HELP!! Billetjes kapot en sudocrem doet pijn

quote: mama Nancy schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-08-2005 18:39:46'));

Hoi,

Mijn ventje heeft zijn billetjes kapot. Rond de anus en echt tussen de billetjes is het hartstikke rood. Ik neem aan dat dit luieruitslag is??

Hij is 9 maanden en sinds 1 week komt er een tandje door, dus het zou goed kunnen.

Nu smeer ik er al Sudocrem op, maar ik heb de indruk dat dat pijn doet, want hij huilt als ik het erop smeer.
Heeft iemand een ander middeltje wat niet pijnlijk is??

Ik hoor het heel graag, want ik vind mijn ventje ZOOOOOOOOOOOO zielig!

Groetjes,
Nancy



 
Hoi,
Mijn dochtertje van 15 maanden heeft dit ook. Alleen zijn het niet de billetjes maar haar plasser is heel erg rood en open. Zo zielig. Zodra de luier uit gaat, krapt ze gelijk. Ze zegt ook au en wijst er naar. Dit is nu al een week zo en de Sudocreme helpt inderdaad niet meer. Ik ga ook de maizena eens proberen en als dat niet helpt de Calendula. Ze loopt nu ook vaak zonder luier. Vanmiddag nog even met haar in de zee geweest, zout water wil ook nog wel eens helpen.
Ik hoop dat ook ik, mijn dochter eigenlijk, wat heb aan jullie tips en Nancy veel sterkte!
 
Hallo,

Daar ben ik weer, ik heb jullie tips opgevolgd. Hartstikke bedankt meiden!
Hij is weer helemaal de oude en speelt en lacht weer volop.
Vooral die maizena is een succes. Moet ik echt onthouden.

Groetjes,
Nancy
 
Hallo allemaal!

Hopelijk leest iemand van jullie dit nog, want ik heb hopelijk de gouden tip!
Ik gebruik namelijk altijd Bepanthen, en daar heb je ook een tube créme van, maar dan moet je de zalf hebben. (zit ook in een tube)
Ben er mee in aanraking gekomen door mijn kraamhulp. Die had destijds een klein probeerverpakkinkje bij zich, en die gebruikte ik dan voor mijn tepelkloven. Later las ik op de verpakking, dat je het ook kan gebruiken bij luieruitslag.
Laatst had mijn dochtertje ineens wat pukkeltjes op haar gezicht, dus ik dacht laat ik er wat van die zalf op doen. En wat denk je, de volgende dag was het al weer bijna weg!

Ik haal deze zalf zelf altijd bij de DA drogist, en het ligt achter de toonbank, dus je moet er wel om vragen.

Ik kan er heel lang mee, dus aan de kleine tube heb je voorlopig genoeg. Zodra ze iets rood is bij haar kontje of haar kruis, smeer ik er direkt wat op en het is de volgende dag al stukken beter!

Heel veel succes ermee!!!
 
Sudocreme doet inderdaad ontzettend zeer, heb het zelf eens onder mijn neus gesmeerd die schraal was van het snuiten.... ging door de grond!
Ik heb nu standaard een zalf van de apotheek, ziet er niet uit (poepbruin) maar werkt fantastisch! Het is een eigen maaksel, maar volgens mij kan iedere apotheek hem leveren.
Ze noemen het spruyt Z boorzuu (hoort een r achter neem ik aan) en er zit in:
3 g ichthammol
10 g zinc oxid (90)
10 g adeps lanae
77 g vaselin alb

Dit hielp zelfs nadat zinkzalf, sudocreme, etc niet meer hielpen.... En... een vrolijke baby bij het verschonen (op de pijn van de billendoeken na dan, gebruikte vaak nat gaasje als het echt pijnlijk was)
 
Ik las in het vorige bericht iets over de billendoekjes.
Als Stan zijn billen rood heeft (oorzaak=m.i. vaak tanden) en ik billendoekjes gebruik reageert hij daar  met schreeuwen  op. Ik wissel bijna niet van merk luier, maar wél van billendoekjes omdat ik doekjes in de aanbieding koop bij welke drogist dan ook. Ik heb wel een aantal vaste merken die ik gebruik en de ervaring redelijk goed is. Als Stan rode billen heeft, dan droog ik de billen altijd even na met een droog hydrofiel washandje. En dan een dikke laag sudo erop. De dag erna is het weer beter. Ook Bepanthen helpt goed of Calendula zalf van VSM. Het gaat er met name om dat je een barriere vormt tegen de prikkende stoffen van poep&pies.
Na het luier verschonen ga ik wel eens met Stan op ons bed wat spelen zodat zijn billen nog iets kunnen drogen aan de lucht.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan