Help, baby wilt maar niet inslapen

[quote quote=10423154]Ik heb veel geoefend adhv het boek ‘je baby in een droomritme’. Veel daarvan doe je overigens al. En eigenlijk is een slaapje van 45 min overdag wel heel goed, want dan maken ze wel een cyclus vol. Mijn kleine heeft verborgen reflux dus slaapt alleen in de draagzak of max een half uur in bed.. dus geen goed voorbeeld haha. Maar we hebben dit boek gevolgd en het inslapen in haar bedje gaat wel beter. Soms duurde het overigens inderdaad langer om haar in bed te krijgen dan dat ze sliep.. heel frustrerend maar het zal wat geduld vragen als je haar het met de borst in slaap vallen wil afleren en niet wil laten huilen (waar ik ook geen voorstander van ben!). Veel succes![/quote]
Oef dat is helemaal pittig ja. Hier viel ze eerst ook nog wel eens in de reiswieg in slaap, maar sinds ze de draagzak heeft ontdekt, zet ze het op het gillen als ze niks kan zien? ik heb wel het boek Slaap! en daar al meerdere tips van geprobeerd, ik zal eens kijken naar het boek dat je aanraad! En dankjewel! 

[quote quote=10423160]Ik zou denken: vooral doen wat werkt. Dus goed op wakkertijd en slaapsignalen letten en lekker in slaap vallen aan de borst. Wat je al doet en waarvan je zegt dat het lijkt te werken. Misschien loslaten dat ze nu al moet leren zelf in slaap te vallen? Daarmee pas aan de slag gaan als ze daar aan toe is? Mijn dochter van 10 maanden help ik ook nog altijd in slaap. Laatst aan de slag geweest om haar ’s avonds zelf laten slapen, dat leek best goed te gaan maar toen kwam er een sprongetje en was ze weer helemaal onrustig met slapen. Dus ik wacht nu even tot het weer goed gaat en probeer het dan nog eens. Misschien eerst gewoon lekker doen wat je doet en als je merkt dat dat een tijd goed gaat en ze lekker slaapt, als je merkt dat ze er klaar voor zou kunnen zijn, dat je dan weer een poging doet. Dan zou ik beginnen bij het slaapje wat het beste gaat. Mijn ervaring tot nu toe is dat baby’s goed weten wat ze nodig hebben en dat als je ze daarin volgt een volgende stap makkelijker te zetten is. Het komt echt goed![/quote]
Leuk altijd die sprongetjes? ja ik denk dat ik het voorlopig maar los moet leren laten voordat ik zelf gek word. Het is vooral dat ik het haar wil leren zodat ze ook bij anderen in slaap kan vallen zoals papa/oppas. Als ze nou een speen wilde... Die ze overigens tot 3 maanden wel wilde en toen opeens niet meer. Ik vermoed door het verdwijnen van het zuigreflex of door haar eindeloze kauwdrang. Een speen kan je meegeven als slaapmiddel een borst wordt weer een heel ander verhaal? Ik heb geprobeerd haar weer een speen 'aan te leren' met als resultaat dat ik nu minimaal 10 verschillende spenen in huis heb

[quote quote=10423162]
Ik vind dat je het al fantastisch doet. Je blijft het proberen, als het niet lukt slapend weg leggen, helemaal prima. “Zelf slapen” hoeft in principe pas vanaf 6 maanden. Daarvoor kun je alles doen om je kind te helpen inslapen.
Dus heel eerlijk, denk dat je gewoon een beetje ‘pech’ hebt dat ze zo fijn bij jou in slaap valt nu, maar dat het over een paar maanden vanzelf goed komt.
[/quote]
Dankjewel ❤️ ik denk dat ik het voor nu maar even op de vrije loop laat en weer een poging waag als ze een maand of 6 is. 

Zijn er toevallig moeders hier met een baby die ook alleen aan de borst wilt slapen? Zo ja, hoe doen jullie dat dan als baby naar de opvang/oppas gaat of sliepen ze dan wel gewoon?
Het idee dat ze daar gewoon niet slaapt of zich in slaap moet huilen vind ik helemaal niks. Nou ben ik gelukkig voorlopig nog thuis met haar, maar soms even een middagje iets kunnen doen zonder kind en zonder het vooruitzicht een oververmoeide baby te hebben zou soms wel lekker zijn. ?

Ik voed dus ook voor elk slaapje. Volgens mij kan een baby zich heel goed aanpassen als mama (en dus de borst) er niet is. Bij de gastouder krijgt ze voor het slapen een flesje en zij legt haar dan gewoon wakker in bed. Dan gaat ze gewoon slapen! Thuis niet hoor haha! Bij oma ook, of die wiegt haar in slaap. Als ze bij papa thuis blijft, lukt dat ook. Zou me er niet te druk om maken! Gewoon eerst maar ervaren en als het slapen bij anderen echt niet gaat, kun je er dan een oplossing voor gaan zoeken. Ik snap het heel goed h hoor, want ik was daar ook bang voor. Maar ze doet het verbazend goed bij anderen! Soms lukt het middagslaapje niet goed en doe ik haar vroeg naar bed. Toen ze jonger was sliep ze trouwens bij de opvang beter als thuis, ik vermoed omdat het daar veel energie kostte. Ik zou het gewoon lekker gaan ervaren en je er pas druk om maken als het nodig is ;)

[quote quote=10423212]

Thanks! ? hoe deden jullie het voor die tijd, bijvoorbeeld met een oppas of was daar nog geen sprake van? En toevallig enig idee hoe ze het op de opvang hebben geleerd? Kijk, dat ze bij mij in slaap wilt vallen vind ik op zich niet heel erg. Ik vind het vooral lastig dat ik de enige ben die het voor elkaar krijgt en ben een beetje bang dat als ze straks naar een oppas gaat, ze gewoon niet slaapt of dat ik een oververmoeid kind terug krijg ?[/quote]
Vreemde ogen dwingen denk ik haha! Ik heb de leidsters lachend succes gewenst en voor we thuis waren (toenmalige opvang zat in onze woonwijk) kregen we een bericht dat ze sliep. Hoe dan?! Ze slaapt ook altijd beter bij de opvang dan thuis. Zal wel met prikkels te maken hebben. Als mijn ouders op kwamen passen, dan viel ze ook alleen op de arm in slaap

[quote quote=10423290]Ik voed dus ook voor elk slaapje. Volgens mij kan een baby zich heel goed aanpassen als mama (en dus de borst) er niet is. Bij de gastouder krijgt ze voor het slapen een flesje en zij legt haar dan gewoon wakker in bed. Dan gaat ze gewoon slapen! Thuis niet hoor haha! Bij oma ook, of die wiegt haar in slaap. Als ze bij papa thuis blijft, lukt dat ook. Zou me er niet te druk om maken! Gewoon eerst maar ervaren en als het slapen bij anderen echt niet gaat, kun je er dan een oplossing voor gaan zoeken. Ik snap het heel goed h hoor, want ik was daar ook bang voor. Maar ze doet het verbazend goed bij anderen! Soms lukt het middagslaapje niet goed en doe ik haar vroeg naar bed. Toen ze jonger was sliep ze trouwens bij de opvang beter als thuis, ik vermoed omdat het daar veel energie kostte. Ik zou het gewoon lekker gaan ervaren en je er pas druk om maken als het nodig is [/quote]
Kijk, dat geeft hoop! Ja, haha, druk maken voor iets daadwerkelijk gebeurt schijn ik erg goed in te zijn?. 

Terug
Bovenaan