troost hem als ie getroost wil worden en ik ga naar hem toe als ie dat nodig heeft, ook al is dit soms vaak en heb ik er niet altijd zin in natuurlijk. Toch probeer ik hem te troosten, we weten immers uit ervaring dat hij dan wel weer gaat slapen.
Als ik zou merken dat hij echt misbruik maakt van de situatie zou ik het anders aanpakken, maar dat gevoel hebben we helemaal niet.
Dit wilde ik toch even als 'tegenreactie'   geven. Ik weet dat veel ouders het hier niet mee eens zijn, maar ik vind dat een kind getroost moet worden als het daar om vraagt. En 's nachts huilend wakker worden of niet in slaap kunnen komen betekent voor ons dat hij getroost wil worden.

Groetjes, Noortje mv Skip

Hoi Tessie,

Hoe is het vanacht gegaan? Is hij gewoon lekker gaan slapen en heeft ie de hele nacht doorgeslapen? Ik hoop het wel voor jullie!

Groetjes,
mv Tijs

Ben ook benieuwd hoe het is bij jullie.
Meike die werd om half één wakker en kreeg een flesje melk. Ut arme skaap heeft nog niet in de gaten dat als je overdag genoeg eet en drinkt s'nachts lekker kan tukken. Ze is helemaal uit balans dus wordt s'morgens ook wakker van haar lege maag.
Ben benieuwd wanneer het kwartje valt.

Succes Renske

Hoi dames,

Ik had iets te vroeg gejuigd. Zaterdag was het namelijk weer lekker bal.
Ik heb een poging gedaan de "10-minuten-methode" toe te passen, totdat m'n vriend na een half uur wakker werd (ook knap dat je nog een half uur door kunt slapen met dat gebler!). Hij strompelde naar z'n kamertje al mompelend "da's toch zonde voor 't jong" en 'm naast me neer plofte *zucht*. Finn viel toen gelijk in slaap, maar ik zag de bui al hangen natuurlijk. Gelukkig kon ie al slapend weer naar z'n kamertje worden gedragen en hij heeft niet meer gehuild.
Zondag hadden we een drukke middag want het was kindercorso hier en verwachtte min of meer dat ie daardoor wel helemaal van slag zou zijn. Ik heb 'm toen in z'n bedje gelegd zonder 'm eerst z'n flesje te geven met het idee dat te doen als ie wakker zou worden zodat ie daarna weer lekker rozig zou zijn en in slaap zou vallen. Wordt ie helemaal niet wakker!! Hij heeft gewoon van 19.00 tot de volgende morgen als een blok geslapen .
Het leed is blijkbaar geleden want gisteren is ie wel na een uurtje wakker geworden, maar viel na z'n flesje weer lekker in slaap.
Helaas is ie nu weer verkouden en klinkt als een schor zeehondje. Hij hoest daarom af en toe in z'n slaap waar ik dan weer wakker van wordt. Errug irritant als je van elk kuchje wakker wordt. Maarja, daar ben je blijkbaar moeder voor he?!

Lieve dames, nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar zat ie midden in een enorme dip/sprong of wat dan ook.

Oja, en ik ben ook absoluut van mening dat je je kindje moet gaan troosten als ie huilt. Sterkter nog, ik sta al naast z'n bedje bij het eerste kikje, maar Finn was nou wel errug van de situatie aan het profiteren. Dus vandaar dat ik 'm liet huilen.

Ik ga morgen van een (vind ik zelf haha) wel verdiende vakantie in New York genieten samen met m'n zus. Heerlijk ff geen mama zijn maar weer even gewoon Tessie.

Cya!!

Tessie

Nou dat klinkt goed, toch? Wel lief van je man dat hij toen hij eindelijk wakker werd partij koos voor z'n zoon............. Grrrrrrrr, ik zou echt laaiend zijn geweest, maar goed, ik ben niet op mijn best na middernacht!

En elke mama verdient het om zo af en toe gewoon weer zichzelf te zijn! Geniet in NY, en geniet ervan dat er niemand zegt:
kijk eens wat ik kan, kijk eens wat ik doe, kijk eens wat hij doet, ik moet poepen, ik moet plassen, mag ik televisie kijken, jij moet een boekje lezen, kom je spelen, ik ben niet moe, ik wil niet eten, ik mag een snoepje, mag ik wat drinken

En denk er maar niet aan dat je de komende dagen:
geen natte kussen krijgt, niemand zo stralend naar je lacht als alleen je kinderen kunnen, er geen stevige knuffels uitgedeeld worden, je geen warm dreumeslijfje gaat voelen, niemand trots kijkt als er weer iets nieuws ontdekt is, er geen kindergelach te horen is, geen zacht stemmetje dat zegt dat jij de liefste bent..............

Maar als je dan weer terug komt, geniet je daar weer nog meer van!!!

Heel veel plezier!!!
Susan

Heej Tessie,

het is je gegunt hoor en natuurlijk verdien je het. Doe je de groeten aan Ilja?????
Liefs Renske
(wij gaan as zaterdag naar Tunesië voor een weekje)(ook verdint toch??!!)

Terug
Bovenaan