HELP!! Billetjes kapot en sudocrem doet pijn

Met die billendoekjes bedoelde ik dat je af en toe wel billendoekjes moet gebruiken, al doe je dat liever niet als de billen rood zijn en hier en daar de huid beschadigd is. Al gebruik ik doekjes zonder parfum (hier hebben mijn meiden het minste last van) doet dat bij het verschonen toch wel eens zeer. Ik gebruik bij hevige luieruitslag liever natte gaasjes ipv de doekjes, maar als je onderweg bent, heb je niet zo gauw natte gaasjes mee.  

Hoi,

Misschien een late reactie, maar de tip wil ik jullie niet onthouden.
Yannick heeft al een weekje de griep met de nodige diarree.
Bij de apotheek heb ik Cavilon-spray gekocht. Dit zorgt voor een dun vliesje over de (goed schoongemaakte en droge) huid, waardoor plas en poep niet op het schrale velletje komt. Werkt super en wordt ook op de afdelingen Neonatologie in ziekenhuizen gebruikt!

Groetjes,
Yvonne

Hoi Hoi,

Voor onze dochter gebruikt ik ook bepanthen zalf ideaal spul is lekker zacht en smeert ook lekker uit. Ik vind de sudocreme zo stug helemaal niet prettig om op die pijnlijke plekjes te smeren!!

Hoi,
Mijn dochtertje van 15 maanden heeft dit ook gehad en na 5 weken en veel verschillende dingen geprobeerd te hebben (billen doekjes zonder parfum, zink zalf en zo weinig mogelijk met zeep wassen, andere luiers, veel laten luchten) ben ik naar de huisarts geweest en bleek het een schimmel infectie te zijn. Ik heb een zalfje gekregen en na een dag was het al een stuk beter en nu een week is het bijna weg.
Misschien heb je er wat aan, ik hoop het.

Ook ik ben momenteel in dezelfde situatie beland. Sudocrem is in deze gevallen geen succes. Van een vriendin het advies gekregen om bioforce creme van A. Vogel te gebruiken. Binnen een paar dagen was het vrijwel over.

Terug
Bovenaan