Help baby neefje komt een weekend logeren

Wat fijn om te lezen dat het oppasweekend goed is verlopen en het allemaal is gelukt :) dat trotse gevoel herken is wel toen ik zelf wel eens oppaste op de baby van een vriendin. Wat was ik trots als ik 'm stil had gekregen na een uur huilen. Toendertijd reageerde mijn man ook wel een beetje zoals jouw vriend. Poepluier of flesje, weet niet hoe dat moet. Huilend kind, de deur uit om boodschappen te doen. Ik denk dat het ook een beetje onzekerheid is en het is natuurlijk niet jullie eigen kindje.
Nu hebben we zelf een zoon en we zijn een team hoor ;) De zorgtaken komen wel grotendeels op mij neer, maar ik ben ook het meest thuis (en er het handigst in). Maar het is ook zeker fijn als je partner even een uurtje met je kindje speelt, zodat jij kunt doen wat je wilt. Uiteraard neemt mijn man ook zorgtaken voor zijn rekening hoor, maar gewoon wat minder dan ik. Ik zou het er zeker even met hem over hebben, maar je weet pas echt hoe het gaat, als de kleine er is. 

Hoi! Heb je hem wel gevraagd wat hij ervan vond? Van het weekend. 
Ik vind het wel opvallend dat hij zei dat jij er klaar voor bent om mama te worden en zichzelf niet benoemde.. 
Je eigen kind voelt natuurlijk anders maar dat neemt niet weg dat er geen verantwoordelijkheden zijn. Ik denk persoonlijk dat je vriend niet veel zal veranderen.. het moet ook echt vanuit hemzelf komen en het enige wat je daarin kunt doen is de rust vinden om hem uit te leggen hoe de dingen gaan. Mannen missen gewoon bepaalde details soms die wij heel belangrijk vinden, mijn ervaring is dat praten en elkaar uitleggen belangrijk is. 
Maar, feit blijft, dat vrouwen gewoon beter zijn in het verzorgen van kinderen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk:) Ik vind dat je in een relatie elkaar moet aanvullen; erachter komen wat je sterke kanten zijn en op elkaar inspelen. 

Wat een spannend weekend! Leuk en ook vermoeiend natuurlijk.
ik denk dat het alvast wel een beeld geeft van hoe jullie er nu in staat wat betreft een eigen kindje, hoewel het als het zover is natuurlijk ook anders kan gaan.
ik heb (gelukkig) niet de ervaring dat vrouwen beter zijn in het verzorgen van hun kind, mijn partner doet het graag en super (ook poepluiers en huilbuien). We hebben van tevoren ook goed besproken hoe we het praktisch voor ons zagen met een kleintje. Taakverdeling is nu redelijk 50/50.
Zo’n weekend geeft wel een mooie kans om dat eens te bespreken. Wat is je mee of tegengevallen en hoe zie je het voor je als je zelf een kindje hebt. En vooral ook aan je partner vragen?

Terug
Bovenaan